Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Znovu otevřená stezka z pardubického nádraží na Duklu je širší a hladší

  8:07aktualizováno  8:07
Obrubník výškově splývající s přilehlou silnicí, zrezivělé a rozpadající se zábradlí či staré lampy pouličního osvětlení, které značně zužovaly prostor pro bezpečné projetí. Takto dlouhá léta vypadala stezka, po které se chodci a cyklisté dostávali od pardubického nádraží kolem Parama na Duklu.

Stezka z pardubického nádraží na Duklu je zkolaudovaná a může se používat. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Dva roky byl chodník uzavření kvůli rozšiřování silnice I/37. Nyní jsou zákazové značky jsou definitivně minulostí.

„Stezka je zkolaudovaná a může se používat,“ uvedl Stanislav Král z úseku výstavby pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic.

Novou širší cestu s hladkým asfaltem mohli lidé vyzkoušet už při nedávné Aviatické pouti, ovšem jen na základě dočasného povolení. Razítka na oficiální provoz stále chyběla. Řada nedočkavců však od té doby cyklostezku i chodník stejně testovala.

Fotogalerie

Ze stezky zatím nelze odbočit po rampě do podjezdu k Trojici, který stavbaři stále dokončují.

„Mostovka i převážná část římsy je vybetonovaná. Pracuje se na přechodové části. Zbývá ještě dodělat izolaci, vrchní vrstvu a samozřejmě i zábradlí. Se zprovozněním nicméně počítáme až ke konci celé stavby,“ uvedl Král.

Stavbaři totiž stále pokračují s opravou „staré“ poloviny silnice a pod ní vedoucí podchod nechají z bezpečnostních důvodů raději zavřený. Pohyb techniky lze spatřit u mostu, který vede přes trať na Hradec Králové, kde se provádí stejné práce jako u zmíněné rampy do podchodu. „Do měsíce bude most kompletní,“ upřesňuje Král.

Kolony před okružní křižovatkou se zmenšily

Silničáři pak dále připravují i osazení sousedního mostu přes železniční koridor. Úprava pilířů bývalého mostu se blíží ke konci. Nová odlehčená konstrukce už téměř dva měsíce vzniká vedle kolejí u opěrné zdi. Velký jeřáb s nosností 500 tun pak jednotlivé části přesune na nové místo během druhého prázdninového víkendu.

Most se bude silničářům hodit, jelikož jim usnadní přístup na původní polovinu, které ještě musí dát nový povrch včetně podkladních vrstev. Sousední zídka oddělující silnici od železniční tratě na Chrudim je podle Krále hotová ze 70 procent.

Řidiči již několik týdnů mohou najíždět při cestě od Přelouče a Dukly dále k nádraží po novém bypassu. S jeho otevřením se výrazně zmenšily kolony aut čekajících před okružní křižovatkou.

Odbočka se sice po zhruba sto metrech za „kruhákem“ opět napojuje na pruh vedoucí na Hradec, ovšem provoz je v místě již plynulejší. „Osvědčilo se to,“ dodává Král.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kromě hřišť se mají na místě objevit nové prvky zpříjemňující odpočinek.
Lidé uvidí, jak Pardubice chtějí změnit pravý břeh řeky Labe

Výraznou změnu podoby pravého břehu Labe chystají Pardubice. První plány přitom vyvolaly poměrně velký odpor části veřejnosti, které se nelíbilo především...  celý článek

Projekční firma JIKA - CZ zveřejnila vizualizace, které ukazují novou podobu...
Oprava stadionu s podmínkami pro první ligu bude stát půl miliardy korun

Pardubičtí radní připravují opravu fotbalového stadionu za arénou a jeho okolí. Pokud nenastanou komplikace, modernizace se uskuteční v letech 2019 a 2020....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Bývalí obchodníci nabízeli revize smluv, přitom u seniorů kradli ve velkém

Policie obvinila čtyři mladé muže, kteří si na Pardubicku udělali ze seniorů bankovní ústav. Coby bývalí zástupci energetických firem jim nabízeli revize...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.