Každá strana se snaží od těch ostatních odlišit něčím, co jí přiláká voliče.
Plní ale tuto funkci slogany na předvolebních billboardech, když jde většinou jen o hesla, ze kterých ani není jasné, co strana voličům nabízí?
"Myslím si, že průměrně vzdělaný člověk dokáže posoudit, co slogan nabízí a ke které straně patří," řekl lídr ODS v krajských volbách Petr Tupec.
Jak má ale volič poznat, že nejlépe povede kraj strana, která nabízí, že dá kraji novou tvář nebo že ho povede smysluplně a že pod jejím vedením bude kraj fungující?
Vyhrajte večeři s lídremNa šesti billboardech ve fotogalerii jsou přeházené slogany. Dokážete podle obsahu určit, ke které straně ve skutečnosti patří tato hesla: Smysluplné a fungující vedení kraje Dejme kraji novou tvář Nová pracovní místa. Lepší život v kraji Kraj bez dluhů, který šetří na správných místech Zachování sítě krajských nemocnic. Dostupná péče pro všechny Rozhodněte o svém kraji Vítěz vyhrává možnost jít na večeři s jedním z vyobrazených volebních lídrů dle vlastního výběru. V případě více správných odpovědí rozhodne o vítězi los. |
Jenomže která strana, snad s výjimkou anarchistů, by nebyla ochotna odpřísáhnout, že pod jejím vedením bude kraj efektivní a fungující?
"To, co je na billboardech, je jen apel. Chceme zkrátka apelovat na voliče, že nerozhodují o těch lidech, co vidí na billboardu, ale o sobě," řekl lídr Koalice pro Pardubický kraj Roman Línek.
Hlavní ideový souboj stran by se měl odehrát samozřejmě nikoliv na billboardech, ale mezi programy jednotlivých stran. Ale i ty si jsou zatím blízké.
Například kriticky naladěná TOP 09 a Starostové si myslí, že problémy zadlužených nemocnic vyřeší jednotným řízením, přeskupením oborů, centrálními nákupy léků a vyjednáním výhodnějších smluv se zdravotními pojišťovnami.
Ovšem výhodnější smlouvy s pojišťovnami požadují i všichni ostatní. Už asi deset let a bezúspěšně. A o jednotném řízení a centrálních nákupech mluví třeba socialisté též. I když je pravda, že je slibovali zavést už před několika lety.