Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Radnici v Ústí nad Orlicí se nové jízdní řády Oreda zase nelíbí

  8:53aktualizováno  8:53
Radnice v Ústí nad Orlicí si po únorových slibech a návrzích na změny v jízdních řádech vymínila osobní setkání s pracovníkem Oreda, který řády připravuje. Ani po schůzce ale zvláštní nadšení neprojevuje.
Nové jízdní řády Oredo začnou platit 1. dubna (ilustrační foto).

Nové jízdní řády Oredo začnou platit 1. dubna (ilustrační foto).

Ani poslední návrhy jízdních řádů, které začnou platit 1. dubna, ústecké radnici a cestujícím mnoho radosti nepřinesly. I přesto, že Oredo slíbilo, že jízdní řády upraví podle požadavků města, vypadá realita opět jinak.

Při únorovém jednání se zástupci Oreda ústečtí radní předali seznam svých požadavků na změny, po zveřejnění jejich návrhu ale spokojeni nebyli. Trvali proto na osobním setkání přímo s pracovníkem, který jízdní řády připravuje. To se uskutečnilo minulý týden.

Oredo opět nevyslyšelo všechny připomínky

"Snažili jsme se dosáhnout toho, aby se vzaly v úvahu všechny naše požadavky. To se ale opět nepodařilo," uvedla vedoucí správního oddělení ústecké radnice Marta Pirklová. Jistý posun podle ní sice nastal, nicméně stále ještě zůstávají připomínky, které zřejmě vyslyšeny nebudou.

"To zjistíme až poté, co nové návrhy pečlivě prostudujeme. Teď jsme je dostali a musíme jednotlivě procházet staré jízdní řády a porovnat je s těmi nově navrženými. V tuhle chvíli skutečně nemohu říci, zda a v kolika požadavcích nám Oredo opravdu vyhovělo a v kolika nikoli," dodala Pirklová.

Jednu z největších připomínek plánovači z Oreda ale přece jen respektovali. Výrazně snížili počet autobusů, které budou projíždět Tvardkovou ulicí. Se zavedením nového jízdního řádu jich tu nyní projíždí více než 170, přitom dříve to bylo kolem sedmdesáti.

Petice zabrala, v Tvardkově ulici zůstanou jen dvě linky

Místní sepsali petici, a tak přišla ústecká radnice s kompromisním návrhem. Z každého směru by kolem nemocnice projíždělo jen několik autobusů. Při jednání v polovině února Oredo radnici sdělilo, že na její návrh výrazně omezit průjezd autobusů Tvardkovou ulicí nepřistoupí.

"Nakonec se nám ale minulý týden podařilo dosáhnout toho, že tudy budou jezdit pouze dvě linky. Od České Třebové a od Dobrouče. Ostatní budou zajíždět přímo na autobusové nádraží," uvedl místostarosta Zdeněk Ešpandr.

Řadu připomínek měli Ústečtí k novému návrhu i v dalších bodech, týkajících se například dopravy z Kerhartic, Hrádku nebo ze sídliště Dukla. Požadovali také, aby školní autobusy jezdily tak, že děti bez problémů stihnou začátek vyučování.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na chrudimský obchvat se mají stavební stroje  vrátit znovu v roce 2018.
Jihozápadní obchvat Pardubic asi vznikne, stavba je ekonomicky výhodná

Plány na stavbu jihozápadního obchvatu Pardubic, které byly několik let u ledu, se vracejí do hry. Silničáři oznámili, že podle nových propočtů se stavba...  celý článek

Tradiční Hubertovu jízdu letos v kladrubském hřebčíně zakončili honem „na...
Hřebčín do UNESCO ano, říkají vesnice, ale volají po spolupráci

Kladruby a Řečany nad Labem. Dvě obce, jejichž starostky mají obavy zařazení kladrubského národního hřebčína na seznam UNESCO. Vedení hřebčína s obcemi jedná,...  celý článek

Schaeffler Production CZ, dříve INA Lanškroun, slavnostně otevřela nový výrobní...
Výroba dílů pro automobily zaměstná v nové svitavské hale na tisíc lidí

Německá firma Schaeffler ve čtvrtek otevřela ve Svitavách nový závod, který dá práci přibližně tisícovce lidí. Investuje do něj téměř 100 milionů eur. Zatím je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.