Nová cyklověž pojme více než stovku jízdních kol.

Nová cyklověž pojme více než stovku jízdních kol. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Frmol u pardubického nádraží. Nový terminál by měl být otevřen od července

  • 7
Každodenní pokládání stovek dalších kostek, finální úpravy cyklověže, rozmístění laviček či dostavba nové světelné křižovatky. To vše mohou pozorovat lidé mířící na železniční nádraží v Pardubicích. Před ním vznikající nový terminál by město mohlo zprovoznit na začátku prázdnin. Do poloviny června mají být všechny práce hotové.

„Do konce června budeme kolaudovat, optimisticky 1. července bychom to chtěli pustit do plného provozu,“ řekl Libor Matoušek, který má na starost stavební dozor.

O víkendu musí s komplikacemi spojenými se stavbou počítat řidiči, kteří pojedou po přilehlé ulici Palackého. Na rušné silnici I/36 budou silničáři pokládat poslední vrstvy asfaltu. Podle mluvčí stavební firmy Strabag Edity Novotné potrvají práce do nedělního odpoledne. S frézováním začali stavbaři v pátek večer.

„Máme naplánováno frézování a pokládku asfaltu. Tyto práce opět poběží i v nočních hodinách. V průběhu soboty budou pokládány jednotlivé asfaltové vrstvy s tím, že poslední krytová vrstva bude položena v neděli ráno. Plné obnovení provozu v Palackého ulici pak lze očekávat v neděli v podvečer,“ uvedla Novotná.

Moderní terminál pro MHD město staví od loňského listopadu. Harmonogram prací stavební firma zvládá i přes zdržení v zimních měsících. V dubnu zkomplikovala práce propadlá vozovka. Země se propadla v autobusovém zálivu u bývalého lihovaru a ještě jednou o pár metrů dál. V podzemí je totiž stará kanalizace. Zatím se k ní nikdo nehlásí a město hledá její majitele.

Georadar, který následně prozkoumal Palackého třídu, víc kaveren neodhalil. Další propad vozovky podle Matouška již nehrozí. „Díry jsou zasypané betonem. Zdrojem byla určitě kanalizace, to se potvrdilo,“ řekl Matoušek.

,