Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šanci mít jedinečné kolo má každý. Postačí naklikat si oblíbené barvy

  8:06aktualizováno  8:06
Vítězem krajského kola soutěže začínajících podnikatelů je Tomáš Klíma z Chocně. Se svými dvěma kamarády začali loni nabízet jízdní kola v barvách, které si vybere každý zákazník sám.

Pětatřicetiletý grafik Tomáš Klíma z Chocně vyhrál soutěž začínajících podnikatelů stylovými městskými koly, jejichž barevný design si vyberou zákazníci sami. Většina z nich dává přednost více barvám, Tomáš Klíma upřednostnil pro své vlastní kolo střídmější podobu. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Tomáš Klíma vyhrál regionální kolo soutěže Rozjezdy roku. Začínající podnikatel teď čeká, zda ho hlas veřejnosti posune vysoko i v republikovém finále, hlasovat je možné do 7. června na webu www.rozjezdy.cz.

Zájemci o kolo si zvolí barvu jednotlivých součástek klikáním.

Zájemci o kolo si zvolí barvu jednotlivých součástek klikáním.

Porotě se zalíbil jeho „Funky Bike“, což je značka designových jízdních kol, která jsou doslova jedinečná.

„Montujeme kola v barevné kombinaci, kterou si zájemce sám zvolí. Už z názvu Funky Bike vyplývá, že jsou to „funky“ kola, podobně jako tento hudební styl přinášejí do života barvy, nespoutanost, zábavu,“ řekl Tomáš Klíma.

Proč jste se do této soutěže vůbec přihlásil?
Potřebovali jsme se dozvědět víc informací, jak správně nastartovat firmu a jak se lépe dostat do povědomí lidí. Kdo kola viděl naživo, každému se moc líbí, ale málokdo o nás zatím ví. Přitom by bylo hezké, kdyby naše barevná kola města trochu rozsvítila. A hlavní naší výhodou je, že každý může mít kolo podle svých představ a přitom si nemusí nechávat složitě přestříkávat jednotlivé díly.

Čím začal příběh vašeho podnikání?
Tím, že se bratr mé manželky spolu se svou přítelkyní odstěhovali do čínské Šanghaje, kde se potřeboval nějak dostávat po městě, ale řidičský průkaz by musel udělat v čínštině a to bylo v tu dobu nereálné. Proto si pořídil tento druh jednoduchého jednopřevodového kola, na kterém tam jezdí většina lidí a nemá se na něm co pokazit. A poté, co jsme o tom spolu mluvili, vznikla myšlenka kola objednat a potom už v Čechách je sestavovat. Ale nejen přeprodávat, ale nabídnout nějakou další přidanou hodnotu. A tou je u nás konfigurátor barev dílů, kde si každý sám barvy na webu jednoduše navolí, a má tak kolo ve svém vlastním stylu, jaké nikdo jiný nemá.

Můžete upřesnit způsob vybírání barevného designu?
Na našich internetových stránkách www.funkybike.cz zájemce vidí celé kolo. U téměř každé součástky, jako jsou rám, vidlice, řidítka, sedlo, šlapky, ráfky, plášť, řetěz a tak dále, si z nabídky pěti druhů barev nakliká takovou barevnou kombinaci, která se mu líbí. Zatím můžeme nabídnout 99 milionů barevných kombinací.

Jaké jízdní vlastnosti mají tato kola?
Jsou úplně jednoduchá, ne úplně pro lidi, kteří chtějí ujet 50 kilometrů za den, ale spíš pro ty, kteří používají kolo jako přibližovadlo do kavárny, hospody, na výletech po cyklostezkách, k jízdě za kamarády. Kolo jede hezky lehce, má úzké gumy, optimální převod, člověk nemusí myslet na to, kdy přehazovat, prostě pohoda. I kopečky nejsou problém.

Pro jak velké postavy je bicykl nejvhodnější?
Zhruba od 165 do 190 centimetrů. Zvolili jsme střední velikost rámu. Na kole jezdí v pohodě jak moje manželka, která má 163 centimetrů, tak já, který mám 185 centimetrů.

Co dalšího o tomto neobvyklém kole povíte?
Každé kolo má vyražené sériové číslo, takže k nákupu zákazník dostane rodný list se sériovým číslem na své jméno. Všechna naše kola také mají flip-flop hub, tedy oboustranný střed zadního kola, u něhož je na jedné straně volnoběžka, na druhé „furtšlap“. Buď tedy člověk při jízdě z kopce stojí na šlapkách, které se netočí, anebo se naopak točí stále, což je varianta spíše pro fajnšmekry, kteří chtějí být s kolem více spojeni. Dá se tak jezdit i pozadu. Potěší snad i jednotná cena 9840 za jedno kolo i s dopravou, k zákazníkům dorazí do týdne od objednání.

