Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kraj špatně sestavil jízdní řády, lidé musí na spoje dlouho čekat

  8:38aktualizováno  8:38
Desítky minut čekání. S tím se musí potýkat někteří z cestujících v Pardubickém kraji. Po posledních úpravách jízdního řádu na sebe totiž přestaly navazovat spoje. Změny kraj chystá až na prosinec.
Navazování spojů se krajským úředníkům nepovedlo. Ilustrační snímek

Navazování spojů se krajským úředníkům nepovedlo. Ilustrační snímek | foto:  František Vlček, MAFRA

Lidé v Pardubickém kraji se potýkají s delším cestováním po železnicích. Po poslední úpravě jízdních řádů, které vznikají podle požadavků kraje, totiž přestaly navazovat spoje.

Některé vlaky cestujícím ujíždějí jen o vteřiny a na další musí čekat déle, než je jinde zvykem.

Příklady špatně naplánovaných spojů

Přelouč - Hradec Králové Vlak 8663 přijíždí z Přelouče do Pardubic v 16.23, ale vlak do Hradce odjíždí v 16.22, cestující tak mohou jet až rychlíkem 1264 v 17.00; čeká se 37 minut.
Vysoké Mýto - Hradec Králové Osobní vlak 15063 z Vysokého Mýta přijíždí do Chocně v 16.16, vlak (Sp 1868) do Hradce Králové pak jede až v 16.57; čeká se 41 minut.
Vysoké Mýto - Pardubice Osobní vlak 15063 přijíždí z Vysokého Mýta do Chocně v 16.16, vlak (R 866) do Pardubic pak odjíždí až v 16.35; čeká se 19 minut.
Lanškroun - Pardubice Osobní vlak 12732 z Lanškrouna přijíždí do České Třebové v 18.40, vlak (EC 220) pak do Pardubic odjíždí až v 19.05; čeká se 25 minut
Pardubice - Svitavy Vlak IC 1013 z Pardubic přijíždí do České Třebové v 18.22, osobní vlak 4763 do Svitav odjíždí v 18.46; čeká se 24 minut.

Nepříjemnou zkušenost potvrzuje Karel Plíhal, který pracuje jako kuchař v Letohradu, odkud často dojíždí do školy v Hradci Králové.

„Když se potřebuji odpoledne dostat z Hradce zpátky do Letohradu, můžu jet buď spěšňákem do Chocně a tam přes půl hodiny čekat na autobus náhradní dopravy, nebo třikrát přestupovat,“ uvedl Plíhal, kterému zkomplikovala dopravu i nedávná desetidenní výluka na trati Pardubice - Hradec Králové.

„Bydlím v Ústí nad Orlicí, ale kvůli špatné návaznosti spojů jsem nejednou musel přespat v práci. Najít spoj, kterým bych se dostal z Ústí do Hradce včas a nemusel přitom vstávat v nekřesťanskou hodinu, byl pro mě během výluky totiž nadlidský úkol,“ uvedl Plíhal.

To, že je obtížné se přepravit snadno a rychle z jednoho menšího města do druhého, není až tak neobvyklé. V pardubickém regionu ale špatně fungují i přípoje mezi největšími krajskými městy.

Vlaky z Přelouče se těsně míjejí s osobními vlaky z Pardubic do Hradce Králové. Cestující mezi Přeloučí a Hradcem si tak na pardubickém nádraží musejí na další vlak počkat 20 minut i déle.

„Vlakem dojíždím do práce už léta. Dřív jsem cestováním za prací strávil denně hodinu, letos se mi ale délka cesty z Hradce, kde bydlím, do Přelouče v podstatě zdvojnásobila. V Pardubicích totiž ujíždějí spoje každou druhou hodinu o minutu, jindy se příjezd jednoho vlaku kryje s odjezdem navazujícího,“ uvedl jeden z cestujících, dopravní inženýr Pavel Matouš.

Podobné problémy řešili cestující už dříve, kdy jízdní řády sestavovala společnost Oredo. To bylo také jedním z hlavních důvodů, proč kraj tomuto organizátorovi regionální dopravy povinnost sestavovat jízdní řády přebral a svěřil ji do rukou svých úředníků. Teď se stejná kritika snáší právě na něj.

Podle pardubického radního Jaromíra Duška, který je zodpovědný za dopravu a dopravní obslužnost, jsou některé ze špatně navazujících spojů daní za to, že je kraj povinen obsloužit všechny obce, kterými železnice vede.

„Některé vlaky zastavují i tam, kde nikdy nikdo nenastupuje a nevystupuje, což je samozřejmě hrozný nesmysl, který zdržuje celou dopravu. A pan Dušek s tím nic nedělá,“ míní Matouš.

Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského jsou na vině i probíhající rekonstrukce na železnicích. „Po jejich dokončení by mělo dojít ke zlepšení celkové situace,“ uvedl Šťáhlavský.

Změnu k lepšímu by mohli cestující očekávat od 14. prosince, kdy začnou platit nové jízdní řády. „K jakým konkrétním změnám dojde, přesně říct nemůžeme. Nový řád ještě není kompletně hotový,“ uvedl Šťáhlavský.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hasiči likvidují po střetu kamionu s osobním autem v Ostřetíně únik 700 litrů...
Tah z východu Čech na Moravu zalilo 700 litrů nafty, tekla do kanálu

Střet osobního auta s kamionem uzavřel v Ostřetíně na Pardubicku hlavní silnici I/35 vedoucí z východu Čech na Moravu. Z nákladního auta vyteklo 700 litrů...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Partnerka pobodala muže už loni, další útok nožem tentokrát nepřežil

V Krasíkově na Lanškrounsku podle policie zavraždila žena svého partnera. Roli sehrál alkohol, vražda byla však vyvrcholením dlouhodobých konfliktů. Stejného...  celý článek

Zklamaní hráči Pardubic (vepředu Petr Sýkora) po vysoké prohře v Plzni.
Hokejové Dynamo se sune vpřed. Ale jde to pomalu a dost to bolí

Na žádné velké jásání to není. Přesto příznivci Dynama Pardubice mají po delší době alespoň občas důvody ke spokojenosti. Jejich oblíbenci během první čtvrtiny...  celý článek

Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?
Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?

Tragický případ z minulého týdne nejspíš pohne českými zákony o pěstounské péči.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.