Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kvůli přestavbě koridoru přišli řidiči o parkovací místa

  16:53aktualizováno  16:53
Mnozí řidiči, kteří ráno přijeli na vlakové nádraží v Ústí nad Orlicí, si neplánovaně udělali delší procházku. Kvůli probíhající přestavbě železničního koridoru se totiž uzavřel prostor přednádraží včetně části Nádražní ulice. Šoféři tak přišli o desítky parkovacích míst.

Přímo před nádražní budovu v Ústí nad Orlicí se už řidiči nedostanou. Ze vzdálenějších míst musí k nádraží chodit pěšky. | foto: Lukáš Prokeš, Město Ústí nad Orlicí

Kdo nevyrazil s dostatečným předstihem a nenašel místo na jediném zbývajícím parkovišti, tak musel absolvovat neplánovanou vycházku. Řidiči, kteří pro svá auta stihli najít místo, tak ušetřili kromě kroků i čas. Nejbližší vhodné parkoviště je totiž vzdáleno přibližně 600 metrů u odbočky k nádraží. 

"Pro parkování se využívá všechno možné. Boční betonové parkoviště z panelů v sousedství nádraží, kde je celkově kolem padesáti míst, je plné. Další řidiči začali parkovat po jedné straně ulice. Vejde se jich tam zhruba osmnáct," konstatoval strážník v Ústí nad Orlicí Roman Fryč.

Fotogalerie

Prostory pro parkování zmizely ze dne na den kvůli probíhající přestavbě železničního koridoru.

"Byly tam potíže, ale o uzavření se informovalo s dostatečným předstihem. Ráno překáželo jedno auto, ale pomocí mobilního telefonu se nám podařilo řidiče zkontaktovat a během hodiny odjel, takže pak už to měli stavaři bez potíží volné," uvedl Fryč.

Kromě dopravního značení upozorňuje na uzavírku i závora, kterou zde stavební firma nechala instalovat. Ještě před ní je zřízena provizorní točna, jež nahradila původní místo pro otáčení přímo před starou nádražní budovou.

"V prvních dnech bude u nádraží hlídkovat policie a umravňovat řidiče. Uzavření přednádraží je v souladu se stavebním harmonogramem modernizace železničního koridoru a nedá se mu vyhnout," uvedl starosta Petr Hájek.

Další podstatná změna nastane v březnu

Opravdové problémy s parkováním pro cestující vlakem z Ústí nad Orlicí ale nastanou až v následujících měsících.

Omezený provoz u hlavního nádraží totiž potrvá pouze do poloviny března, potom stavbaři začnou budovat nový podchod, do kterého bude umožněn vstup právě z místa zrušeného prostoru před nádražím. 

Veškerý provoz se tak přesune na stanici Ústí nad Orlicí-město, kde nelze parkovat téměř vůbec. Město proto plánuje, že zde od února provizorně rozšíří parkovací plochy.

"Vlaky budou zastavovat v centru až do září, kdy začne fungovat nové nádraží na kerhartické straně," dodal Hájek.

Mimo provoz bude od 17. března i letohradské nástupiště, železniční spojení mířící do Letohradu nahradí autobusová doprava.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Firma P&V Ekotrading nakládala v katastru obce Hradec nad Svitavou s téměř 44...
Firma navezla tisíce tun odpadu na pozemky u Svitav, dostala pokutu

Inspektoři z České inspekce životního prostředí v Hradci Králové uložili pokutu 120 tisíc korun společnosti P&V Ekotrading. Firma na pozemky v katastru obce...  celý článek

Budova ERA Pardubice, jeden z vítězů soutěže Stavba roku Pardubického kraje...
V soutěži staveb uspěla rozhledna i budova s půdorysem ve tvaru vločky

Odborná porota udělila titul Stavba roku Pardubického kraje 2017 pěti stavbám. Další dvě obdržely čestné uznání. V hlasování veřejnosti byla nejúspěšnější...  celý článek

Lea Tomková
Aféra končí. Manažeři z Pardubic už „služební cestu“ do Afriky zaplatili

Tři manažeři pardubických městských firem zaplatili už téměř celou svou loňskou cestu do Jihoafrické republiky. Ta se původně tvářila jako služební, ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.