Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rekonstrukce trati do Hlinska začíná, cestující potrápí výluky

  11:55aktualizováno  11:55
Žádné rychlíky, soupravy IC a EC, ale jen osobní vlaky jezdí na trati mezi Chrudimí a Hlinskem. Úsek se nyní dočká zásadních oprav, které vyjdou na více než 850 milionů korun. Kromě zvýšení bezpečnosti cestující pocítí úpravy i na vyšší rychlosti vlaků v některých částech trati.
Lokálky na trati mezi Chrudimí a Hlinskem budou moci zrychlit. Ilustrační foto.

Lokálky na trati mezi Chrudimí a Hlinskem budou moci zrychlit. Ilustrační foto. | foto: Jan Strouhal, MAFRA

Pohodlnějšímu cestování však bude předcházet řada výluk, které jsou s nákladnou revitalizací spojené. Ta první začne již v neděli a dotkne se cestujících v Chrudimi.

Co přinese oprava trati?

V rámci revitalizace se obnoví 17,3 kilometrů kolejí a 27 výhybek, zrekonstruuje se 14 železničních přejezdů, 6 mostů a 13 propustků. Stavbu zhotoví Sdružení firem Eurovia CS, GJW Praha, Chládek a Tintěra Pardubice a Hochtief CZ za 854,6 milionů Kč. Dokončení se předpokládá v průběhu listopadu 2015.

„Zde bude v průběhu příštích dvou měsíců vybudováno ostrovní nástupiště, které výrazně zlepší nástupní možnosti pro cestující. Současně vznikne i kratší nástupiště přímo u výpravní budovy, které bude sloužit pro vlaky směr Moravany. Obnovou projde většina kolejiště v celé stanici,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jakub Ptačinský s tím, že tato výluka mezi stanicemi Chrudim a Chrudim město potrvá do 16. června.

Během dalších dvou týdnů pak bude mimo provoz úsek do Pardubic. Díky rekonstrukci se do konce roku v některých úsecích zvýší rychlost až na 100 kilometrů za hodinu, zlepší se bezpečnost na železničních přejezdech, obnoví se traťové i staniční zabezpečovací zařízení. Nových ostrovních nástupišť se dočkají lidé jak v Chrudimi, tak i Slatiňanech a Hlinsku. 

Stávající 41 kilometrů dlouhý úsek mezi Chrudimí a Hlinskem zvládnou vlaky nejrychleji urazit za 43 minut. Většině spojů však jízda trvá o osm minut déle.

Práce budou naplno pokračovat i v průběhu července, kdy se činnost přesune na úsek mezi Chrudimí a Chrastí. Stavaři se přemístí i do Slatiňan, kde začne rekonstrukce stanice. V další etapě plánované od 3. srpna až do 25. září se mimo jiné vymění koleje mezi Slatiňany a Chrastí.

České dráhy zavedou během prací náhradní autobusovou dopravu, jejíž spoje pojedou dle upravených jízdních řádů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Střet motorkáře s osobním autem v Lichkově skončil vážnými zraněními...
Řidič auta zkřížil cestu motocyklu, zranil řidiče i spolujezdkyni

Velmi vážnými zraněními skončila vyjížďka pro motorkáře a jeho spolujezdkyni v Lichkově na Orlickoústecku. Při odbočování jim nedal přednost řidič osobního...  celý článek

Nalezená munice v lese na Chrudimsku.
V lese ležely desítky sovětských min. Část munice na místě odpálili

Amatérský hledač kovů objevil ve čtvrtek odpoledne v lese na Chrudimsku značné množství munice sovětské výroby. Přivolaní pyrotechnici se pak rozhodli pro...  celý článek

Tragédii připomíná pamětní deska u břehu Labe.
Přívoz na Labi v Mělicích se před sto lety stal osudným sedmi mužům

Bylo časné chladné ráno. Sedm mužů, členů rekviziční komise, se právě chystá pokračovat v obhlídce zásob mouky, brambor a obilí, tedy surovin vhodných pro...  celý článek

Jobs Contact
Interní auditor systému kvality (30.000 - 40.000 Kč)

Jobs Contact
Jihomoravský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj
nabízený plat: 30 000 - 40 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.