Šanci mít jedinečné kolo má každý. Postačí naklikat si oblíbené barvy

  8:06aktualizováno  8:06
Vítězem krajského kola soutěže začínajících podnikatelů je Tomáš Klíma z Chocně. Se svými dvěma kamarády začali loni nabízet jízdní kola v barvách, které si vybere každý zákazník sám.

Pětatřicetiletý grafik Tomáš Klíma z Chocně vyhrál soutěž začínajících podnikatelů stylovými městskými koly, jejichž barevný design si vyberou zákazníci sami. Většina z nich dává přednost více barvám, Tomáš Klíma upřednostnil pro své vlastní kolo střídmější podobu. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Tomáš Klíma vyhrál regionální kolo soutěže Rozjezdy roku. Začínající podnikatel teď čeká, zda ho hlas veřejnosti posune vysoko i v republikovém finále, hlasovat je možné do 7. června na webu www.rozjezdy.cz.

Zájemci o kolo si zvolí barvu jednotlivých součástek klikáním.

Zájemci o kolo si zvolí barvu jednotlivých součástek klikáním.

Porotě se zalíbil jeho „Funky Bike“, což je značka designových jízdních kol, která jsou doslova jedinečná.

„Montujeme kola v barevné kombinaci, kterou si zájemce sám zvolí. Už z názvu Funky Bike vyplývá, že jsou to „funky“ kola, podobně jako tento hudební styl přinášejí do života barvy, nespoutanost, zábavu,“ řekl Tomáš Klíma.

Proč jste se do této soutěže vůbec přihlásil?
Potřebovali jsme se dozvědět víc informací, jak správně nastartovat firmu a jak se lépe dostat do povědomí lidí. Kdo kola viděl naživo, každému se moc líbí, ale málokdo o nás zatím ví. Přitom by bylo hezké, kdyby naše barevná kola města trochu rozsvítila. A hlavní naší výhodou je, že každý může mít kolo podle svých představ a přitom si nemusí nechávat složitě přestříkávat jednotlivé díly.

Čím začal příběh vašeho podnikání?
Tím, že se bratr mé manželky spolu se svou přítelkyní odstěhovali do čínské Šanghaje, kde se potřeboval nějak dostávat po městě, ale řidičský průkaz by musel udělat v čínštině a to bylo v tu dobu nereálné. Proto si pořídil tento druh jednoduchého jednopřevodového kola, na kterém tam jezdí většina lidí a nemá se na něm co pokazit. A poté, co jsme o tom spolu mluvili, vznikla myšlenka kola objednat a potom už v Čechách je sestavovat. Ale nejen přeprodávat, ale nabídnout nějakou další přidanou hodnotu. A tou je u nás konfigurátor barev dílů, kde si každý sám barvy na webu jednoduše navolí, a má tak kolo ve svém vlastním stylu, jaké nikdo jiný nemá.

Můžete upřesnit způsob vybírání barevného designu?
Na našich internetových stránkách www.funkybike.cz zájemce vidí celé kolo. U téměř každé součástky, jako jsou rám, vidlice, řidítka, sedlo, šlapky, ráfky, plášť, řetěz a tak dále, si z nabídky pěti druhů barev nakliká takovou barevnou kombinaci, která se mu líbí. Zatím můžeme nabídnout 99 milionů barevných kombinací.

Jaké jízdní vlastnosti mají tato kola?
Jsou úplně jednoduchá, ne úplně pro lidi, kteří chtějí ujet 50 kilometrů za den, ale spíš pro ty, kteří používají kolo jako přibližovadlo do kavárny, hospody, na výletech po cyklostezkách, k jízdě za kamarády. Kolo jede hezky lehce, má úzké gumy, optimální převod, člověk nemusí myslet na to, kdy přehazovat, prostě pohoda. I kopečky nejsou problém.

Pro jak velké postavy je bicykl nejvhodnější?
Zhruba od 165 do 190 centimetrů. Zvolili jsme střední velikost rámu. Na kole jezdí v pohodě jak moje manželka, která má 163 centimetrů, tak já, který mám 185 centimetrů.

Co dalšího o tomto neobvyklém kole povíte?
Každé kolo má vyražené sériové číslo, takže k nákupu zákazník dostane rodný list se sériovým číslem na své jméno. Všechna naše kola také mají flip-flop hub, tedy oboustranný střed zadního kola, u něhož je na jedné straně volnoběžka, na druhé „furtšlap“. Buď tedy člověk při jízdě z kopce stojí na šlapkách, které se netočí, anebo se naopak točí stále, což je varianta spíše pro fajnšmekry, kteří chtějí být s kolem více spojeni. Dá se tak jezdit i pozadu. Potěší snad i jednotná cena 9840 za jedno kolo i s dopravou, k zákazníkům dorazí do týdne od objednání.

