VIDEO: Staveništěm před pardubickým nádražím už projíždějí trolejbusy

  14:37aktualizováno  14:37
Hlavu sochy Jana Pernera jen pár dní po jejím vztyčení „zdobí“ ochranná přilba. Stavitel železnic symbolicky pozoruje ruch doprovázející závěrečné práce na po něm pojmenovaném náměstí před pardubickým nádražím. Prostorem začaly projíždět trolejbusy, ale zastávky ještě nefungují.

„Bude to tady dobré. Právě sleduji, jak se to vyvíjí a jak jezdí trolejbusy. Zajímá mě hlavně dvojka. Teď mně to nevyhovuje, když musím chodit daleko pěšky. Proboha ať už to skončí,“ těší se na plné zprovoznění terminálu Miloslava Svobodová z Pardubic.

Veřejná doprava zatím projíždí staveništěm, řidiči si při průjezdu přilehlou Palackého ulicí zvykají na nové uspořádání jízdních pruhů.

Pěší musí od pondělí zamířit k nádraží náhradní trasou kolem čerpací stanice, dále přes nový přechod pro chodce u bývalého lihovaru a koridorem pro pěší vedeným již po novém chodníku. Hlavní přístupová trasa vedoucí kolem České pošty je uzavřena.

Lidé už se do budovy vlakového nádraží dostanou také druhým koridorem vedoucím od Polabin. Zákaz vjezdu do prostoru nádraží však stále trvá.

Lidé zatím nevidí dostatek zeleně, prý ale bude

Stavbou v areálu nového terminálu městské hromadné dopravy mohou od pondělí v rámci zkušebního provozu projíždět pouze linky 2, 4, 13 a 31.

„Až do definitivního ukončení stavebních prací tak nadále platí, že cestující musí pro spoje linek MHD využít nejbližší obsluhované zastávky,“ řekla mluvčí města Iveta Koubková.

Na staveništi se dodlažďují některé plochy, osazují se značky, oživují informační tabule, dokončují se prostory fontány a zahradnické práce.

„Bude to velkolepé. Ale mělo by tady být víc zeleně. Nevidím více zelených ploch,“ chválila i stěžovala si zároveň kolemjdoucí Hana Šlechtová z Pardubic.

Fotogalerie

Stavebníci však ubezpečují, že zeleně bude dost a hlídá ji i spolek Chráníme stromy, jehož cílem je ochrana zeleně. Stavebníci mají své dílo dokončit do poloviny června.

Obyvatelé Pardubic se z modernizace prostoru před vlakovým nádražím vesměs těší, ne každému se však zamlouvají mimořádné náklady s tím spojené.

Přestavba lokality měla stát 176 milionů, pokladna švýcarských dotací má přispět 108 miliony.

„Vždyť by stačilo autobusové nádraží opravit, je poměrně blízko vlakovému a takhle to stojí moc peněz,“ míní například Zdeněk Vosáhlo z Pardubic. Autobusové nádraží ovšem provozuje soukromá firma, která se k opravám nemá (o problému jsme více psali zde).

Trolejbusy a autobusy budou jezdit v běžném provozu úplně ve stejném režimu jako před uzavřením nádraží.

„Prostor bude vypadat podstatně lépe než předtím, ale největší přidanou hodnotou je přiblížení zastávky u lihovaru přímo do prostor terminálu. Takže to bude mít mnohem jednodušší přibližně třetina cestujících, která musela běhat po přechodu pro chodce přes komunikaci, po níž denně projede 18 tisíc vozidel,“ řekl ředitel pardubického dopravního podniku Tomáš Pelikán.

Autor:

Nejčtenější

Rajčata zaplevelila koryto řeky ve Svitavách, právě dozrávají

V korytu rostou nejrůznější druhy rajčat. jen si vybrat - cherry, keříková či...

Koryto řeky Svitavy připomíná v těchto dnech rajčatovou plantáž. Rostliny vyrašily mezi velkými „šutry“ na břehu...

VIDEO: Na co zírá mašinfíra. Velkolepá podívaná na trase z Košic do Prahy

Výhled z lokomotivy Siemens Vectron společnosti Regiojet v čele vlaku RJ 1012...

Nový seriál iDNES.cz zahajujeme přelomovým videem českého internetu. Jako vůbec první jsme natočili kompletní cestu...

Zásahovka udeřila na výrobnu pervitinu v Chocni, zabavila i auta

Královehradecká zásahovka udeřila na výrobnu pervitinu v Chocni

Orlickoústečtí kriminalisté zaměření na drogovou trestnou činnost ve spolupráci s královéhradeckou zásahovkou udeřili v...

Pohárová osmifinále: Slavia přešla přes Chrudim, Teplice vyřadily Duklu

Autor prvního gólu Jan Sýkora (vpravo) ze Slavie se raduje se spoluhráči. Vedle...

Fotbalový Mol Cup pokračoval dvěma osmifinálovými duely. V tom prvním prohrála Dukla s Teplicemi 1:3, když všechny tři...

Svitavské ulice se náhle noří do tmy, na nádraží je lepší jít s baterkou

Potemnělé ulice ve Svitavách v těchto dnech osvěcovala jen dálková světla aut.

Kdo se v těchto dnech chystá ve večerních hodinách vlakem do Svitav, měl by se vybavit dobrou baterkou nebo svítilnou v...

Další z rubriky

Chrudim se hádá, kvůli stoce zaplatí desítky milionů korun

Nový starosta Chrudimi František Pilný.

Nové vedení Chrudimi chce předělat návrh rozpočtu na příští rok tak, aby v něm byly peníze na zahájení stavby...

V areálu pardubické nemocnice vznikne parkovací dům pro 585 aut

Parkovacích míst v okolí nemocnice příliš není, a řidiči tak často parkují...

Každý, kdo alespoň jednou hledal parkovací místo u pardubické nemocnice, na nevšední zážitek hned tak nezapomene....

Cedule označující nikoli Havlovo náměstí zmizela, starosta by ho chtěl

Cedule už z litomyšlského informačního centra zmizela.

Toto není náměstí Václava Havla, říkala ještě donedávna cedule poblíž litomyšlského zámku. Tabulku, která zpravidla...

Najdete na iDNES.cz