Řidiči jedoucí ve směru k Paramu už sice mají zelenou, ovšem kolona aut...

Řidiči jedoucí ve směru k Paramu už sice mají zelenou, ovšem kolona aut přijíždějících od Polabin jim průjezd omezuje. | foto: Martin Švec, MAFRA

Semafory před opraveným nádražím v Pardubicích by měly navazovat lépe

  • 10
Kolony vzniklé v souvislosti s přestavbou a úpravou jízdních pruhů před pardubickým vlakovým nádražím by mohly polevit. Semafory na křižovatce U Marka, tedy při odbočení z Palackého ulice na rychlodráhu, totiž v minulých dnech nefungovaly zcela podle plánu. V pátek by se měla situace zlepšit.

„Dle nám dostupných informací je v současné době na křižovatce ulic Palackého třída a ulice Hlaváčova softwarová chyba, která má být odstraněna nejpozději do 9. června,“ uvedl Tomáš Krpata, vrchní komisař Krajského ředitelství policie Pardubického kraje.

Sami zpracovatelé přestavby přednádraží říkají, že současná hustota dopravy v celém úseku před nádražím opadne až po stavbě plánovaných obchvatů. Nyní místem projede denně v průměru přes 20 tisíc vozidel.

Jindřich Kmoníček, vedoucí zpracovatelského týmu pro návrh stavby přednádraží, je přesvědčen, že v hustě zastavěném území města nelze donekonečna posilovat dopravní trasy vedoucí přes centrum.

„Řešením je vybudování tangenciálních tras po obvodě města,“ uvedl muž, který je zodpovědný za návrh dopravního řešení pro nový územní plán města Pardubic.

Policie ještě před zahájením rekonstrukce přednádraží a stavby nového terminálu vznesla vůči projektantům požadavek na bezproblémovou průjezdnost křižovatek.

„Z předložených dokumentů vyplývalo, že křižovatky budou kapacitně vyhovovat. Bylo navrženo technologicky vyspělejší řízení křižovatek, které má zajišťovat vyhovující propustnost daného úseku,“ zmínil Krpata.

Před nádražím došlo k úpravě směru jízdních pruhů. Zásah přitom svedl proud aut mířících od Parama i Polabin na rychlodráhu do jednoho pruhu (o potížích zde). To se v současnosti již změnit nedá. Řešením situace je tak výhradně sladění semaforů, což připouští i policie.

„Při každém spuštění nové světelně řízené křižovatky je nutné v reálném prostředí ověřit funkčnost naprogramovaného signálního plánu a případně provést korekce,“ dodal komisař Krpata.