Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

U pardubického Parama jezdí řidiči plynuleji, kolony téměř zmizely

  16:40aktualizováno  16:40
Není to sice úplně stoprocentní, přesto je při průjezdu kolem pardubické chemičky Paramo rozdíl v plynulosti jízdy znatelný na první pohled. Představa silničářů, že se po uzavření mostního provizoria provozu na tepně uleví, se naplnila.

Jen část řidičů zatím využívá k cestě na Chrudim nově otevřený pruh (v pozadí vpravo). | foto: Martin Švec, MAFRA

Po téměř kilometrovém novém úseku komunikace I/37 začaly ve středu dopoledne proudit desítky osobních a nákladních aut. Zásadní oproti předchozímu stavu bylo, že řidiči projížděli oběma směry bez toho, aniž by se za kruhovým objezdem tvořily dlouhé kolony.

Zlepšení pocítili i šoféři autobusů městské hromadné dopravy. „Situace se výrazně zlepšila. Během dne se zpoždění na linkách, které tudy projíždějí, projevila výrazně méně než předtím,“ prohlásil ředitel dopravního podniku Tomáš Pelikán.

Fotogalerie

Spolu se silnicí se otevřela i dvojice mostů, takže motoristé definitivně opustili mostní provizorium umístěné nad tratí vedoucí z Pardubic do Hradce Králové. Právě toto úzké místo bylo příčinou téměř každodenních kolon, se kterými se řidiči v místě potýkali dlouhých 14 měsíců. Před výstavbou okružní křižovatky je zase brzdily semafory.

Nyní už projedou od Hradce na Chrudim bez zastavení. Vedle nové poloviny silnice je totiž funkční i samostatný přímý pruh.

Řada řidičů si novinky ovšem ještě nevšimla, a tak mnozí stále při cestě od Hradce či nádraží dále na Chrudim jezdí zbytečně přes okružní křižovatku. I kvůli tomu se provoz na „kruháku“ zahušťuje.

K nové části vedle provizorního mostu ještě silničáři pomocí velkých jeřábů přestěhovali těžká betonová svodidla. Ihned po otevření nové půlky byl provoz znatelně plynulejší.

V odpolední špičce sice komplikace byly, ovšem ne v takové míře, na které tu byli řidiči zvyklí. Drobné zdržení čeká maximálně na řidiče sjíždějící od Přelouče a Dukly. Těm se ještě neotevřel bypass, po jehož zprovoznění se kruhovému objezdu zcela vyhnou. Silničáři potřebují vedle silnice dodělat cyklostezku a chodník, a tak nadále užívají zavřený speciální pruh, který bude sloužit vozům MHD.

Vzhledem k tomu, že celý úsek je i nadále staveništěm, umístili silničáři za okružní křižovatku značku omezující maximální rychlost na třicet kilometrů za hodinu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na chrudimský obchvat se mají stavební stroje  vrátit znovu v roce 2018.
Jihozápadní obchvat Pardubic asi vznikne, stavba je ekonomicky výhodná

Plány na stavbu jihozápadního obchvatu Pardubic, které byly několik let u ledu, se vracejí do hry. Silničáři oznámili, že podle nových propočtů se stavba...  celý článek

Schaeffler Production CZ, dříve INA Lanškroun, slavnostně otevřela nový výrobní...
Výroba dílů pro automobily zaměstná v nové svitavské hale na tisíc lidí

Německá firma Schaeffler ve čtvrtek otevřela ve Svitavách nový závod, který dá práci přibližně tisícovce lidí. Investuje do něj téměř 100 milionů eur. Zatím je...  celý článek

Pardubický štáb ODS slaví. Vlevo předseda pardubické organizace Karel Haas,...
Smíšené dojmy pardubických lídrů ODS a TOP 09. Jako poslanci končí

Pardubická ODS slavila při volbách úspěch, TOP 09 alespoň udržení statusu parlamentní strany. O kladných emocích se však nedá hovořit u regionálních lídrů obou...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.