Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hejtman s požadavkem neuspěl, oprava silnice se kvůli kácení neurychlí

  10:41aktualizováno  10:41
První etapa opravy silnice spojující Ústí nad Orlicí a Choceň měla dle původního plánu trvat půl roku. Délka uzavírky na průtahu obcí Hrádek se nezdála Pardubickému kraji, který coby investor tlačil na zhotovitele, zda by rekonstrukce nemohla skončit dříve. Jak se zdá, zrychlení se místní a řidiči nedočkají.

První etapa rekonstrukce má být hotová do konce října. | foto: Jaroslav Hubený, MAFRA

Práce na úseku silnice druhé třídy vedoucí kopcovitým terénem započaly v dubnu. První fáze měla skončit na konci října. Proti tomu se však ohradily okolní obce a obrátily se na hejtmanství kraje.

„V současné době máme téměř jistotu, že se vše v tomto termínu stíhá. Od samého počátku však tlačíme na rychlejší dokončení této části stavby. Bohužel vznikl problém, nikoliv však na straně kraje, s kácením stromů na trase, které se opozdilo o více jak tři měsíce,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Kraj by uvítal, pokud by byla spojnice obou měst průjezdná alespoň do konce září. „Děláme vše proto, aby byl úsek alespoň částečně zprovozněn, byť našim původním cílem bylo dokončení do konce letních prázdnin, což však i vzhledem k problémům s kácením stromů nebude možné,“ řekl Netolický.

Fotogalerie

Lidé z okolních obcí musí kvůli uzavírce využívat dlouhé objízdné trasy. Navíc na značené objížďce, tahu I/14 mezi Libchavami a Ústím nad Orlicí, začala na počátku srpna oprava povrchu, takže se v místě tvoří kolony.

Na základě nynějších zkušeností hodlá kraj přehodnotit systém zadávání oprav. Při výběrovém řízení už nebude zásadní pouze nabídnutá nejnižší cena.

„Při dalších obdobných zakázkách bude přihlíženo také k plánované délce stavby,“ řekl hejtman. Na časové kritérium hodlá kraj klást důraz při předložení nabídek na opravu navazujícího úseku směrem ke křižovatce na Sloupnici.

Nyní opravovaný úsek je dlouhý cca 1,7 kilometru. Opravu provádí brněnská firma D.I.S. spolu se slovenským Váhostavem. Kraj původně počítal s náklady 67 milionů, ovšem tendr cenu snížil na konečných bezmála 42 milionů. O zakázku usilovalo devět společností.

Body ohraničující uzavřený úsek silnice II/315 mezi Ústím nad Orlicí a Chocní.

Body ohraničující uzavřený úsek silnice II/315 mezi Ústím nad Orlicí a Chocní.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Marek Výborný, ředitel Gymnázia Mozartova v Pardubicích a krajský lídr KDU-ČSL...
Lídr lidovců Marek Výborný: Nebudeme ve vládě s obviněným politikem

Lidovce vede do parlamentních voleb v kraji ředitel pardubického gymnázia Mozartova Marek Výborný. Syn bývalého ministra obrany, ústavního soudce a poslance...  celý článek

Primátor Martin Charvát a generální manažer Dynama Dušan Salfický.
Situace je kritická. Dynamo splňuje podmínky úpadku, přiznal primátor

Pardubičtí zastupitelé schválili, že radnice půjčí 15 milionů HC Dynamo Pardubice. Peníze udrží klub v chodu. Na jásot fanoušků je však brzy. Z dlouhé debaty...  celý článek

Firma P&V Ekotrading nakládala v katastru obce Hradec nad Svitavou s téměř 44...
Firma navezla tisíce tun odpadu na pozemky u Svitav, dostala pokutu

Inspektoři z České inspekce životního prostředí v Hradci Králové uložili pokutu 120 tisíc korun společnosti P&V Ekotrading. Firma na pozemky v katastru obce...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.