Rozjezdy roku

Projekt telekomunikační společnosti T-Mobile Czech Republic se zaměřuje na podporu začínajících regionálních podnikatelů, zejména těch drobných. Soutěž je určena komukoli, kdo začíná podnikat v jakémkoli oboru a kdekoli v České republice. Jejím cílem je pomoci začínajícím podnikatelům, a to nejen hmotně, ale i předáním potřebných znalostí, které by jinak za provozu pracně získávali. Vítězem regionálního kola se stal Tomáš Klíma z Chocně. Na druhé příčce je Lenka Školoudová z Chrudimi za cukrářské a pekařské výrobky „zdravého mlsání bez přidaného cukru“. Třetí Josef Jílek zaujal litomyšlskou kavárnou Rócafé a jejími výbornými „raw“ dorty. Veřejnost určí celorepublikového vítěze výběrem z vítězů regionálních kol hlasováním na internetové stránce www.rozjezdy. cz do 7. června.

Můžete přiblížit své kolegy?
Všem nám je 35 let, jsme tři dlouholetí, hodně dobří kamarádi, podnikáme pod hlavičkou firmy Freezone czech. Můj švagr v Číně Luboš Šeda, který má jinak pokrývačskou firmu, zajišťuje kontrolu výroby, dodání součástek kol a účetnictví. Další kamarád Martin Charvát, truhlář, je našima šikovnýma rukama, která kola montují. A já, grafik a fotograf, jsem ten, který zajišťuje propagaci a stará se o web. Projekt do podnikatelské soutěže jsem přihlašoval na sebe, ale náš podíl na chodu firmy je rovnocenný. Kdyby se jednou v budoucnu stalo, že by nás kola živila, tak by to bylo super, ale zatím je hlavní alespoň vydělat na náklady a udělat lidem radost.

Máte další nápady, jak případně ještě něco vylepšit?
Pokud by se začalo dařit, pak budeme dále vymýšlet, jak lidi pobavit. Například nyní nabízíme jeden typ kol s univerzálním rámem. Do budoucna chceme rozšířit sortiment o dámské rámy, různé velikosti, přidat další barvy, dají se nabízet i různé typy řidítek, uvažujeme i o nabídce luxusnějších kol. Vše je podmíněné tím, zda se nejdřív zadaří.

Asi není náhodou, že jste všichni z Chocně, města cyklistice zaslíbeného?
Ano, tam je minimálně jedno kolo na hlavu, neznám nikoho, kdo by kolo neměl. Možná i díky tomu jsme začali právě s „Funky Bike“.



Nejčtenější

Řidič a malý chlapec zahynuli při nárazu automobilu do stromu

Nehoda u pardubického Globusu skončila tragicky. (17.8.2018)

Tragická nehoda se stala po poledni na výpadovce na Hradec Králové na okraji Pardubic. Osobní auto, v němž cestoval...

Muž nařezal dřevo a odjel. Od žhavých pilin mu málem chytla chata

Oheň zachvátil palivové dřevo. Stačila chvíle a přeskočil by na chatu.

O štěstí může mluvit chatař z Jankovic na Chrudimsku, který v pondělí dopoledne řezal vyschlé smrkové dřevo. Kotouč...



VIDEO: Pardubické letiště okupantům odolávalo, i díky šrotu na ranveji

Letiště v Pardubicích.

Pardubické letiště dnes využívají především turisté. Civilním účelům ale začalo sloužit až v roce 1995. Do té doby...

Zemřel plochodrážní jezdec Jedrzejak. Opora Pardubic spáchala sebevraždu

Závody ploché dráhy ve Slaném

Ve věku 39 let zemřel v úterý polský plochodrážní jezdec Tomasz Jedrzejak, který v posledních letech patřil v české...

VIDEO: Hřebeč je děravý kopec. Vydal více než dva miliony tun surovin

Důlní závod v dobách, kdy fungoval, tedy před rokem 1991.

Málokdo si při cestách z Čech na Moravu přes Moravskou Třebovou po obávané „pětatřicítce“ uvědomuje, že při zdolávání...

Další z rubriky

Kubíky dřeva tam, kubíky sem. Ekologické dřevo do kraje firmy dovážejí

V rámci republiky má certifikaci FSC kolem 290 majitelů lesů, celosvětově jich...

Jen jedenáct vlastníků lesů v Pardubickém kraji, které zabírají něco přes procento zalesněné plochy, má certifikát o...

Hejtman chce zastavit výběrové řízení na výstavbu pavilonu psychiatrie

Nemocnice v Pardubicích.

Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický (ČSSD) požádal vedení společnosti Nemocnice Pardubického kraje, aby...

Projektant zřícené střechy chybu přiznal, pak otočil, tvrdí u soudu svědek

Obžalovaný projektant Pavel Škorpil (vlevo) se svým advokátem před budovou...

Okresní soud v Ústí nad Orlicí začal ve čtvrtek znovu projednávat loňský pád střechy sportovní haly v České Třebové. A...

Najdete na iDNES.cz