Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

U Parama budou jezdit trolejbusy. Silničáři jim vybudují vlastní pruh

  8:16aktualizováno  8:16
Chystané rozšíření silnice u rafinerie Paramo přinese úlevu jak řidičům, tak i cestujícím městské hromadné dopravy. Na speciálním pruhu totiž dopravní podnik vybuduje i nové trolejové vedení.

Zatím tam jezdí jen autobusy, ale na silnici u chemičky Paramo se za dva roky objeví trolejbusy, což pomůže cestujícím i dopravě v centru Pardubic. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Když dnes cestující nasedne ve vozovně na Dukle do trolejbusu městské hromadné dopravy  a chce dojet na hlavní nádraží, tak se prodírá dlouhé minuty centrem města. Stání v kolonách a na semaforech je poměrně běžné. Přímý spoj mezi oběma místy navíc ani neexistuje, takže lidé musí přestupovat na Masarykově náměstí.

Po dokončení přestavby silnice u Parama, která začíná v pondělí, se situace změní. Nové trolejové vedení bude součástí rozšířeného úseku, na kterém přibude vozům MHD vlastní jízdní pruh. Díky němu budou mít vozy od roku 2017 plynulejší průjezd.

„Vyhrazený jízdní pruh byl ze strany dopravního podniku prioritou, ale konečné slovo bylo samozřejmě na Ředitelství silnic a dálnic. Výsledný stav je pro nás velmi dobrý. Po dokončení komunikace totiž přistoupíme k výstavbě trakčního trolejového vedení, abychom zajistili spojení vozovny s nádražím jinak než přes centrum města a podjezd na ulici 17. listopadu,“ uvedl ředitel Dopravního podniku Tomáš Pelikán.

Nyní kolem chemičky jezdí po vytížené silnici I/37 pět autobusových linek. Cesta od vozovny přitom podle jízdního řádu trvá i se zastávkou u Parama čtyři minuty. Podstatně kratší cesty se dočkají i trolejbusy.

Aby však mohly jezdit stejnou trasou k nádraží, musí být nejdříve upraven i navazující úsek na křižovatce Palackého. Práce na rozšíření tohoto místa mají silničářům zabrat mnohem méně času než trasa kolem Parama, a proto by měly být oba úseky otevřeny zároveň.

Letos zatím řidiči ani cestující zásadní omezení provozu kvůli přestavbě křižovatky nepocítí, jelikož stavební firma bude dělat výkopové práce, náspy, opěrnou zeď či pilíře mostů nad železničním koridorem.

„Vzhledem k tomu, že se stavební práce v roce 2015 téměř nedotknou profilu stávající komunikace, tak provoz MHD dotčen v podstatě nebude. Při dalších pracích v roce 2016 již ano a bude na to zpracován detailní harmonogram. Na detaily je však ještě brzy,“ dodal Pelikán.

„Budeme muset řešit situaci v centru, kam se při uzavírkách pravděpodobně přesune podstatná část vozidel,“ doplnil šéf odboru dopravy pardubického magistrátu Vladimír Bakajsa.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Výjimečně zpřístupněné prostory podzemních zásobáren pitné vody pro Hradec...
Páteřní potrubí vody na východě Čech dožívá, pomohou miliardy

Vodárny na východě Čech budou muset žádat po státu peníze na opravu dožívajícího potrubí v regionu. A nepůjde o malou částku. Odhad nákladů na postupnou...  celý článek

Každá kráva má na krku náramek s identifikačním čipem. Veškeré údaje o každém...
Majitel pozemků po letech sporu rozbil zemědělcům okno, stíhání se nedočkal

Neobvyklý případ řešili policisté na Chrudimsku. Vedení zemědělského podniku AGRO Jenišovice je přivolalo k seniorovi, kterému ruply nervy a rozbil okno. Po...  celý článek

Historik František Musil.
Mnoho studentů chce jen získat diplom, říká oceněný historik

Historik František Musil je jedním z největších odborníků na středověké dějiny nejen východních Čech. Nedávno ho město, kde prožil celý svůj život,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.