Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pardubice bojují o potřebné obchvaty, snad bude brzy aspoň jeden

  8:35aktualizováno  8:35
Dobrá zpráva zní, že severovýchodní obchvat Pardubic, který povede z Trnové na Dubinu, by se měl začít stavět nejpozději do dvou let. Ta horší pak říká, že jihovýchodní obchvat z Dražkovic do Černé za Bory hned tak nebude a to i přesto, že se měl začít budovat už před lety

Kolony v centru Pardubic mají pomoci odstranit plánované obchvaty. | foto: Martin Švec, MAFRA

Je to ostuda hned několika generací porevolučních pardubických politiků. Svůj silniční obchvat už mají třeba Holice, Chvaletice a dokončuje se v Chrudimi.
Ovšem v krajské metropoli se řidiči stále musí proplétat samým centrem města. A ještě několik let budou. I přesto, že podle původních záměrů Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) už dávno měla stát alespoň propojka z jižní části Pardubic směrem do průmyslové zóny v Černé za Bory.

„Letos se měl stavět jihovýchodní obchvat, ale bohužel přišly škrty,“ říkal už v červnu 2010 tehdejší primátor Jaroslav Deml.

Jihovýchodní obchvat: přípravy jsou vlastně znovu na začátku

Od té doby se nepostavil ani metr potřebné silnice. Není tak divu, že na stavbu už propadla veškerá vydaná povolení. „V případě jihovýchodního obchvatu jsme vlastně v bodě nula. Vše je propadlé. Budeme muset znovu i trasovat,“ řekl primátor Martin Charvát a podotkl, že silnice z Dražkovic je pro jeho tým stále jednou z hlavních priorit.

„Proto se aktivně snažíme hledat varianty, jak urychlit realizaci stavby. Díky tomu, že je tato silnice již součástí stávajícího územního plánu Pardubic, můžeme řešit i detaily v podobě křižovatek, respektive konkrétního napojování nejen městských komunikací k samotnému obchvatu,“ doplnil primátor Charvát.

Podle zastupitele prvního obvodu Filipa Sedláka může za zbrzdění výstavby jihovýchodního obchvatu bývalé vedení radnice v čele s náměstkem primátorky Michalem Koláčkem, který měl na starost územní plán a dopravní stavby.

„Ještě než minulé vedení radnice skončilo, byla kvůli váhání na straně města příprava obchvatu pozastavena. Náměstek primátorky Michal Koláček nedokázal, nebo nechtěl, rozhodnout právě například řešení křižovatek, které požadovalo ŘSD,“ uvedl Sedlák.

Takové nařčení však Koláček odmítá s tím, že se jedná o stavbu státu, kterou magistrát těžko mohl nějak aktivně tlačit vpřed. „Rozhodně popírám, že bychom něco v přípravě zanedbali, nebo že bychom něco sabotovali. Pravda je, že se měnily tvary křižovatek, ale ve všem jsme aktivně spolupracovali. Vlastně ani nevím, proč se nepodařilo dotáhnout stavbu obchvatu k jejímu začátku,“ reagoval Michal Koláček.

Severovýchodní obchvat: stavět by se mohlo na konci roku 2017

Na druhou stranu právě za éry primátorky Štěpánky Fraňkové se alespoň výrazně posunula příprava severovýchodního obchvatu, který auta vyvede od hypermarketu Globus až na velkou kruhovou křižovatku u věznice na Dubině.
„Jihovýchodní obchvat je důležitý, ale jako prioritu bych viděl ten severovýchodní. Právě ten totiž vyvede dopravu z centra,“ dodal Koláček.

Zřejmě stejný názor mají i lidé z ŘSD, protože příprava silnice, jejíž součástí bude i nový most přes řeku Labe poblíž loděnice Arosa, podle jejich slov pokračuje rychle vpřed.

Pro severovýchodní obchvat je již třeba zadaná dokumentace pro stavební povolení.

„Hotová by měla být na jaře. V letošním roce rovněž zahájíme výkupy dotčených pozemků. Samotné zahájení stavby plánujeme předběžně na konec roku 2017 či začátek roku 2018,“ řekl ředitel pardubické Správy ŘSD Bohumil Vebr.

Podle informací ŘSD bude nový obchvat, který už získal územní rozhodnutí, měřit přesně 4170 metrů.

Trasa povede ze směru od Globusu, kde začne na stávající silnici třetí třídy v Poděbradské ulici a bude pokračovat až do křižovatky s ulicí Bohdanečskou v Trnové. „Dále trasa silnice vede volným terénem zhruba jeden a půl kilometru až do místa, kde kříží u Starého Hradiště Hradeckou ulici a vytváří průsečnou křižovatku,“ uvádí na svých webových stránkách ŘSD.

Obchvat bude pokračovat po dnešních polích zhruba na půl cesty mezi Brozany a sídlištěm Cihelna. V daném místě bude první z mostů přes jeden z odvodňovacích kanálů. Ten zdaleka největší pak povede přes slepé rameno a samotnou řeku Labe. Jedná se o zavěšený most o dvou polích v celkové délce 200 metrů.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Marek Výborný, ředitel Gymnázia Mozartova v Pardubicích a krajský lídr KDU-ČSL...
Lídr lidovců Marek Výborný: Nebudeme ve vládě s obviněným politikem

Lidovce vede do parlamentních voleb v kraji ředitel pardubického gymnázia Mozartova Marek Výborný. Syn bývalého ministra obrany, ústavního soudce a poslance...  celý článek

Kromě hřišť se mají na místě objevit nové prvky zpříjemňující odpočinek.
Lidé uvidí, jak Pardubice chtějí změnit pravý břeh řeky Labe

Výraznou změnu podoby pravého břehu Labe chystají Pardubice. První plány přitom vyvolaly poměrně velký odpor části veřejnosti, které se nelíbilo především...  celý článek

Podobně nasvětlený bude vchod do tvrze Bouda v sobotu večer.
Mobilizaci připomenou dobrovolníci pochodem a osvětlením bunkrů

Pohnutou historii podzimu 1938 si chtějí v sobotu připomenout stovky nadšenců a dobrovolníků po celé bývalé Československé republice, kteří provozují malá i...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.