Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stavbaři skládají vedle koridoru v Pardubicích nový odlehčený most

  11:16aktualizováno  11:16
Pracovníci stavební firmy sestavují v sousedství hlavního železničního koridoru nový most, který překlene současný prázdný prostor nad kolejemi. Stavba konstrukce je poslední větší akcí, kterou silničáři dodělávají při rozšiřování silnice I/37 u pardubického Parama.

V sousedství železničního koridoru stavbaři skládají základy nového mostu. | foto: Martin Švec, MAFRA

Při cestě od Chrudimi na Hradec Králové si na stavbě ničeho zvláštního všimnout příliš nejde. Pravdou je, že se to kolem projíždějících aut a kamionů všude hemží lidmi s různě barevnými přilbami na hlavách. Ti v úterý například připevňovali další desítky metrů nového zeleného zábradlí na okraj opěrné zdi.

Fotogalerie

Zásadní práce pro dokončení se však dějí bokem a mohou si jich všimnout cestující z vlaku. V sousedství železničního koridoru na Prahu jsou smontované dlouhé ocelové nosníky, které tvoří základ nového mostu.

Ten nahradí původní, zhruba 60 let starý, který dvojice obřích jeřábů nedávno snesla (psali jsme o tom zde). Na připravených podstavcích je již spojena pětice více než dvacet metrů dlouhých nosníků, které na místo dovezly v minulém týdnu kamiony.

„Nad nimi bude nadbetonována osmicentimetrová vrstva, která bude sloužit jako ztracené bednění. Po naskládání na pilíře nebude nutné nic bednit nad kolejemi,“ popsal Stanislav Král z úseku výstavby pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Znamená to tedy, že kvůli pracím nebudou muset železničáři plánovat žádné výluky, maximálně v menším rozsahu, než původně očekávali.

Vedlejší most je podstatně širší

Nový most bude mít stejnou konstrukci jako jeho „bratr“ na sousední polovině. Ten je ovšem značně širší, jelikož na něm povede ještě samostatný pruh pro vozy městské hromadné dopravy a cyklostezka s chodníkem. Zatímco s otevřením pruhu pro MHD na mostě se ještě nepočítá, po stezce i chodníku se budou moci lidé pohybovat od konce června. Nový most se dvěma pruhy pro směr od Hradce na Chrudim bude lehčí než ten předchozí.

Nedaleko od místa, kde se skládá mostní konstrukce, již silničáři položili všechny vrstvy asfaltu na novou cestu, která povede z nadjezdu do průmyslové zóny Vápenka.

V těchto dnech silničáři hodlají betonovat rampu, která bude klesat z nadjezdu do prodlouženého podchodu, který vede dále do lokality U Trojice.

Staré opěry budou sloužit dále

Na opačné straně silnice je za betonovými svodidly zatím díra, kterou ze dvou stran lemují opěry starého mostu. Po nezbytných drobných úpravách v podobě nové izolace se s nimi počítá i nadále. Provedené sondy neodhalily žádné poškození železobetonové části. Hned vedle opěr stál ještě před týdnem speciální stroj.

„Vrtal piloty o hloubce 18 metrů. Na každé straně vzniknou tři a budou pomáhat snášet zatížení nového mostu,“ podotkl Král.

V minulých týdnech dělníci rozebrali nedaleké mostní provizorium. Po něm tisíce řidičů jezdily od října roku 2015 do loňského prosince, kdy silničáři převedli veškerou dopravu na nově postavenou polovinu silnice. Kvůli zatížení se úzké dočasné přemostění muselo po několika měsících používání vyztužit (psali jsme o tom zde). V současnosti je železná konstrukce již ve skladu v Litomyšli a po nutné renovaci se s jejím použitím počítá na jiných stavbách.

Aktuálně pracovníci stavebních firem pokračují s opravou zídky, která odděluje právě rekonstruovanou polovinu silnice od železniční trati vedoucí na Chrudim.

Zmizet má v brzké době provizorní sjezd za trafostanicí směrem k nádraží, který od konce dubna pozbyl na významu. Motoristé se totiž vrátili na původní trasu mířící od Parama ke kruhové křižovatce u Lidlu.

Stavba zhruba kilometr dlouhého úseku má být hotová za půl roku. Pracuje se na ní už od března 2015.

Autor:



Nejčtenější

Nejkrásnější partie Krounky. Parádní výlet s ferratou, kterou zvládnou i děti

Krounka v Otradově

Doslova pohlazením po duši je putování údolím říčky Krounky na Chrudimsku. Nejhezčí pasáž pojmenovaná Šilinkův důl je...

ŘSD bez svolení provádí průzkum u D35, majitelé pozemků chystají žalobu

První viditelné práce jsou vidět na cestě mezi Újezdem u Sezemic a Rokytnem.

Lidé, kteří vlastní pozemky pod připravovanou stavbou dálnice D35 u Litomyšle, si stěžují, že jim zaměstnanci...



Jandač nominoval na domácí turnaj, představí se i Jaškin či Chytil

Josef Jandač předává českým hokejistům své vize a nápady. (14. února 2018).

Trenér české hokejové reprezentace Josef Jandač zveřejnil nominaci na Carlson Hockey Games, turnaj v rámci Euro Hockey...

Olomoucko má šanci, že se druhý zápas s Opavou bude dohrávat

J. C. Fuller (ve žlutém) z Olomoucka útočí na koš Opavy kolem Jakuba Šiřiny.

Basketbalisté Ústí nad Labem ve čtvrtfinále play off NBL už podruhé zaskočili favorizované Pardubice a po domácí výhře...

Foxconn chce rozprostřít Mongoly po městě, vedení Pardubic tomu brání

Pracovnice montážní linky společnosti Foxconn

Tchajwanský výrobce elektroniky Foxconn, kterému vedení Pardubic zablokovalo přísun dělníků z Mongolska, chce...

Další z rubriky

Mladíci ukradli ve škole gekony i šváby. Chtěli mít vlastní chov

Ještěrka zelená

Dva mladíci ve věku dvaceti let se v týdnu vloupali na Střední školu zahradnickou a technickou v Litomyšli. Škole...

Všichni proti ANO. Malé strany v Pardubicích vytvářejí koalice

Radnice Pardubice.

Lidovci společně s TOP 09 nebo Pardubáci s Patrioty a Starosty. Tak by měly vypadat pardubické předvolební koalice....

Auto přistálo v řece koly vzhůru, řidičku vytáhli svědci nehody

Řidička utopila peugeota v Divoké Orlici.

V korytě Divoké Orlice na Orlickoústecku skončil v neděli odpoledne osobní automobil Peugeot 106. Byl převrácený na...

Najdete na iDNES.cz