Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Semafory před opraveným nádražím v Pardubicích by měly navazovat lépe

  11:09aktualizováno  11:09
Kolony vzniklé v souvislosti s přestavbou a úpravou jízdních pruhů před pardubickým vlakovým nádražím by mohly polevit. Semafory na křižovatce U Marka, tedy při odbočení z Palackého ulice na rychlodráhu, totiž v minulých dnech nefungovaly zcela podle plánu. V pátek by se měla situace zlepšit.

Řidiči jedoucí ve směru k Paramu už sice mají zelenou, ovšem kolona aut přijíždějících od Polabin jim průjezd omezuje. | foto: Martin Švec, MAFRA

„Dle nám dostupných informací je v současné době na křižovatce ulic Palackého třída a ulice Hlaváčova softwarová chyba, která má být odstraněna nejpozději do 9. června,“ uvedl Tomáš Krpata, vrchní komisař Krajského ředitelství policie Pardubického kraje.

Sami zpracovatelé přestavby přednádraží říkají, že současná hustota dopravy v celém úseku před nádražím opadne až po stavbě plánovaných obchvatů. Nyní místem projede denně v průměru přes 20 tisíc vozidel.

Jindřich Kmoníček, vedoucí zpracovatelského týmu pro návrh stavby přednádraží, je přesvědčen, že v hustě zastavěném území města nelze donekonečna posilovat dopravní trasy vedoucí přes centrum.

„Řešením je vybudování tangenciálních tras po obvodě města,“ uvedl muž, který je zodpovědný za návrh dopravního řešení pro nový územní plán města Pardubic.

Policie ještě před zahájením rekonstrukce přednádraží a stavby nového terminálu vznesla vůči projektantům požadavek na bezproblémovou průjezdnost křižovatek.

„Z předložených dokumentů vyplývalo, že křižovatky budou kapacitně vyhovovat. Bylo navrženo technologicky vyspělejší řízení křižovatek, které má zajišťovat vyhovující propustnost daného úseku,“ zmínil Krpata.

Před nádražím došlo k úpravě směru jízdních pruhů. Zásah přitom svedl proud aut mířících od Parama i Polabin na rychlodráhu do jednoho pruhu (o potížích zde). To se v současnosti již změnit nedá. Řešením situace je tak výhradně sladění semaforů, což připouští i policie.

„Při každém spuštění nové světelně řízené křižovatky je nutné v reálném prostředí ověřit funkčnost naprogramovaného signálního plánu a případně provést korekce,“ dodal komisař Krpata.

Autor:


Témata: Pardubice, Paramo


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Matěj Machač před mobilní kavárnou v centru Pardubic.
Inženýr si splnil sen, v Pardubicích nabízí kávu a čokoládu na kolečkách

Na prostranství před sídlem pardubické ČSOB stojí nablýskaná mobilní kavárna. Popíjet kávu z kelímku během chůze nebývá sice ten nejpříjemnější způsob, jak si...  celý článek

Kolona stojících aut před křižovatkou v Sezemicích.
VIDEO: Objížďka vytvořila u Pardubic špunt, semafory nahradila policie

Velké dopravní komplikace způsobilo na silnici I/35 uzavření páteřního tahu Pardubickým krajem. Na objízdné trase jezdí tisíce osobních i nákladních aut i přes...  celý článek

Jan Zrzavý, Bárky na pobřeží, 1948
Zrzavý, Jetelová a další. Litomyšl má co nabídnout fandům obrazů i soch

Litomyšl nabízí vedle 36 hudebních pořadů operního festivalu i devatenáct výstav Smetanovy výtvarné Litomyšle. Tahákem je osmnáct obrazů Jana Zrzavého, ale za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.