Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Tisíce řidičů čeká další zdržení na I/35, přejezd v Mýtě se opět zavírá

  • 3
Když v polovině dubna opustily stroje železniční přejezd na silnici I/35 ve Vysokém Mýtě, řidiče by patrně nenapadlo, že se stavební technika na stejné místo vrátí po necelých čtyřech měsících znovu.

Jenže při tehdejší opravě povrchu silnice stavbaři zjistili, že přejezd je ve špatném stavu, kvůli kterému je nutné ho znovu uzavřít. První část uzavírky začíná v pondělí a potrvá až do 12. srpna.

„Tehdy se provedla jen nutná oprava výtluků. Přejezd je zatížen výraznou dopravou a už není bezpečný. Udělalo se to provizorně a nyní to bude kompletní rekonstrukce,“ uvedl Pavel Putnar ze společnosti Chládek a Tintěra, která má práce na starosti.

Přejezd tratě vedoucí z Mýta na Choceň leží na nevhodném místě, jelikož kolej v místě vede do oblouku a silnice I/35 ji přetíná z kopce. Konstrukce přejezdu i kvůli tomu výrazně trpí.

Řidiči osobních i nákladních aut budou muset zamířit na náhradní trasu. Ve směru od Zámrsku na Litomyšl je přechodné dopravní značení nasměruje od pondělního rána přes Průmyslovou a Vraclavskou ulici. Zpět na „pětatřicítku“ se motoristé dostanou u vysokomýtské nemocnice.

V opačném směru od Litomyšle byla původně objízdná trasa stanovená přes Sruby a Dobříkov po silnicích druhé třídy. Jenže obce s návrhem nesouhlasily, a proto se investor ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) rozhodl pro změnu spočívající ve vybudování provizorní cesty podél cyklostezky. Do čtvrtka zatím budou řidiči jezdit v protisměru, poté pojedou právě přes provizorní cestu a přejezd se uzavře úplně.

„Řešení se nám zamlouvá více než původní návrh. Doprava nám nepojede přes místní komunikace, které by mohla poškodit,“ prohlásil starosta Vysokého Mýta František Jiraský. Ovšem k újmě by mohla přijít stezka. Provizorní pět metrů široká cesta totiž povede přímo vedle ní, cyklisty od aut oddělí pouze plot. „Nejde jen o stezku, ale i o zeleň. Vše musí být uvedeno do původního stavu,“ dodal starosta.

Na provizorní cestě pojedou i kamiony

Stezka se v jednom místě dočasně rozšířila o 3,5 metru a auta po vytvořeném pruhu budou moci jet maximálně třicítkou. „Udělalo se to tak velké, aby tam mohli jet i kamiony,“ uvedl Putnar.

Přejezd by měl po opravě vydržet až devět let. „Oprava zahrnuje novou konstrukci podkladních vrstev a pryžovou konstrukci přejezdu. Dále vznikne nové odvodnění, železniční svršek, i napojení přilehlé komunikace. Poslední oprava v tomto rozsahu proběhla v roce 1995,“ uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Kromě toho stavební firma vymění i 80 metrů kolejí, které budou schopné pojmout větší zátěž.

Na silnici I/35, která je alternativou modernizované dálnici D1 při cestě z Čech na Moravu, jde již o několikátou opravu, která řidiče pozdrží. Na semaforech řidiči čekají u Holic, kde se směrem na Chvojenec obnovuje povrch vozovky. V samotném Vysokém Mýtě se opravuje ještě most na průjezdu městem.

Největší starosti však dělá oprava kruhového objezdu v Litomyšli u hotelu Dalibor. Kvůli ní se na příjezdu do města již řadu týdnů tvoří několikakilometrové kolony, v nichž si řidiči postojí mnohdy i desítky minut.

Fronty jsou od pondělí i na I/35 za Litomyšlí směrem na Janov, kde se silničáři frézují vozovku a provoz je zde zúžen do jednoho jízdního pruhu. Práce by měly skončit 13. září.

Červená značka označuje uzavřený přejezd na silnici I/35. Zelená pak objízdnou trasu ve směru od Hradce Králové na Litomyšl.

Červená značka označuje uzavřený přejezd na silnici I/35. Zelená pak objízdnou trasu ve směru od Hradce Králové na Litomyšl.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz