Petr Hemský

Petr Hemský | foto: Michal Klíma, MAFRA

Primátor Pardubic: Při prodeji hokejového klubu oslovíme rodinu Hemských

  • 16
Stabilizace Dynama po stránce sportovní i ekonomické a pak prodej soukromníkovi. Takový je plán primátora Pardubic Martina Charváta. Už na podzim chce rozjet jednání s potencionálními kupci hokejového klubu. Na čelných místech bude jméno rodiny Hemských.

Už se o tom mluvilo v zimě, ale nakonec transakce nevyšla. Zdá se však, že rodina Hemských v čele s otcem Petrem a reprezentačním útočníkem Alešem by se znovu mohla vrátit do hry o získání Dynama. Podle primátora Martina Charváta je radnice určitě osloví.

„Ve chvíli, kdy se pustíme do jednání o prodeji, tak pana Hemského určitě budeme kontaktovat. Za mne by mělo velkou logiku, kdyby právě tato rodina s ohromným vztahem k hokeji Dynamo vlastnila. Zatím se jen tak oťukáváme, ale nabídka přijde,“ uvedl primátor Charvát.

Petr Hemský starší potvrzuje, že jemu ani synům další osud Dynama jedno určitě není. Na druhou stranu upozorňuje, že případný nákup podmiňuje hodně věcí.

„Především musíme počkat, jak dopadne stabilizace klubu. To je téma číslo jedna. Pak je potřeba si říct, že je třeba sehnat silného partnera, nejsme Abramovič, abychom dotovali hokej jen ze svého,“ říká Petr Hemský, jehož starší syn a jmenovec už v klubu pracuje.

A podle primátora dobře. „Petr Hemský mladší se zatím jeví jako mladý schopný manažer, se kterým je velmi dobrá spolupráce. Má tah na branku, hokeji rozumí, má pro něj cit. Bylo by zajímavé s nimi jednat,“ uvedl Charvát další dobrý důvod, proč by Hemští mohli do trochu dobrodružné akce jít.

Klub se bude zvedat nejméně pět let

Obě dvě strany zatím logicky mluví o tom, že je brzy na nějaké konkrétní sliby.

„Dění v klubu všichni tři detailně sledujeme a jsme rádi, že se udržela liga. Ovšem to, co se tady dělo v minulé sezoně na ledě i v kancelářích, dobré vůbec nebylo. Bude těžké sehnat i kvalitní hráče a další věci. Bude potřeba minimálně pět let, než se klub postaví zpět na nohy,“ řekl Hemský starší.

Zjevné je, že klíčový by byl kapitál Aleše, který momentálně hraje NHL za Montreal a „pár“ milionů korun by pro něj nemělo být nic neřešitelného. Navíc sám mistr světa z roku 2005 investuje do pardubického už teď. Nakoupil 100 hokejových výzbrojí a výstrojí pro malé hokejisty.

„Chceme přilákat děti k hokeji a trochu bychom rádi ulevili rodičům. Kluci v klubu teď jenom vymýšlí, jak to přesně udělat. Ale mělo by to být nějak tak, že když přijdou děti na kemp, budou mít brusle, hokejku, rukavice a helmu,“ uvedl Aleš Hemský pro Sport.

I z jeho dalších slov je patrné, že svůj mateřský klub stále sleduje a že mu nebylo jedno, když se propadal až do ošidné baráže.

„V Pardubicích jsem vyrostl, mám k tomuhle městu velký vztah, mám tady rodinu, kamarády, každé léto se sem vracím. Budu sem jezdit vždycky, tohle je místo, kde mě vychovali, tady jsem doma. Hodně jsem toho dostal, tak bych to aspoň nějak chtěl vrátit. Nikde jinde bych to nedělal,“ dodal Aleš Hemský

S Hadamczikem to vážné nebylo, říká primátor Charvát

Ovšem jasné je, že jednání o prodeji budou hodně složitá. To ostatně potvrdila i anabáze kolem bývalého reprezentačního trenéra Aloise Hadamczika, který do médií pronesl, že měl o Dynamo zájem. Nakonec prý ale usoudil, že klub kupovat nemůže.

„S vědomím, že pardubický fanoušek je náročný, čemuž rozumím, jsem se ujistil, že není vhodné jít do toho ve chvíli, kdy nemáte šanci dát dokupy odpovídající kádr. Potřebuju, aby se mnou přišli zkušení borci a taky, aby se s pardubickou mládeží pracovalo na nejvyšší úrovni,“ uvedl Hadamczik.

„Když jsem to četl, tak jsem se hodně rozčílil. Pan Hadamczik to podal, že jsme spolu asi tak desetkrát mluvili a že jsme byli před podpisem smlouvy. Ve skutečnosti jsme si jednou volali,“ řekl primátor, kterého rozčílilo i to, že bývalý trenér mluvil o tom, že oslovil několik hráčů, a ti do Pardubic nechtěli. „Asi jim nabídl málo peněz. Jako majitel by se totiž staral o jejich platy on,“ dodal ironicky Charvát.

Ten se teď s kolegy z rady snaží o smazání dluhů, které klub má. Chybí hlavně hotovost na provoz.