Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Olympiáda v Soči i Rallye Dakar. Sedadla od Orlice vozí sportovce

  16:12aktualizováno  16:12
Jestliže má Aleš Loprais přečkat náročné etapy Rallye Dakar v přijatelné kondici, vyžaduje si křeslo pro řidiče z brandýské fabriky C.I.E.B.Kahovec. Sedačky ze stejné adresy jezdí i v Soči.

V autobusech hromadné dopravy speciálně pro olympiádu a paralympiádu nechybějí sedadla z Brandýsa. | foto: Archiv C.I.E.B.

Brandýští dělníci se svým způsobem také zúčastnili olympiády či paralympiády. Před pár týdny vozili v Soči olympioniky, v současné době paralympiky. A to autobusy s jejich sedadly.

"Jsme na to pyšní, " říká specialistka firmy C.I.E.B. Kahovec Tamara Cinková, která má zakázky do zemí bývalého Sovětského svazu na starosti.

Fotogalerie

Podnik vyvezl loni na východ 1 200 sedadel pro řidiče autobusů, předloni 2 600. V Sočí jezdí nyní 30 nízkopodlažních autobusů s jejich výrobky, na dobu paralympiády jsou upraveny pro pohybově omezené cestující, nevidomé i neslyšící sportovce.

Tyto městské autobusy budou po skončení svátku sportovců jezdit v Sankt Petěrburgu, kam v budoucnu zamíří i další výrobky brandýské firmy. Většina jich však končí v Moskvě.

Ale jejich sedadla se prohánějí i po afrických či latinskomerických pouštích a savanách. Ke sportu má výrobce sedadel blízko i díky úzké spolupráci s jezdci dakarské rallye, a to dříve především s Karlem Lopraisem a později s jeho synovcem Alešem Lopraisem.

"Oba jsou s naší prací mimořádně spokojeni," říká technický ředitel Petr Tučka. "Lepší sedačku než z Brandýsa jsem zatím nenašel. Svým kvalitním provedením nemá konkurenci," řekl před časem legendární "Monsieur Dakar" Karel Loprais.

Automobilka v Brandýse

Po vyhoření válcového čtyřpatrového mlýna před 110 lety vznikla na tomto místě na břehu Tiché Orlice tkalcovna. V roce 1920 budovy koupila pražská, už od roku 1872 prosperující firma Hynek Gottwald vyrábějící železný nábytek.  Za první republiky vyráběla nemocniční, zahradní i školní nábytek. Vybavila i známé terasy na Barrandově. Za druhé světové války vyráběla kavalce, postele, lehátka i letecké sedačky pro německou armádu. Majitel i účetní firmy skončili na popravišti. V roce 1945 byl podnik znárodněn, nejdřív byl závodem Kovony, později Karosy Vysoké Mýto. Po privatizaci na začátku devadesátých let převzala strojírnu pražská společnost C.I.E.B. Kahovec. Od roku 2006 je většinovým vlastníkem výrobce sedadel americká společnost CVG - Commercial Vehicle Group v New Albany ve státě Ohio.

S výrobky firmy se lze setkat v nákladních a užitkových automobilech, autobusech, trolejbusech, sanitních vozech, tramvajích, lokomotivách, zemědělských a stavebních strojích.

"V kategorii odpružených sedadel je špičkou nabídky sedadlo s pneumatickým pružením se zabudovaným bezpečnostním pásem, které je možné na přání zákazníka vybavit seřiditelnými loketními opěrkami, mechanickou bederní opěrkou, vyhříváním nebo otočným mechanismem," říká obchodní ředitel Radek Zatloukal.

Firma ho dodává v textilním potahu, plyšové látce nebo kožence. "Nové verze umožňují větší rozsah nastavení výšky sedadla i seřízení pomocí jednoho ovladače. Sedačky pro cestující městské dopravy jsou ergonomicky tvarovaná s variantami madel, čalounění a dalších prvků," uvádí.

Mezi zákazníky společnosti o 180 zaměstnancích patří IVECO, SOR, kopřivnická Tatra a další automobilky, ale i výrobci kolejových vozidel i speciální techniky. Mnoho sedadel z produkce C.I.E.B. lze nalézt ve vozech městské hromadné dopravy většiny českých dopravních podniků.

Velkým úspěchem závodu bylo loňské získání nejvyššího možného ratingu AAA v kategorii Nejstabilnější společnost roku.

"Kritéria pro získání tohoto ocenění splňují jen dvě procenta všech registrovaných firem v České republice. Díky tomuto uznání současní a potenciální zákazníci C.I.E.B. vědí, že když s touto firmou obchodují, pak spolupracují se známým, stabilním a důvěryhodným partnerem," uvedl generální ředitel Jiří Mikala.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Spory o trasu dálnice u Litomyšle gradují. Radní chtějí tajné hlasování

Hádka o to, kudy povede dálnice D35 kolem Litomyšle, vrcholí. Ve čtvrtek budou tamní zastupitelé rozhodovat o tom, zda souhlasí s vedením po vysokých náspech...  celý článek

Viktor Sotona. Generální ředitel společnosti ERA Pardubice, jež získala ocenění...
Chceme být klubem zaměstnanců, kteří prací žijí, říká šéf Firmy roku

„Je pro mě důležité, aby byla práce pro naše zaměstnance radostí,“ říká v rozhovoru pro MF DNES generální ředitel pardubické společnosti ERA Viktor Sotona....  celý článek

Firma P&V Ekotrading nakládala v katastru obce Hradec nad Svitavou s téměř 44...
Firma navezla tisíce tun odpadu na pozemky u Svitav, dostala pokutu

Inspektoři z České inspekce životního prostředí v Hradci Králové uložili pokutu 120 tisíc korun společnosti P&V Ekotrading. Firma na pozemky v katastru obce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.