Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z letiště polygon nebude, Iveco s testovací dráhou pro autobusy neuspělo

  16:04aktualizováno  16:04
Středa byla pro pracovníky výrobce autobusů Iveco Czech Republic emotivním dnem. Jednak se loučili s náhle zemřelým nedávným generálním ředitelem Pavlem Pachovským, jednak se vysokomýtští zastupitelé vyslovili proti tomu, aby se dráha letiště změnila v plochu pro testování autobusů.

Jedním z modelů, které prošly testy je také meziměstský Crossway. Ilustrační snímek | foto: Iveco Irisbus

Hodně to mrzelo například starostu Miloslava Souška, jehož názor byl však v menšině.

"Je to špatný signál. Jestli stojí za to o něco bojovat ve městě, tak o to, aby se Ivecu dařilo, protože je na něj navázané. Je to jako uříznout si ruku, která mě živí," řekl starosta.

Podle něj byl zájem několika majitelů letadel upřednostněn před zájmem zaměstnanosti v regionu a od většiny zastupitelů to bylo velmi špatné rozhodnutí.

"Nezaměstnaní se tak budou dívat, jak přistávají letadla," dodal a narážel na to, že využití letiště Ivecem souviselo s velkými rozvojovými plány firmy. Přinesly by posílení výroby, zkušebnictví a vývoje i významný nárůst počtu pracovníků.

Pozemky jsou města, ale nedisponuje s nimi

Jedním z těch, který odmítl hlasovat pro přenechání letiště Ivecu, byl i místostarosta František Jiraský. Jeho argumenty mají také váhu.

"Nejdůležitější závadou je, že s pozemky město nedisponuje, až do roku 2096 jsou podle smlouvy o výpůjčce svěřeny aeroklubu a Iveco se s ním mělo nejprve domluvit o společném užívání prostor," řekl František Jiraský.

Další překážkou je podle něj nutnost změn v územním plánu. Délka jejich projednávání by zabránila Ivecu provést rekonstrukci podle plánu už do konce příštího roku a navíc třeba Úřad pro civilní letectví v Praze se předem vyjádřil, že dá záporné stanovisko k jakékoli změně územního plánu, která by počítala s něčím jiným než s letištěm. Podle místostarosty nebylo možné o této záležitosti zodpovědně rozhodnout.

"Záměr Iveca není možné uskutečnit. Zazněly obavy, že bychom mohli být označeni za viníky zmařené investice a uvedli Iveco v omyl, kdybychom schválili usnesení, že podporujeme tyto změny na letišti," dodal František Jiraský.

Po velké diskusi přijali nakonec zastupitelé usnesení, že podporují záměr Iveca vybudovat polygon, ale na jiném místě. Současně nabídli firmě spolupráci v tom smyslu, že radnice zaplatí vyhledávací studii.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na chrudimský obchvat se mají stavební stroje  vrátit znovu v roce 2018.
Jihozápadní obchvat Pardubic asi vznikne, stavba je ekonomicky výhodná

Plány na stavbu jihozápadního obchvatu Pardubic, které byly několik let u ledu, se vracejí do hry. Silničáři oznámili, že podle nových propočtů se stavba...  celý článek

Takto vypadá aktuální konec dálnice D35 za křižovatkou v Opatovicích nad Labem....
Silničáři vyberou stavitele D35, nabídky výrazně snížily odhadní ceny

Ředitelství silnic a dálnic dnes udělá další krok k zahájení výstavby dálnice D35. Silničáři ukončí výběrové řízení, které určí firmy, jež postaví první dva...  celý článek

Zklamaní hráči Pardubic (vepředu Petr Sýkora) po vysoké prohře v Plzni.
Hokejové Dynamo se sune vpřed. Ale jde to pomalu a dost to bolí

Na žádné velké jásání to není. Přesto příznivci Dynama Pardubice mají po delší době alespoň občas důvody ke spokojenosti. Jejich oblíbenci během první čtvrtiny...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.