Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Splavnění Labe žije, dvě koleje z Pardubic do Hradce už ne

  8:51aktualizováno  8:51
Ministerstvo dopravy si při hledání staveb, na kterých lze v budoucnu ušetřit, vyhlédlo další oběť. Stane se jí plánovaná dvoukolejka z Pardubic do Hradce. Podle ministerstva je zbytečná. Ekology kritizované splavnění Labe chce resort naopak podpořit.
Z Pardubic do Hradce Králové budou vlaky dál jezdit jen po jedné koleji. Ilustrační foto

Z Pardubic do Hradce Králové budou vlaky dál jezdit jen po jedné koleji. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Ministr dopravy Vít Bárta na návštěvě v Královéhradeckém krajiPlán na výstavbu kanálu u Přelouče si dala vláda do programového prohlášení a ministr dopravy Vít Bárta při páteční návštěvě kraje mluvil tak, že to myslí smrtelně vážně.

"Nechceme rezignovat na to dostat nákladní přepravu na železnici a na vodu. Splavnění Labe je pro občany stejné řešení jako obchvaty měst. Omezit nákladní silniční přepravu je pro nás jasnou strategickou prioritou," řekl Bárta. (více o stavbě silničních obchvatů čtěte zde)

Ivo Toman"Můj úkol je posunout tuhle papírovou válku dopředu. Na prvním místě je Děčín, na druhém Přelouč a pak Pardubice," řekl náměstek ministra a bývalý hejtman Pardubického kraje Ivo Toman, který má lodní dopravu na starosti.

Ministr dopravy nedávno získal do svého týmu Miroslava Patrika z ekologického hnutí Děti Země. Ten by teoreticky mohl uklidnit dlouhotrvající boj mezi Ředitelstvím vodních cest a nespokojenými ekologickými sdruženími, které stavbě kanálu na Labi u Přelouče již několik let brání.

S kanálem u Slavíkových ostrovů (červená) počítá projekt na splavnění Labe až do Pardubic (modrá).

Nedávno tři z nich napadly výjimku, která dovoluje stavět kanál v lokalitě Slavíkových ostrovů u Přelouče. Žijí tam chráněné druhy rostlin a živočichů, například kolonie motýlů modrásků. (více o sporu čtěte zde)

Peníze na druhou kolej Bárta nedá

Ne ve všem však ministr dopravy krajským politikům vyhověl. O zdvoukolejnění trasy mezi Hradcem Králové a Pardubicemi nechtěl ani slyšet.

Tisková konference po Grémiu pro přestavbu ŽUB - projekt Europoint. Na snímku Jan Komárek, generální ředitel Správy železničních dopravních cest"Ministr s touto stavbou nepočítá. Kdyby se ale peníze na stavbu objevily, jsme připraveni," řekl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jan Komárek. Správce železnice kvůli tomu požádal o prodloužení územního rozhodnutí.

Práce na hlavním koridoru mezi Českou Třebovou a Prahou však pokračovat budou. Začne se modernizovat průjezd Ústím nad Orlicí.

"Se starou budovou se počítá. Její využití nyní řešíme s ministerstvem dopravy," dodal Komárek.

Za zachování nádražních domků, které stojí na ostrově mezi dvěma kolejišti, se bili místní lidé. Českým drahám rozhodnutí novou budovu nestavět a starou nebourat nelíbí.

"Nadále budou lidé skákat z vlaku na nízké perony. Je to koridorová trať, ale stanice tam funguje jako na lokálce," komentoval nedávno stav nádraží mluvčí drah Petr Šťáhlavský. (více o sporu o Ústí se dozvíte zde)





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Marek Výborný, ředitel Gymnázia Mozartova v Pardubicích a krajský lídr KDU-ČSL...
Lídr lidovců Marek Výborný: Nebudeme ve vládě s obviněným politikem

Lidovce vede do parlamentních voleb v kraji ředitel pardubického gymnázia Mozartova Marek Výborný. Syn bývalého ministra obrany, ústavního soudce a poslance...  celý článek

Viktor Sotona. Generální ředitel společnosti ERA Pardubice, jež získala ocenění...
Chceme být klubem zaměstnanců, kteří prací žijí, říká šéf Firmy roku

„Je pro mě důležité, aby byla práce pro naše zaměstnance radostí,“ říká v rozhovoru pro MF DNES generální ředitel pardubické společnosti ERA Viktor Sotona....  celý článek

Na silnici I/35 se čelně srazilo osobní auto s kamionem, jeho řidič ve...
Čelní srážka vozu s kamionem na den bez aut skončila tragicky, řidič zemřel

Tragickou epizodu měl páteční Mezinárodní den bez aut v Pardubickém kraji. Na silnici zde totiž zahynul jeden z řidičů, který ze zatím neznámých příčin přejel...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
PRACOVNÍK DISPEČINKU

Advantage Consulting, s.r.o.
Pardubický kraj
nabízený plat: 26 000 - 32 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.