Revitalizaci čtyřicetikilometrového úseku trati 238 v úseku Hlinsko v Čechách - Medlešice.pozastavil v květnu automobilový jeřáb společnosti Skanska, který se převrátil na obě staniční koleje v Medlešicích.

Revitalizaci čtyřicetikilometrového úseku trati 238 v úseku Hlinsko v Čechách - Medlešice.pozastavil v květnu automobilový jeřáb společnosti Skanska, který se převrátil na obě staniční koleje v Medlešicích. | foto: HZS Pardubického kraje

Vlaky z Chrudimi na jih se opět vrátily na koleje, tamní výpravčí končí

  • 5
Na trať z Chrudimi směrem na Slatiňany ve čtvrtek opět vyjely vlaky s cestujícími. Úderem půlnoci totiž skončila modernizace kolejí mezi Pardubicemi a Žďárcem u Skutče. Ovšem ne definitivně.

Kvůli opožděným dodávkám zabezpečovacích technologií na obnovenou trať nevyšly hned dva záměry železničářů. Podle původních plánů měla skončit i výluka mezi Žďárcem u Skutče a Hlinskem. Nakonec je všechno jinak a termíny zprovoznění se v tomto úseku posouvají až na konec října.

Tím největším přínosem modernizace měla být také vyšší rychlost vlaků až na 100 kilometrů v hodině. Konkrétně mezi Slatiňany a Chrudimí.

„Již nyní víme, že jezdit plnou rychlostí od nového jízdního řádu, který začne platit v prosinci, nebudeme. Důvodem jsou zpožděné dodávky komponentů od firmy AŽD,“ řekl mluvčí Marek Illiaš ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

Aby mohly vlaky na 17 kilometrů nových kolejí vůbec vyjet, musejí železničáři prozatím v provozu nechávat stávající zabezpečovací zařízení.

„Necháváme všechny přejezdové konstrukce zabezpečovacího zařízení původní, stejné je to s návěstidly ve stanicích a s elektrickými přestavníky,“ dodal Illiaš.

Osazení tratě novým zařízením je naplánováno na duben příštího roku. Práce budou dokončené až v srpnu 2016.

Cestujícím ode dneška slouží nová bezbariérová nástupiště v Chrudimi a ve Slatiňanech, proti dešti je ochrání přístřešky na nástupištích a lidem se slabým zrakem pomůže nová signalizace. Nechybí ani přehledný informační systém.

Moderní technika na trati vezme na druhou stranu práci železničářům. Třeba na nádraží v Chrudimi skončí po letech výpravčí. Personální změny se podle SŽDC dotknou čtyř zaměstnanců.

„Naši zaměstnanci jsou v takových případech buď převedeni do jiné stanice, nebo po nutném kurzu povýší například na dispečery dálkového řízení,“ řekl mluvčí SŽDC. Prodej jízdenek však zůstane na všech nádražích zachován.