"Je to hrozné, zrušili vlak o půl šesté večer a na noční službu musím jet mnohem dřív, stejně tak zrušili i ranní vlak o půl osmé, a tak přijedu domů druhý den dopoledne až o půl desáté," řekla například Renata Flidrová, která dojíždí do zaměstnání ze Srubů u Chocně do pardubické nemocnice.
Dráhy jsou však s přepsáním jízdních řádů spokojené. "Pozitivní zprávou je, že rozsah dopravy zůstává zachován. Denně vyjede v kraji v průměru kolem 530 regionálních spojů," řekl Michal Štěpán z Generálního ředitelství Českých drah v Pardubicích.
Podle některých cestujících však České dráhy upřednostňují zrychlování rychlíků před posilováním osobních vlaků. Například na dojíždění z Orlickoústecka do Pardubic si stěžuje více lidí.
"Do nemocnice do Pardubic nás jezdí hodně z této tratě. Nechápeme, proč s tím pořád hýbou, ruší a přesunují spoje. Říkají, že přidávají rychlíky, ale ten nás doveze na hlavní nádraží, na které nenavazuje místní doprava, a domů to mám o mnoho dále. Raději bych nadále jezdila do práce a z práce osobním vlakem, od rychlíků je to pro mě daleko," uvedla Hana Nekvindová z Ústí nad Orlicí.
Zrušení jednoho z podvečerních spojů se silně dotýká například lidí z Brandýsa nad Orlicí dojíždějících do Pardubic. Jestliže se dosud mohli přepravovat zpátky domů dvěma vlaky s odjezdem mezi 18. a 19. hodinou, tak nyní jim mezi osmnáctou a dvacátou hodinou nejede domů nic.
Michal Štěpán zase zdůrazňuje, že si například zaměstnanci nemocnice mají pracovní směny přizpůsobovat každý rok Českým drahám, každému vyhovět nelze.
V rámci šetření Českých drah je největší novinkou jízdního řádu nahrazení vlaku mezi Heřmanovým Městcem a Chrudimí autobusovou linkou. Dále rozšíření počtu přímých vlaků do polského Klodzka a mezi Letohradem a Hradcem Králové. Novinkou budou také zastavování rychlíků v Březové nad Svitavou a nové noční spěšné vlaky mezi Pardubicemi a Českou Třebovou.
Rychlíky v České Třebové ani nepřibudou, ani neubudou, kromě Pendolina a každého druhého vlaku Eurocity tam budou dále zastavovat všechny ostatní. "Počet dálkových vlaků v České Třebové zůstane stejný. S jistými úpravami se počítá od roku 2012 v souvislosti s pokračujícím provazováním dálkové a regionální dopravy," řekl Michal Štěpán.