Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zastávky MHD jsou místy jako tankodrom, někde se vozům i zasekávají dveře

  11:42aktualizováno  11:42
Hluboké výmoly či příliš vysoké obrubníky. Vozy pardubické městské hromadné dopravy se na zastávkách potýkají s obtížemi. Opravu nejvíce postižených míst však komplikuje to, že patří různým vlastníkům.

Nejhorší stav je patrně na zastávce u autobusového nádraží, kde už musí autobusy zastavovat v přední části, jinak by hrozilo poškození kol. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Snad nejhůře je na tom zřejmě Palackého třída, konkrétně zastávka u autobusového nádraží. K ní už ani autobusy a trolejbusy nemohou ani zajíždět dle původního záměru. Krátery v silnici a vysunutý asfalt až na obrubník způsobily, že zde vozy MHD zastavují o několik metrů dříve.

Zastávka je v těchto místech naštěstí velká, a tak mohla být rozdělena provizorním dopravním značením. Vozy tak musí nabírat cestující už v přední části u přechodné značky, kde vozovka ještě drží.

„Ta zastávka je celkově hrozná. A takových je bohužel více,“ postěžoval si na sociální síti na stav nástupišť Jiří Vyhnálek.

Dopravní podnik o neutěšeném stavu zastávek ví. Poškozené silnice pod nimi totiž mohou vést k poškozením částí vozů.

„Netěší mě to. Nejde přitom jen o náš vozový park, ale mnohdy vůz ani nemůže zajet až k zastávce, a lidé musí několik metrů k němu,“ uvedl ředitel pardubického dopravního podniku Tomáš Pelikán.

Žulový podklad mnoho nevydrží

Z opačné strany zastávky Autobusové nádraží je zase jiný problém. Při dešti se cestující musí hodně posunovat k okraji nástupiště, jelikož podklad z kostek pod zastávkou je prohloubený a drží se v něm špinavá voda. Zastávce viditelně chybí kvalitní odvodnění a opravy z minulého roku se ukázaly jako téměř zbytečné. Lidé tak často musí uskakovat, aby je kalná voda při příjezdu autobusu „nenahodila“.

„Hlavně ať tam při opravě dají nějaký speciální beton a ne žulový kostky, co budou za 2-3 roky vymletý,“ vyjádřil se k nevhodnému řešení Vladimír Fajmon.

Jenže ani na nových zastávkách není vše ideální. Například před obchodním domem v centru města na Masarykové náměstí sice odvodnění funguje kvalitně, ale obrubníky jsou zase tak vysoké, že se o ně blokují dveře, které posléze nejdou zavřít.

„Mohl byste škubnout se dveřmi, aby se zavřely,“ prosil řidič jednoho z cestujících, když chtěl autobus odjet, ale jedny ze dveří byly zaseknuté o hranu zastávky. Při pohledu na olámané kraje obrubníku je jasné, že nejde o ojedinělý problém.

 Stejně jsou řešeny i nové zastávky na opravené třídě Míru, kde je však jejich vytíženost díky nižší četnosti spojů podstatně menší.

Úprava či rekonstrukce zastávek není ve všech případech jednoduchá, nejsou totiž v majetku dopravního podniku. „Někde je majitelem město, jinde kraj. Někdy je proto složité dát to dohromady,“ dodal ředitel Pelikán.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pyrotechnici prověřovali na pardubickém nádraží podezřelou igelitku, byla v ní...
Pardubické nádraží na více než hodinu ochromila taška s marmeládami

Dvě stě padesát lidí ráno policisté evakuovali kvůli podezřelé tašce ve vestibulu pardubického vlakového nádrží. Přivolaní pyrotechnici bílou igelitku...  celý článek

Lea Tomková
Aféra končí. Manažeři z Pardubic už „služební cestu“ do Afriky zaplatili

Tři manažeři pardubických městských firem zaplatili už téměř celou svou loňskou cestu do Jihoafrické republiky. Ta se původně tvářila jako služební, ale...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Bývalí obchodníci nabízeli revize smluv, přitom u seniorů kradli ve velkém

Policie obvinila čtyři mladé muže, kteří si na Pardubicku udělali ze seniorů bankovní ústav. Coby bývalí zástupci energetických firem jim nabízeli revize...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
OBSLUHA CNC FRÉZY

Advantage Consulting, s.r.o.
Pardubický kraj
nabízený plat: 20 000 - 24 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.