Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stát dá víc peněz na silnice, Chrudim i Pardubice ale mají malou šanci

  14:02aktualizováno  14:02
Čtyři miliardy navíc získal ministr Pavel Dobeš z rozpočtu. Je to polovina z toho, co by potřeboval. Pardubice nyní tlačí na to, aby se dostaly do plánovaných akcí se svojí nešťastně řešenou křižovatkou u Parama, Chrudim by zase ráda začala stavět obchvat. Šance je asi 30 procent.

Křižovatka u Parama z pohledu od Chrudimi do centra Pardubic. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Ministerstvo dopravy s přidělením čtyř miliard korun vlastně nepočítalo, a tak bude upravovat své plány. "Měli jsme vypracováno několik studií, ale ne na tuto částku. Naši úředníci proto nyní připravují studii na přidělenou částku, která je nyní celkem 41 miliard korun," řekl Marek Illiaš z tiskového odboru ministerstva dopravy.

Poslanec ODS a bývalý starosta Chrudimi Jan Čechlovský je optimista. Dokonce si myslí, že peníze se najdou nejen pro pardubickou křižovatku, ale také pro zahájení stavby chrudimského obchvatu.

"Věřím, že se tam dostanou. Snažím se, aby se tyto stavby spojily, aby byly vnímány v podstatě jako jedna stavba. Jsou totiž provázané. Když se udělá křižovatka u Parama, a ne obchvat Chrudimi, potíže to nevyřeší a stejně to platí i naopak," uvedl poslanec Čechlovský.

Naději Pardubicím i Chrudimi dává i bývalý hejtman Pardubického kraje Ivo Toman, který je momentálně náměstkem ministra dopravy a zároveň místopředsedou výboru Státního fondu dopravní infrastruktury.

Ministrovi předchůdci stavby slibovali

"Naděje na stavbu tady pořád je. Jak Paramo, tak obchvat Chrudimi jsem dával do připomínek kolegům, kteří budou připravovat studii zařazených staveb. Jenže to bylo, když jsme požadovali 12miliard korun. A dostali jsme čtyři miliardy. To je tedy třicetiprocentní šance," řekl Toman.

Prioritou pro ministerstvo dopravy zůstávají stavby, na které přidává peníze Evropská unie a stát se podílí jen určitou poměrnou částí. Mezi nimi však obchvat Chrudimi, ani průtah kolem Parama v Pardubicích nejsou.

Na druhou stranu jak stavbu v Pardubicích, tak v Chrudimi ministrovi předchůdci městům slibovali. Například Vít Bárta z Věcí veřejných. V Chrudimi dokonce už lidé mohou sledovat výkopové práce na trase obchvatu, které provádějí stavbaři kvůli archeologickému průzkumu.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Budova ERA Pardubice, jeden z vítězů soutěže Stavba roku Pardubického kraje...
V soutěži staveb uspěla rozhledna i budova s půdorysem ve tvaru vločky

Odborná porota udělila titul Stavba roku Pardubického kraje 2017 pěti stavbám. Další dvě obdržely čestné uznání. V hlasování veřejnosti byla nejúspěšnější...  celý článek

Jiří Skalický, poslanec a kandidát TOP 09 z Pardubic.
Lídr TOP 09 vládu s ANO odmítá. Kolaborace je ale silné slovo, říká

Stranu TOP 09 povede do podzimních voleb v Pardubickém kraji poslanec, zastupitel Pardubic a primář pardubické nemocnice Jiří Skalický. Dvakrát se dostal do...  celý článek

Firma P&V Ekotrading nakládala v katastru obce Hradec nad Svitavou s téměř 44...
Firma navezla tisíce tun odpadu na pozemky u Svitav, dostala pokutu

Inspektoři z České inspekce životního prostředí v Hradci Králové uložili pokutu 120 tisíc korun společnosti P&V Ekotrading. Firma na pozemky v katastru obce...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
PROJEKTOVÝ SPECIALISTA

Advantage Consulting, s.r.o.
Pardubický kraj, Olomoucký kraj
nabízený plat: 30 000 - 45 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.