Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiče potrápí oprava „pětatřicítky“, mimo provoz je navíc i tunel

  16:10aktualizováno  16:10
Jako by nestačilo, že se řidičům směřujícím z Čech na Moravu po silnici I/35 uzavřel v úterý na tři dny problémový Hřebečský tunel. S mnohem delší dopravní komplikací musí počítat od středy na jiné části „pětatřicítky“. V jednom z úseků mezi Holicemi a Vysokým Mýtem budou silničáři až do června měnit povrch.

Hřebečský tunel při uzavírce | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Přinejmenším se zdržením musí počítat tisíce motoristů v úseku od Ostřetína do Vysokou u Holic. Na vytížené komunikaci, kterou řidiči hojně využívají jako náhradní trasu při uzavírkách na páteřní dálnice D1, budou probíhat práce až do 24. června.

„Důvodem je oprava živičného krytu na úseku, který měří přibližně 2,7 kilometru,“ uvedl na svém webu krajský úřad.

Kudy budou muset jet kamiony?

Nákladní doprava bude ve směru od Vysokého Mýta na Hradec Králové vedena z Jaroslavi po silnici II/305 pře tak s Horní Jelení a Borohrádek na křižovatku se silnicí I/36, dále po silnici I/36 do Velin a Holic a zpět na silnici I/35

Ve směru od Holic dále na Vysoké Mýto bude provoz převeden na volnou polovinu vozovky. Z opačné strany už musí řidiči zamířit na objízdnou trasu, která je zavede po silnicích třetí třídy zpět do Ostřetína na I/35.

Pro osobní auta a autobusy měří objížďka zhruba čtyři kilometry, ale řidiči stovek kamionů si zajedou podstatně více. Na těžkou dopravu stovek kamionů není ale tato objížďka stavěná, a silničáři proto pošlou náklaďáky na silnice vyšších tříd. Stanovena objízdné trasa bude měřit 20 kilometrů.

Tunel se otevře až ve čtvrtek

Už od úterního rána je v obou směrech uzavřen také tunel Hřebeč ležící rovněž na trase I/35. V něm se provádí nutné práce po zimním období spočívající v mytí tunelu, zkouškách protipožárních zařízení a kontroly technologie tunelu.

Podle plánů silničářů by se měl tunel otevřít opět ve čtvrtek kolem sedmnácté hodiny. Do té doby musí řidiči využít starou trasu silnice, která vede v sousedství tunelu přes serpentiny. V místě si řidiči zajedou navíc necelé čtyři kilometry.

Než bude postavena rychlostní silnice R35, tak se motoristé jedoucí napříč krajem musí na přibližně 80 kilometrech spokojit se stávajícími dvěma pruhy. Hejtmanství však slibuje, že by do té doby mohlo některé úseky upravit.

„V souvislosti se silnicí I/35 mne zajímá především možné rozšíření rovných úseků této komunikace, a proto se v nejbližší době v této věci sejdu s náměstkem ministra dopravy Tomášem Čočkem,“ uvedl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na chrudimský obchvat se mají stavební stroje  vrátit znovu v roce 2018.
Jihozápadní obchvat Pardubic asi vznikne, stavba je ekonomicky výhodná

Plány na stavbu jihozápadního obchvatu Pardubic, které byly několik let u ledu, se vracejí do hry. Silničáři oznámili, že podle nových propočtů se stavba...  celý článek

Zklamaní hráči Pardubic (vepředu Petr Sýkora) po vysoké prohře v Plzni.
Hokejové Dynamo se sune vpřed. Ale jde to pomalu a dost to bolí

Na žádné velké jásání to není. Přesto příznivci Dynama Pardubice mají po delší době alespoň občas důvody ke spokojenosti. Jejich oblíbenci během první čtvrtiny...  celý článek

Rychle jedoucí motorkář ignoroval houkající záchranáře
VIDEO: Motorkář se bezhlavě řítil obcí a blokoval houkající sanitku

Na houkání a blikání majáků nebral ohled devětapadesátiletý motorkář, který na Orlickoústecku bránil sanitce, aby ho předjela. Záchranáři přitom spěchali k...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.