Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiče čekají horší časy. Strážníci slibují více botiček i pokut

  14:05aktualizováno  14:05
Možná si toho řidiči v Pardubicích ani nevšimli, ale městská policie loni polevila v udělování a vybírání pokut za dopravní přestupky. Doba tolerance podle strážníků ale skončila. Vedení městské policie oznámilo, že letos naopak přitvrdí.

Strážníci pokutují řidiče u pardubického Grandu. Období řešení přestupků domluvou končí, řidiči musí počítat s přísnějšími strážníky. Ilustrační snímek. | foto: Michal Klíma, MAFRA

Období velkorysosti končí, tvrdí městská policie v Pardubicích. V posledním roce strážníci nebyli tak přísní při kontrolách parkování, což se ale nyní mění.

„Ve městě byla loni spousta uzavírek a oprav. Vedení města si bylo vědomo toho, že situace ohledně parkování ve městě byla ztížená. Ovšem toto v průběhu roku pomine a není důvod k větší benevolenci,“ uvedla Lenka Uskobová z preventivní a informační služby pardubické městské policie.

Řidiči v Pardubicích ale nemají zrovna snadný život. Podmínky parkování tu jsou podstatně tvrdší než v okolních městech. Musí platit poplatky za parkování každý všední den od šesti hodin ráno do desáté hodiny večer. A žádná změna není na dohled.

„V letošním roce zkrácení doby placeného stání pro návštěvníky nechystáme,“ informuje mluvčí města Alexandra Tušlová. V sousedním Hradci Králové se ale platí parkovné dvakrát týdně do šesté hodiny večerní, jinak končí povinnost platit ve šestnáct hodin. A to pouze ve všední dny. Podobná pravidla platí také v Chrudimi.

Problém je najít volné stání

V Pardubicích poptávka po parkovacích místech vysoce převyšuje jejich nabídku. Jsou tu k dispozici necelé tři a půl tisíce placených parkovacích míst. V mnoha lokalitách přitom není jednoduché volné stání najít. Řidiči jsou tak pod větším tlakem a mají sklon porušovat předpisy.

Příčin je ale více. „V současné době je to tak, že každý, kdo vlastní vozidlo, chce parkovat co nejblíže k cíli, kam má namířeno. Bez ohledu na to, že je to místní úpravou zakázáno,“ říká Uskobová.

S nesmlouvavostí strážníků podle ní musejí počítat hlavně ti, kteří si s tím, kde parkují, hlavu příliš nelámou.

„Nejsme tu od toho, abychom se projevovali pouze jako represivní složka, ale kdo překračuje zákon, musí počítat s adekvátní sankcí, řešení přestupku formou domluvy se od strážníka nedočká,“ řekla Uskobová.

Přitom když předloni nastupoval do své funkce nový ředitel městské policie Rostislav Hübl, jedno z jeho prvních prohlášení se týkalo převahy pokut za dopravní přestupky.

„Pokud si vezmu počet řešených přestupků v dopravě a ve veřejném pořádku, je zde velká disproporce, a tudíž strážníci budou ode mne úkolováni zejména do oblasti veřejného pořádku,“ uvedl po svém nástupu ředitel s tím, že to není návod k ignorování dopravních předpisů.

Nyní se však mají řidiči opět připravit na nekompromisní postoj strážníků a jejich možností jsou jedině záchytná parkovišti a pokračování v cestě autobusem či trolejbusem. To však majitele aut moc neláká.

„Město zřídilo parkovací místa v areálu bývalého lihovaru, takže v současné době lze v Pardubicích parkovat relativně bez problémů, ovšem znamená to, více využívat MHD. Nebo v případě rezidentů neparkovat přímo před domem, ale o pár bloků dále. A to už pro většinu řidičů problémem je,“ dodala mluvčí Uskobová.

Počet pokut opět naroste

Řidiči si tak už mohou nechat jen zdát o dosavadní benevolenci městských policistů, která se projevila i na počtu vybraných pokut. V minulém roce policisté udělili pokuty za 384 tisíc korun, zatímco v roce 2013 to bylo téměř o sto tisíc více.

Vyřešené přestupky za parkování v Pardubicích

Rok Počet Vybrané pokuty (Kč)

2014 4 121 384 300

2013 7 010 478 200

2012 7 826 554 100

2011 3 295 *

2010 5 719 *

Zdroj: MP Pardubice

„Protože se otevírají nové zrekonstruované lokality, má vedení města zájem, aby docházelo k častějším kontrolám těchto nových lokalit a předcházelo se tak ničení obecního majetku, ke kterému dochází mimo jiné v případech parkování na nově položených chodnících, nově zaseté zeleni a podobně,“ říká Uskobová.

Řidiči se tak mohou připravit, že zejména na vybraných lokalitách nyní strážníci přitvrdí v přísnosti dohledu nad správným parkováním. Soustředit se chystají zejména na lokality v centru města, na okolí Tyršových sadů a na park Na Špici.

Za celoroční kartu na stání v zónách zaplatí majitelé osobních automobilů - rezidenti 1200 korun ročně. Návštěvníci zaplatí nejvíce v centru města. Na Pernštýnském náměstí je to čtyřicet korun za hodinu, na náměstí Republiky třicet korun. Na záchytných parkovištích jsou ceny od dvaceti korun za den.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Miroslav Míkovec, ředitel Ekocentra Paleta v Pardubicích.
Zkusíme získat peníze od firem a dárců, říká nový šéf ekocentra Paleta

Ekocentrum Paleta je starší než Česká republika, vzniklo už v srpnu roku 1990. Jeho dlouholetý ředitel Jiří Bureš nedávno z funkce odstoupil. Nový šéf...  celý článek

Jediná linka, která zbyla, projede za den sedmnáctkrát třídu Míru. Zastánci...
Už jednou to nevyšlo. Přesto Pardubice chtějí podnikatelský inkubátor

Pardubičtí politici chtějí oživit nápad, který už jednou zkrachoval. Poté, co po technoparku ve Starých Čívicích zbyly hlavně dluhy, plánují, že vznikne nový...  celý článek

Most přes Labe i jeho slepé rameno má být nejvýraznějším objektem na budoucím...
Vlastníkům půdy na obchvatu osminásobek nestačí. Spekulanti, říká primátor

Ucpané Pardubice má zachránit stavba severovýchodního obchvatu, který auta vyvede od Globusu až na křižovatku u věznice na Dubině. Teď se však ukázalo, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.