Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kraj špatně sestavil jízdní řády, lidé musí na spoje dlouho čekat

  8:38aktualizováno  8:38
Desítky minut čekání. S tím se musí potýkat někteří z cestujících v Pardubickém kraji. Po posledních úpravách jízdního řádu na sebe totiž přestaly navazovat spoje. Změny kraj chystá až na prosinec.
Navazování spojů se krajským úředníkům nepovedlo. Ilustrační snímek

Navazování spojů se krajským úředníkům nepovedlo. Ilustrační snímek | foto:  František Vlček, MAFRA

Lidé v Pardubickém kraji se potýkají s delším cestováním po železnicích. Po poslední úpravě jízdních řádů, které vznikají podle požadavků kraje, totiž přestaly navazovat spoje.

Některé vlaky cestujícím ujíždějí jen o vteřiny a na další musí čekat déle, než je jinde zvykem.

Příklady špatně naplánovaných spojů

Přelouč - Hradec Králové Vlak 8663 přijíždí z Přelouče do Pardubic v 16.23, ale vlak do Hradce odjíždí v 16.22, cestující tak mohou jet až rychlíkem 1264 v 17.00; čeká se 37 minut.
Vysoké Mýto - Hradec Králové Osobní vlak 15063 z Vysokého Mýta přijíždí do Chocně v 16.16, vlak (Sp 1868) do Hradce Králové pak jede až v 16.57; čeká se 41 minut.
Vysoké Mýto - Pardubice Osobní vlak 15063 přijíždí z Vysokého Mýta do Chocně v 16.16, vlak (R 866) do Pardubic pak odjíždí až v 16.35; čeká se 19 minut.
Lanškroun - Pardubice Osobní vlak 12732 z Lanškrouna přijíždí do České Třebové v 18.40, vlak (EC 220) pak do Pardubic odjíždí až v 19.05; čeká se 25 minut
Pardubice - Svitavy Vlak IC 1013 z Pardubic přijíždí do České Třebové v 18.22, osobní vlak 4763 do Svitav odjíždí v 18.46; čeká se 24 minut.

Nepříjemnou zkušenost potvrzuje Karel Plíhal, který pracuje jako kuchař v Letohradu, odkud často dojíždí do školy v Hradci Králové.

„Když se potřebuji odpoledne dostat z Hradce zpátky do Letohradu, můžu jet buď spěšňákem do Chocně a tam přes půl hodiny čekat na autobus náhradní dopravy, nebo třikrát přestupovat,“ uvedl Plíhal, kterému zkomplikovala dopravu i nedávná desetidenní výluka na trati Pardubice - Hradec Králové.

„Bydlím v Ústí nad Orlicí, ale kvůli špatné návaznosti spojů jsem nejednou musel přespat v práci. Najít spoj, kterým bych se dostal z Ústí do Hradce včas a nemusel přitom vstávat v nekřesťanskou hodinu, byl pro mě během výluky totiž nadlidský úkol,“ uvedl Plíhal.

To, že je obtížné se přepravit snadno a rychle z jednoho menšího města do druhého, není až tak neobvyklé. V pardubickém regionu ale špatně fungují i přípoje mezi největšími krajskými městy.

Vlaky z Přelouče se těsně míjejí s osobními vlaky z Pardubic do Hradce Králové. Cestující mezi Přeloučí a Hradcem si tak na pardubickém nádraží musejí na další vlak počkat 20 minut i déle.

„Vlakem dojíždím do práce už léta. Dřív jsem cestováním za prací strávil denně hodinu, letos se mi ale délka cesty z Hradce, kde bydlím, do Přelouče v podstatě zdvojnásobila. V Pardubicích totiž ujíždějí spoje každou druhou hodinu o minutu, jindy se příjezd jednoho vlaku kryje s odjezdem navazujícího,“ uvedl jeden z cestujících, dopravní inženýr Pavel Matouš.

Podobné problémy řešili cestující už dříve, kdy jízdní řády sestavovala společnost Oredo. To bylo také jedním z hlavních důvodů, proč kraj tomuto organizátorovi regionální dopravy povinnost sestavovat jízdní řády přebral a svěřil ji do rukou svých úředníků. Teď se stejná kritika snáší právě na něj.

Podle pardubického radního Jaromíra Duška, který je zodpovědný za dopravu a dopravní obslužnost, jsou některé ze špatně navazujících spojů daní za to, že je kraj povinen obsloužit všechny obce, kterými železnice vede.

„Některé vlaky zastavují i tam, kde nikdy nikdo nenastupuje a nevystupuje, což je samozřejmě hrozný nesmysl, který zdržuje celou dopravu. A pan Dušek s tím nic nedělá,“ míní Matouš.

Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského jsou na vině i probíhající rekonstrukce na železnicích. „Po jejich dokončení by mělo dojít ke zlepšení celkové situace,“ uvedl Šťáhlavský.

Změnu k lepšímu by mohli cestující očekávat od 14. prosince, kdy začnou platit nové jízdní řády. „K jakým konkrétním změnám dojde, přesně říct nemůžeme. Nový řád ještě není kompletně hotový,“ uvedl Šťáhlavský.

Autor:


Nejčtenější

Řidič a malý chlapec zahynuli při nárazu automobilu do stromu

Nehoda u pardubického Globusu skončila tragicky. (17.8.2018)

Tragická nehoda se stala po poledni na výpadovce na Hradec Králové na okraji Pardubic. Osobní auto, v němž cestoval...

Muž nařezal dřevo a odjel. Od žhavých pilin mu málem chytla chata

Oheň zachvátil palivové dřevo. Stačila chvíle a přeskočil by na chatu.

O štěstí může mluvit chatař z Jankovic na Chrudimsku, který v pondělí dopoledne řezal vyschlé smrkové dřevo. Kotouč...



VIDEO: Pardubické letiště okupantům odolávalo, i díky šrotu na ranveji

Letiště v Pardubicích.

Pardubické letiště dnes využívají především turisté. Civilním účelům ale začalo sloužit až v roce 1995. Do té doby...

Zemřel plochodrážní jezdec Jedrzejak. Opora Pardubic spáchala sebevraždu

Závody ploché dráhy ve Slaném

Ve věku 39 let zemřel v úterý polský plochodrážní jezdec Tomasz Jedrzejak, který v posledních letech patřil v české...

VIDEO: Hřebeč je děravý kopec. Vydal více než dva miliony tun surovin

Důlní závod v dobách, kdy fungoval, tedy před rokem 1991.

Málokdo si při cestách z Čech na Moravu přes Moravskou Třebovou po obávané „pětatřicítce“ uvědomuje, že při zdolávání...

Další z rubriky

Proti okupantům lidé v Pardubickém kraji nasadili i krávy na letišti

Srpen 1968 v Litomyšli

O náladách po přepadení Československa 21. srpna 1968 se zachovala řada svědectví i v Pardubickém kraji. Lidová...

Na vysílači Krásné opravil kameru a udržel vysílání o okupaci

Vysílač Krásné se nachází zhruba 500 metrů od obce Krásné na 614 metrů vysokém...

S 21. srpnem 1968 je spojeno i protiokupační vysílání Československé televize. Po obsazení Měšťanské besedy se podařilo...

Hejtman chce zastavit výběrové řízení na výstavbu pavilonu psychiatrie

Nemocnice v Pardubicích.

Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický (ČSSD) požádal vedení společnosti Nemocnice Pardubického kraje, aby...

Najdete na iDNES.cz