Podle řidičů jezdících tímto místem v Pardubičkách není dobře vidět, jak vypadá provoz na okolních silnicích, které do křižovatky přivádějí dopravu. Někteří už si na nepřehlednou křižovatku stěžují oficiálními cestami.
Přidali se i řidiči záchranné služby. Přitom právě kvůli složitému výjezdu z jejich budovy se původní klasická křižovatka změnila na okružní. Podle profesionálů není problém v povrchu, klopení silnice nebo napojení na stávající silnice.
„To je provedeno velmi pěkně. Co však není šťastné řešení, je prostřední poměrně vysoký ‚květináč‘, který, pokud jedete v osobním voze, může omezit výhled, a sanitní vůz pak může být jednoduše přehlédnut,“ řekl mluvčí krajské záchranky Aleš Malý.
Jenže silničáři tvrdí, že vysoký střed rondelu je v místě schválně, a to kvůli bezpečnosti.
„U okružních křižovatek, kde se nepočítá s nadměrnou dopravou, se záměrně zvyšuje střed, aby řidiči nepodlehli iluzi volného přímého směru. Vyvýšený směr důsledně odděluje dopravní proudy, takže v křižovatce nemůže dojít k čelnímu střetu,“ řekl ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.
Navíc podle něj zmizely fronty aut na větvích křižovatky v dopravních špičkách a zvýšila se bezpečnost chodců. Kruhový objezd je podle silničářů v souladu s technickými normami a parametry.
Stavař: Projektant by měl vrátit autorizaci
Nová křižovatka se dočkala i kritiky z řad odborníků na stavby.
„Přirovnávám to ke dvěma truhlářům: jeden udělá židli, na které se vám sedí perfektně, a druhý udělá židli, ze které vás bolí po půlhodině pozadí. Na stejném místě jeden kruhák, který se nedá projet, a druhým projedete, ani o něm nevíte,“ řekl stavební projektant Petr Novotný.
Sám řadí křižovatku u záchranné služby k těm nepovedeným. „Kruhák u Kyjevské je špatně posazený na osách komunikací. A není to dané pozemky. Střed je tady jako bariéra, za něj by měl projektant vrátit autorizaci,“ řekl Novotný.
Stavebníkem kruhového objezdu byl pardubický magistrát a město za něj zaplatilo 22 milionů korun.
Na toto téma musel před časem odpovídat při veřejné besedě i náměstek pardubického primátora Petr Kvaš, který je zodpovědný za dopravu ve městě.
„Na kruháku není vidět. Je nebezpečný. A navíc je u záchranky,“ stěžovalo si hned několik řidičů.
Kvaš však kritiku na svou adresu odmítá. „Byl vyprojektován v době, kdy jsem ještě nebyl na radnici,“ řekl.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz