Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Radní plánují na Duklu lávku nad tratí. Tunel je podle nich moc drahý

  8:04aktualizováno  8:04
Jak propojit pardubické vlakové nádraží a sídliště Dukla? Pardubičtí radní mají jasno - lávkou. Uvažovaná varianta s dlouhým podchodem vychází zhruba na 150 milionů korun, takže dávají přednost levnější stavbě lávky za sedm milionů korun. Definitivní slovo však budou mít až ve čtvrtek zastupitelé města.

Lidé si dnes raději zkracují cestu přes koleje

„Pokud zastupitelé záměr propojení přednádraží a Dukly pomocí lávky schválí, město dokončí projektové řízení až po územní rozhodnutí a celou dokumentaci předá SŽDC, která ji včlení do svého projektu modernizace pardubického nádraží. Na stavbě lávky bychom se pak, podle předběžné dohody, podíleli 15 procenty,“ uvedl primátor Pardubic Martin Charvát.

Jeho i kolegy z vedení města opoziční politici už delší dobu „podezírají“ z toho, že od začátku sázeli právě na lávku. Přitom podle nich by bylo lepší stavět podchod, který se jeví jako modernější řešení.

„Lávka je relativně blízko u silnice u Parama, kde bude i nový chodník a stezka. Navíc psychologicky je pro cestující příjemnější jít do podchodu než se táhnout na lávku. Co se bezpečnosti týče, tak si myslím, že je v zásadě jedno, jestli potkám někoho nepříjemného v tunelu, nebo na lávce. Utéct se nedá ani z jednoho,“ řekl lídr Pardubáků František Brendl, který tak reagoval na názor radních, podle nichž je podchod hlavně v noci nebezpečný.

Dá se tak očekávat, že ve čtvrtek bude o problému na zasedání zastupitelstva ještě dlouhá debata.

„Máme odhad ceny pro tři varianty, kdy by podchod ústil do ulice Milheimovy, nebo K Vápence. Pohybuje se od 108 do 144 milionů korun podle délky. Navíc by musel vést pod pozemky, které nejsou města,“ uvedla náměstkyně primátora Helena Dvořáčková.

Místo budoucí lávky u pardubického nádraží.

Místo budoucí lávky u pardubického nádraží.




Nejčtenější

Foxconn chce Mongoly proto, že se neumějí ozvat, říká šéfka neziskovky

Helena Grundmanová, ředitelka obecně prospěšné společnosti Most pro kritizuje...

Pardubický výrobce elektroniky Foxconn chtěl přivézt do města další stovky dělníků z Mongolska, ale město nesouhlasí....

Na Svitavsku zemřel řidič auta. Nezvládl řízení a narazil do stromu

Řidička na Orlickoústecku nezvládla řízení a narazila do stromu (17. února...

V sobotu odpoledne mladý řidič nezvládl řízení na Svitavsku a s autem narazil do stromu. Muž na místě zemřel. Obdobná...



Spor o výsadbu u silnice z Chrudimi vyhrály stromy. Ale až u soudu

Spor o stromořadí. Policie mluví o ohožení bezpečnosti

Pro spor mezi zastánci a odpůrci výsadby stromořadí v těsné blízkosti silnic může středeční rozhodnutí pardubické...

O pacienty se staralo dvacet cizinek bez povolení, zjistila policie

Policisté při zásahu proti nelegálně zaměstnávaným cizinkám.

Policisté odhalili v Pardubickém kraji 22 cizinců, kteří bez příslušného pracovního povolení pečovali o nemocné....

Překonat nejde jen Kratochvílová. Welsch ztraceného rekordu nelitoval

Jiří Welsch (vlevo) v dresu Boston Celtics fauluje Shaquilla O'Neala z Miami...

Dlouhých třináct let byl Jiří Welsch nejlepším českým střelcem v basketbalové NBA. Na jeho 24 bodů si úspěšně troufl až...

Další z rubriky

Pro dálnici u Litomyšle chybí podklady, kritici trasy se zlobí

(ilustrační snímek)

Zastupitelé Litomyšle loni v září většinou jediného hlasu rozhodli, že nebudou po státu požadovat, aby změnil dlouho...

Svitavy zavedou přímé přenosy zastupitelstva. I s pomocí peněz od státu

Vojtěch Fadrný začal pořizovat on-line přenosy ze zastupitelstva po protestech...

Jednání zastupitelů Svitav bude možné už brzy sledovat on-line. Po několikaletém přešlapování se radnice rozhodla, že...

U překladiště se ztratil kamion. Policie žádá o záběry z kamer řidičů

Takových kamionů v České republice moc není.

Výrazná kabina, vkusný návěs, zkrátka kamion, který nelze přehlédnout. Přesto si takový nápadný vůz vybral zloděj na...

Najdete na iDNES.cz