Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Okolí pardubického nádraží se začne měnit k lepšímu v polovině roku

  12:24aktualizováno  12:24
Blíží se začátek největší stavební akce stávajícího vedení pardubické radnice. Zhruba za půl roku by měla vypuknout přestavba prostoru mezi vlakovým nádražím a bývalým lihovarem. Investice za zhruba 130 milionů zkomplikuje dopravu ve městě.

Stávající podoba přednádraží v Pardubicích. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Situace jsou si vědomi i politici, a tak se chystají veřejnost seznámit se všemi úskalími už dlouho před začátkem roky připravované a náročné stavby.

„Obdivoval jsem Pardubáky, jak statečně zvládli komplikovanou opravu třídy Míru. Pevně věřím, že stejně přistoupí i k plánované rekonstrukci okolí nádraží. I to totiž bude velmi náročná stavba. Doprava se ztíží pro všechny. Výhodou je, že práce by neměly trvat nějak dlouho,“ uvedl primátor Pardubic Martin Charvát s tím, že lidem bude radnice chtít poskytnout maximum důležitých informací.

„Už na druhého února chystáme veřejnou prezentaci, na které bychom rádi občanům poskytli základní informace a rady, jak situaci co nejlépe zvládnout,“ doplnil primátor Charvát.

Podle něj se totiž spuštění stavby velmi rychle blíží. Radní očekávají, že v lednu dostanou na stůl už hotovou projektovou dokumentaci i s rozpočtem a na jaře vypíšou soutěž na stavitele projektu.

„Když vše dobře půjde, mohli bychom začít stavět zhruba v pololetí. Vzhledem k tomu, že chceme na stavbu použít dotace ze švýcarských fondů, musíme spěchat tak, aby stavba skončila do konce příštího roku,“ uvedl Martin Charvát.

Z vizualizací je například patrné, že se u hlavní budovy zcela změní systém dopravy.

„Terminál bude průjezdný obousměrně pro autobusy MHD i linkové. Nejdůležitější změnou bude zrušení zastávky U Lihovaru, lidé nebudou muset přecházet rušnou silnici,“ řekla náměstkyně primátora Helena Dvořáčková.

Vznikne i parkoviště na krátkodobé čekání

Součástí centrálního nástupiště budou také lavičky, informační tabule o odjezdech spojů a zázemí pro řidiče. Na místě dnešní fontány budou zastavovat trolejbusy. V místě vznikne také nové parkoviště i pětadvacet míst pro krátkodobé parkování v režimu Kiss and Drive. Tedy, že lidé budou moci zdarma stát zhruba čtvrt hodiny u nádraží, aby někoho naložili či vyložili.

Nádraží Pardubice

Nádraží Pardubice

„Dnes tam všichni parkujeme na zákazu, když potřebujeme někoho odvézt na vlak,“ popisuje praxi Charvát, podle kterého je nejvyšší čas prostor změnit.

„Přednádraží už je nedůstojná brána do našeho města, taxikáři parkují na chodnících, není kde zamknout kolo, dlažba se tam rozpadá, řidiči parkují na zákazu stání,“ dodal primátor.

Z dotací Evropské unie pak město ještě plánuje stavbu terminálu B pro linkové autobusy a z Palackého třídy učinit městský bulvár. Revitalizace budovy vlakového nádraží a terminál Jih, který podchodem propojí sídliště Dukla s vlakovým nádražím, bude ale projektem Správy železniční dopravní cesty.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Historik František Musil.
Objektivní hodnocení dnešní doby bude velmi složité, říká oceněný historik

Historik František Musil je jedním z největších odborníků na středověké dějiny nejen východních Čech. Nedávno ho město, kde prožil celý svůj život,...  celý článek

Na chrudimský obchvat se mají stavební stroje  vrátit znovu v roce 2018.
Jihozápadní obchvat Pardubic asi vznikne, stavba je ekonomicky výhodná

Plány na stavbu jihozápadního obchvatu Pardubic, které byly několik let u ledu, se vracejí do hry. Silničáři oznámili, že podle nových propočtů se stavba...  celý článek

Rychle jedoucí motorkář ignoroval houkající záchranáře
VIDEO: Motorkář se bezhlavě řítil obcí a blokoval houkající sanitku

Na houkání a blikání majáků nebral ohled devětapadesátiletý motorkář, který na Orlickoústecku bránil sanitce, aby ho předjela. Záchranáři přitom spěchali k...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.