Náhradní dopravu budou hledat tisíce lidí, kteří mezi největšími městy v kraji jezdí denně do práce či do školy.
"Výluka bude probíhat vždy mezi 8. až 18. hodinou," uvedl Michal Štěpán, ředitel krajského centra osobní dopravy Českých drah v Pardubicích.
České dráhy spoje nahradí autobusy. Mezi oběma městy jich bude jezdit celkem patnáct.
VÝLUKA PARDUBICE - CHRUDIMProbíhat bude od 9. do 11. listopadu vždy mezi 8. až 18. hodinou. Vlaky nahradí autobusy tří linek. Linka R pojede nonstop mezi hlavními nádražími v Chrudimi a Pardubicích a tyto autobusy budou navazovat na vlaky. Výluka čeká i cestující na trase Letohrad - Jablonné nad Orlicí. |
Druhou možností bude linka A, která bude rovněž navazovat na vlakové spoje. Pojede však jen ve směru z Pardubic do Chrudimi a její jedinou zastávkou budou Rosice nad Labem, aby tam mohli přistoupit cestující ze směru od Hradce Králové.
Na všech zastávkách pak budou stavět autobusy označené jako Z, které budou jezdit kyvadlově po půlhodinách bez ohledu na vlakové přípoje.
Víc aut ještě zhorší chrudimské kolony
Problém je, že cestovat v dopravní špičce autem mezi Chrudimí a Pardubicemi je o nervy i normálně. Hlavně na obou koncích silnice se řidiči často zařadí do kolony - v centru Chrudimi i na kraji Pardubic kvůli špatně propustné křižovatce u Parama.
V těchto dnech se zřejmě kolony ještě protáhnou.
"Vzhledem k hustému provozu a tradičním zácpám v Chrudimi i Pardubicích bude náhradní doprava řešena podle speciálního řádu. Autobusy budou jezdit hlavně ve špičce každých pár minut, takže lidé budou moci vyrazit i o trochu dříve, než by jel jejich vlakový spoj. Tím se vyhnou případným problémům se zdržením v zácpě," radí Michal Štěpán.
Podle údajů Českých drah mezi oběma městy projedou denně vlakem zhruba tři tisíce lidí. I kdyby jen polovina z nich dala od úterý do čtvrtka přednost svému autu, situaci hlavně v chrudimských ulicích to dramaticky zhorší. Město ucpávají auta ve špičce každý den.
Železnice se upravuje pro rychlejší jízdu
Třídenní výluku na trati si vyžádaly opravy železničního svršku. Ty vedle běžné údržby mají s sebou přinést ještě jedno pozitivum pro cestující. Pokud se vše povede, na trati mezi Chrudimí a Pardubicemi by se mohlo už brzy jezdit rychleji než dosud.
"Jedná se vlastně o takovou lepší údržbu. Díky ní by se mohla zvýšit i povolená rychlost na trati. V jednom místě je zatím povolena jen sedmdesátka, ale my plánujeme nákup nových strojů, které by tam mohly jezdit až 90 kilometrů v hodině," uvedl Michal Štěpán.
Železniční trať (zelená) a silnice červená z Pardubic do Chrudimi. |