Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Protesty lidí nepomáhají, Pardubický kraj ruší další vlakové spoje

  18:35aktualizováno  18:35
Cestující, kteří jezdí vlakem ze Svitav do České Třebové nebo do Pusté Kamenice, budou mít zřejmě smůlu. Kraj se totiž rozhodl omezit železniční spoje a nahradit je autobusovými. Stejný systém už nedávno zavedl mezi Litomyšlí a Vysokým Mýtem.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Michal Klíma, MAFRA

Kraj se rozhodl omezit hlavně osobní vlaky, které prý nejsou příliš vytížené. Osobní vlaky budou na trati 260, která vede mezi Svitavami a Březovou nad Svitavou, jezdit v menším počtu a území obslouží především rychlíky a spěšné vlaky. Pomoci mají také autobusové linky a dálková autobusová doprava.

Na trati 261, která vede mezi Svitavami a Pustou Kamenicí, budou vlaky jezdit v hodinovém intervalu a větší částí zastávek budou projíždět. Cestující do obcí na trase budou vozit autobusy.

Pardubický kraj se minulý týden dohodl s vedením obcí ležících na trati ze Žďárce u Skutče do Pusté Kamenice na Chrudimsku, že osobní vlaky ve všední den nahradí autobusové spoje.

Již dříve také částečnou náhradu vlaků autobusy kraj prosadil na trati z Vysokého Mýta do Litomyšle. Proti rušení vlaků protestovaly v regionu stovky lidí a kraj jim částečně vyšel vstříc tím, že vytížené spoje nechal a jen ty nevytížené nahradil autobusy. Nyní však ruší další vlakové spoje.

Do vesnic budou jezdit autobusy

Osobní železniční doprava by mohla přestat jezdit nebo být omezena i na tratích mezi Heřmanovým Městcem a Prachovicemi na Chrudimsku, Moravskou Třebovou a Chornicemi na Svitavsku, Borohrádkem a Holicemi na Pardubicku, Štíty a Dolní Lipkou, Hanušovicemi a Dolní Lipkou a Ústím nad Orlicí a Českou Třebovou na Orlickoústecku, kde by je zastoupily rovněž autobusy.

Vlakové i autobusové spoje musí Pardubický kraj trvale dotovat. Na jeden kilometr jízdy autobusu přispívá dopravcům zhruba 18 korunami, drahám na stejnou cestu připlácí 92 korun.

Na koncepci se vedení kraje se starosty dotčených obcí na Svitavsku shodlo, může tak pokračovat v detailní přípravě jízdních řádů. Ty místní samosprávy budou moci v následujících měsících připomínkovat.

Lidem se ale rušení tratí nelíbí a někteří chystají petice. Zejména v podhorských oblastech se totiž obávají, že autobusy v zimě nedojedou všude.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zklamaní hráči Pardubic (vepředu Petr Sýkora) po vysoké prohře v Plzni.
Hokejové Dynamo se sune vpřed. Ale jde to pomalu a dost to bolí

Na žádné velké jásání to není. Přesto příznivci Dynama Pardubice mají po delší době alespoň občas důvody ke spokojenosti. Jejich oblíbenci během první čtvrtiny...  celý článek

Takto vypadá aktuální konec dálnice D35 za křižovatkou v Opatovicích nad Labem....
Silničáři vyberou stavitele D35, nabídky výrazně snížily odhadní ceny

Ředitelství silnic a dálnic dnes udělá další krok k zahájení výstavby dálnice D35. Silničáři ukončí výběrové řízení, které určí firmy, jež postaví první dva...  celý článek

Schaeffler Production CZ, dříve INA Lanškroun, slavnostně otevřela nový výrobní...
Výroba dílů pro automobily zaměstná v nové svitavské hale na tisíc lidí

Německá firma Schaeffler ve čtvrtek otevřela ve Svitavách nový závod, který dá práci přibližně tisícovce lidí. Investuje do něj téměř 100 milionů eur. Zatím je...  celý článek

Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?
Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?

Tragický případ z minulého týdne nejspíš pohne českými zákony o pěstounské péči.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.