"Občas mám pocit, že nebydlím v centru města, ale na závodišti. Radar sice nemám, ale poznám, když někdo jede příliš rychle," říká žena, která žije na Sukově třídě a nechce zveřejnit své jméno.
Policisté se ale brání. Prý měří tam, kde je nejvíc dopravních nehod. A měřit v ulicích města je komplikované.
V Pardubicích nejsou pro měření vhodná místa
Kde se jezdí rychleHradecká silnice na úrovni Univerzity Pardubice a Stavařova Náměstí Republiky a ulice Karla IV. Prokopův most a Bubeníkova ulice Sukova třída v obou směrech Silniční nadjezd u Parama |
Policisté místo toho kontrolují obvykle na stále stejných místech. Řidiči se s hlídkami nejčastěji potkávají na Wonkově mostě nebo na nadjezdu u Parama.
"Může se zdát, že naši policisté stojí stále na stejných místech, ale vezmeme-li v úvahu uvedená kritéria výběru místa pro měření rychlosti, dalších prostorů pro tuto preventivní činnost bohužel moc nezbývá," říká Maturová.
U Parama bývá hodně nehod, přesto se tam jezdí rychle
Právě na nadjezdu u Parama se policisté s šoféry často dohadují. Řidičům povolená osmdesátka není dost. Právě tam se stává i mnoho dopravních nehod. Policisté na nadjezdu evidují sto dopravních nehod ročně. Přesto, že na drobných nehodách se řidiči často dohodnou mezi sebou a policii tam vůbec nevolají.
"V těchto místech je třeba vzít na vědomí, že ihned po rychlosti 80 km v hodině následuje snížení na šedesátikilometrovou rychlost. I přes to, že lidé vědí, že zde dopravní hlídky často stojí, je naprosto běžné, že řidiči zde jezdí i vyšší rychlostí, policisté zastavovali i řidiče, který jel 150 kilometrů v hodině," řekla policejní mluvčí.
Kolem stovky ale řidiči jezdí i v úzkých ulicích, v okolí škol nebo přechodů pro chodce. Šoféři jezdí rychle třeba v Dašické ulici, kde přecházejí děti, které jdou do školy, nebo na Hradecké, kde je množství přechodů.