Rozjezdy roku

Projekt telekomunikační společnosti T-Mobile Czech Republic se zaměřuje na podporu začínajících regionálních podnikatelů, zejména těch drobných. Soutěž je určena komukoli, kdo začíná podnikat v jakémkoli oboru a kdekoli v České republice. Jejím cílem je pomoci začínajícím podnikatelům, a to nejen hmotně, ale i předáním potřebných znalostí, které by jinak za provozu pracně získávali. Vítězem regionálního kola se stal Tomáš Klíma z Chocně. Na druhé příčce je Lenka Školoudová z Chrudimi za cukrářské a pekařské výrobky „zdravého mlsání bez přidaného cukru“. Třetí Josef Jílek zaujal litomyšlskou kavárnou Rócafé a jejími výbornými „raw“ dorty. Veřejnost určí celorepublikového vítěze výběrem z vítězů regionálních kol hlasováním na internetové stránce www.rozjezdy. cz do 7. června.

Můžete přiblížit své kolegy?
Všem nám je 35 let, jsme tři dlouholetí, hodně dobří kamarádi, podnikáme pod hlavičkou firmy Freezone czech. Můj švagr v Číně Luboš Šeda, který má jinak pokrývačskou firmu, zajišťuje kontrolu výroby, dodání součástek kol a účetnictví. Další kamarád Martin Charvát, truhlář, je našima šikovnýma rukama, která kola montují. A já, grafik a fotograf, jsem ten, který zajišťuje propagaci a stará se o web. Projekt do podnikatelské soutěže jsem přihlašoval na sebe, ale náš podíl na chodu firmy je rovnocenný. Kdyby se jednou v budoucnu stalo, že by nás kola živila, tak by to bylo super, ale zatím je hlavní alespoň vydělat na náklady a udělat lidem radost.

Máte další nápady, jak případně ještě něco vylepšit?
Pokud by se začalo dařit, pak budeme dále vymýšlet, jak lidi pobavit. Například nyní nabízíme jeden typ kol s univerzálním rámem. Do budoucna chceme rozšířit sortiment o dámské rámy, různé velikosti, přidat další barvy, dají se nabízet i různé typy řidítek, uvažujeme i o nabídce luxusnějších kol. Vše je podmíněné tím, zda se nejdřív zadaří.

Asi není náhodou, že jste všichni z Chocně, města cyklistice zaslíbeného?
Ano, tam je minimálně jedno kolo na hlavu, neznám nikoho, kdo by kolo neměl. Možná i díky tomu jsme začali právě s „Funky Bike“.

Nejčtenější

Bezdomovcům nedávejte ani korunu, vyzvou Svitavy veřejnost

Bezdomovci si budou muset na bydlení v novém „útulku“ vydělat

Bezdomovcům ve Svitavách začínají těžké časy. Město je hodlá hned několika způsoby vytlačit z centra. Nenechá je pít...

Kokainová aféra, zloba fandů. Salfický k pardubické krizi: Opory selhaly

Dušan Salfický

Jen co dokončí jeden telefonát, hned odpovídá na další. Kolem pardubického hokejového klubu je teď živo ve dne v noci....

Muž před servisem na Pardubicku vykládal auta, umačkala jej plošina

Muže museli hasiči z pod návěsu vyprostit pomocí hydraulického zařízení.

Zaměstnance spediční firmy na Pardubicku přimáčkla při vykládání aut plošina. Utrpěl vážná zranění, kterým podlehl....

ANKETA: Krajská města zdobí vánoční stromy, vyberte ten nejkrásnější

Vánoční strom

Centra měst ovládla vánoční atmosféra, ke které patří i ozdobené vánoční stromy. Jako už tradičně mohou čtenáři...

POHLED: Pardubické kiksy. Vyřeší krizi angažování kontroverzního Lubiny?

Ladislav Lubina na úterním tréninku Pardubic.

Sotva se ta zpráva objevila na internetu, začali ji v diskusních fórech ostře kritizovat vlastní fanoušci: „A to jsme...

Další z rubriky

Pardubické závodiště se stane rájem bruslařů. Pokud bude sníh, i lyžařů

V minulých letech se na dostihovém závodišti proháněli běžkaři pravidelně.

Letošní dostihová sezona je dávno minulostí. Ovšem pardubické závodiště i tak čeká dost bohatý program. Nadace pro...

Bezdomovcům nedávejte ani korunu, vyzvou Svitavy veřejnost

Bezdomovci si budou muset na bydlení v novém „útulku“ vydělat

Bezdomovcům ve Svitavách začínají těžké časy. Město je hodlá hned několika způsoby vytlačit z centra. Nenechá je pít...

Na řidiče u Svitav dohlédnou u přejezdů kamery, železničáři staví brány

Železniční přejezdy na hlavním tahu ze Svitav na Hlinsko mají nejen nové...

U některých železničních přejezdů v Pardubickém kraji se objevují kovové konstrukce, které vypadají jako zmenšeniny...

Najdete na iDNES.cz