„Tato trať je osazena jedním z nejstarších zabezpečovacích zařízení na železniční síti, které neumožňuje instalovat přejezdy se závorami. Odhad investice do nového přejezdu a modernizace zabezpečovacího zařízení v místě tak, aby komunikovalo s přejezdem, je deset milionů korun,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.
Nejde přitom o první nehodu, která se na tomto místě stala. Na nepozornost doplatil v září 1998 řidič, který vjel se svojí rodinou přímo pod nákladní vlak. Srážku nepřežila jeho roční dcera. Řidič vyvázl s vážným zraněním hlavy a hrudníku, podobně skončila jeho manželka a druhá, osmiletá dcera.
O čtyři roky později se podobná nehoda stala jednadvacetiletému mladíkovi. Utrpěl těžké zranění.
Přestože je železniční přejezd ze směru od Oldřetic za zatáčkou, podle SŽDC se řidiči na jeho přehlédnutí vymlouvat nemohou.
„Závory jsou doplňkovým zařízením, hlavní váhu mají blikající červená světla. Řidič je navíc na přejezd upozorňován 240 metrů před přejezdem dopravními značkami,“ upozornil Illiaš na okolí přejezdu, které letos železničáři zpřehlednili. Zbourán byl například nevyužívaný drážní domek.