Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Pardubicích se jezdí stovkou, pokuta totiž hrozí jen na dvou místech

  15:16aktualizováno  15:16
Obyvatelé v centru Pardubic si stěžují, že zde řidiči jezdí příliš rychle. A to i v blízkosti přechodů a škol. Nikdo je ale nezastaví. Policisté tvrdí, že zde není kam postavit radar.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Radek KalhousMF DNES

"Občas mám pocit, že nebydlím v centru města, ale na závodišti. Radar sice nemám, ale poznám, když někdo jede příliš rychle," říká žena, která žije na Sukově třídě a nechce zveřejnit své jméno.

Policisté se ale brání. Prý měří tam, kde je nejvíc dopravních nehod. A měřit v ulicích města je komplikované.

V Pardubicích nejsou pro měření vhodná místa

Kde se jezdí rychle

Hradecká silnice na úrovni Univerzity Pardubice a Stavařova

Náměstí Republiky a ulice Karla IV.

Prokopův most a Bubeníkova ulice

Sukova třída v obou směrech

Silniční nadjezd u Parama

"Narážíme na problém, kdy ne každá komunikace nám měření rychlosti umožňuje. Jsou místa, kde není prostor k tomu, aby policista vozidlo, jehož řidič překročil rychlost, předepsaným způsobem zastavil a řádně zkontroloval," uvedla tisková mluvčí pardubických policistů Eva Maturová.

Policisté místo toho kontrolují obvykle na stále stejných místech. Řidiči se s hlídkami nejčastěji potkávají na Wonkově mostě nebo na nadjezdu u Parama.

"Může se zdát, že naši policisté stojí stále na stejných místech, ale vezmeme-li v úvahu uvedená kritéria výběru místa pro měření rychlosti, dalších prostorů pro tuto preventivní činnost bohužel moc nezbývá," říká Maturová.

U Parama bývá hodně nehod, přesto se tam jezdí rychle

Právě na nadjezdu u Parama se policisté s šoféry často dohadují. Řidičům povolená osmdesátka není dost. Právě tam se stává i mnoho dopravních nehod. Policisté na nadjezdu evidují sto dopravních nehod ročně. Přesto, že na drobných nehodách se řidiči často dohodnou mezi sebou a policii tam vůbec nevolají.

"V těchto místech je třeba vzít na vědomí, že ihned po rychlosti 80 km v hodině následuje snížení na šedesátikilometrovou rychlost. I přes to, že lidé vědí, že zde dopravní hlídky často stojí, je naprosto běžné, že řidiči zde jezdí i vyšší rychlostí, policisté zastavovali i řidiče, který jel 150 kilometrů v hodině," řekla policejní mluvčí.

Kolem stovky ale řidiči jezdí i v úzkých ulicích, v okolí škol nebo přechodů pro chodce. Šoféři jezdí rychle třeba v Dašické ulici, kde přecházejí děti, které jdou do školy, nebo na Hradecké, kde je množství přechodů.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Požár ve svitavském skladu způsobil čtvrtmilionovou škodu. Mohla být vyšší,...
Hasiči nesli pacienta a vedle hořel sklad. Pomohl svědek na kole

Velkou shodou okolností a také díky pohotovosti svědka se podařilo při čtvrtečním požáru skladu ve Svitavách uchránit majetek v hodnotě několik milionů korun....  celý článek

Primátor Martin Charvát a generální manažer Dynama Dušan Salfický.
Situace je kritická. Dynamo splňuje podmínky úpadku, přiznal primátor

Pardubičtí zastupitelé schválili, že radnice půjčí 15 milionů HC Dynamo Pardubice. Peníze udrží klub v chodu. Na jásot fanoušků je však brzy. Z dlouhé debaty...  celý článek

Budova ERA Pardubice, jeden z vítězů soutěže Stavba roku Pardubického kraje...
V soutěži staveb uspěla rozhledna i budova s půdorysem ve tvaru vločky

Odborná porota udělila titul Stavba roku Pardubického kraje 2017 pěti stavbám. Další dvě obdržely čestné uznání. V hlasování veřejnosti byla nejúspěšnější...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.