Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stodesítce brání jen chybějící značky. Na Hradubické budou až v dubnu

  11:20aktualizováno  11:20
Vyšší rychlostí mezi Pardubicemi a Hradcem Králové se zatím nejezdí, ačkoliv to novela zákona od prvního dne roku 2016 umožňuje. Na silnici totiž stále chybí potřebné značky. Čeká se i na další povolení.

Po Hradubické silnici se bude jezdit devadesátkou ještě několik měsíců. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Na příchod nového roku netrpělivě čekaly tisíce řidičů, kteří každý den jezdí po takzvané Hradubické silnici I/37. Spojnice krajských měst už více než rok bez problémů splňuje veškeré parametry potřebné pro zvýšení maximální rychlosti na 110 kilometrů za hodinu. Zatímco jinde v republice už se jezdí, za Pardubicemi je vše při starém. Pardubický kraj nyní jedná o celé záležitosti s policií a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD).

„Když to dobře půjde, mohlo by být vše připravené ke spuštění na přelomu března a dubna,“ řekl náměstek hejtmana a krajský radní pro dopravu Jaromír Dušek.

Aby řidiči mohli sešlápnout více plyn, musí být na začátku úseku umístěná modrá značka s bílým autem. Právě cedule „Silnice pro motorová vozidla“, jež je podobná té, která se používala pro dnes již zrušené rychlostní silnice, se na počátku trasy v pardubické části Ohrazenice zatím neobjevila.

„Musí se připravit veškeré přeznačení nejen u samotné silnice, ale na všech blízkých, které slouží jako přivaděče. Jde o výměnu několika set značek,“ uvedl Dušek.

Zda se již tak opožděný termín stihne, závisí na tom, jak rychlá budou jednání mezi krajem, policií a ŘSD, které má výměnu značek na starosti. Ministerstvo dopravy už veškeré kroky podniklo.

Ministerstvo: Domluvit se musí kraj a silničáři

„My jsme zákonem vytvořili rámec pro zvýšení rychlosti, další postup je už nyní na kraji, který stanovuje místní úpravu, a na ŘSD, které je objednatelem dokumentace dopravního značení,“ uvedl mluvčí ministerstva Tomáš Neřold s tím, že jakmile budou obě podmínky splněné, bude možné ihned jezdit rychleji.

Podle nového pojetí dálniční sítě se z rychlostních silnic automaticky staly dálnice. Zatímco na hlavních tazích stihli silničáři vyměnit značky ještě před koncem minulého roku, na Hradubické I/37 stále žádná změna nenastala. Silnice přitom byla už loni v březnu zařazená mezi 24 úseků, na nichž se počítalo od začátku nového roku s vyšší rychlostí. Podle informací ze zprávy ŘSD zveřejněné počátkem tohoto týdne se zdržení netýká jen Hradubické.

„V současné době již mohou řidiči využít maximální rychlost 110 km/h na silnici I/20 Nová Hospoda (R4)-Písek a I/48 Český Těšín, obchvat,“ stojí v dokumentu.

Sněmovna potřebnou novelu schválila koncem loňského dubna. Ačkoliv poté v Senátu došlo k úpravám, po podpisu novely prezidentem koncem září už bylo jasné, že od Nového roku bude platit. Že by bylo zdržení na straně Pardubického kraje a dalších institucí, radní Dušek vyvrací.

„Dokud nebyl schválený zákon podepsaný prezidentem, nešlo nic dělat. Nikdo si nedovolí vynakládat peníze za předpokladu, že by to poté definitivně neprošlo,“ prohlásil Dušek.

Mnoho motoristů překračuje povolenou devadesátku už nyní. Na moderní I/37 se čtyřmi pruhy prý ale policie od Nového roku hlídá ukázněnost řidičů stejně jako dříve. Podle policie by řidiči totiž mohli nabýt dojmu, že už mohou automaticky jezdit rychleji.

„Dokud nebude osazeno patřičné značení, platí stávající maximální rychlost 90 kilometrů za hodinu. Nicméně dopravní policie zde provádí běžnou hlídkovou činnost,“ sdělila policejní mluvčí Jana Drtinová.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Služebna Policie ČR
Žena sedící na lavičce dostala holí, zřejmě za urážku vnučky

Lidé, kteří procházeli v úterý dopoledne náměstím v Moravské Třebové, byli svědky souboje nikoli na kordy, ale na hole. Třiapadesátiletá žena nejprve došla...  celý článek

Zklamaní hráči Pardubic (vepředu Petr Sýkora) po vysoké prohře v Plzni.
Hokejové Dynamo se sune vpřed. Ale jde to pomalu a dost to bolí

Na žádné velké jásání to není. Přesto příznivci Dynama Pardubice mají po delší době alespoň občas důvody ke spokojenosti. Jejich oblíbenci během první čtvrtiny...  celý článek

Schaeffler Production CZ, dříve INA Lanškroun, slavnostně otevřela nový výrobní...
Výroba dílů pro automobily zaměstná v nové svitavské hale na tisíc lidí

Německá firma Schaeffler ve čtvrtek otevřela ve Svitavách nový závod, který dá práci přibližně tisícovce lidí. Investuje do něj téměř 100 milionů eur. Zatím je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.