Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Policie zakázala strážníkům měřit rychlost u školky, starosta protestuje

  8:01aktualizováno  8:01
Do neobvyklého sporu se pustilo vedení Svitav s dopravní policií. Město od letošního roku nemůže pomocí radarů strážníků měřit rychlost v některých ulicích. Proti se postavila dopravní policie.

Ilustrační snímek. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Městská policie je oproti státní policii svázaná ve výběru míst, na kterých může rychlost měřit. Městu musí vybraná místa předem schválit Policie České republiky.

Posledních deset let se strážníci ve Svitavách směli kromě hlavních tahů postavit s radarem i v postranních ulicích, které si město vytipovalo jako rizikové. Nyní tam ale už kvůli rozhodnutí dopravní policie měřit nemohou.

Svitavy například chtěly, aby městská policie mohla stejně jako v minulých letech měřit rychlost v ulici U Stadionu, kde někteří řidiči na zdánlivě přehledné rovince neváhají šlápnout na plyn. Kromě sportovního stadionu je totiž v ulici i mateřská škola, sportovní hala a plno dětí zde dochází do sportovních oddílů.

Podle starosty Svitav Davida Šimka chce město také dál mít pod kontrolou bezpečnost hlavních příjezdových cest k rekreačnímu areálu Rosnička.

„Jde o silnici U Dolního rybníka, dále ulici Olbrachtovu, kudy jezdí hlavně cyklisté. Nechceme tam měřit každý den. Chceme mít ale možnost řidiče kontrolovat, když se koná například akce s větším pohybem lidí, jakou je každoroční festival Rosnička, Qanto Cup nebo Pohádkový les, kam chodí dva tisíce dětí. Sami obyvatelé se na nás obrací, abychom měřili víc,“ říká starosta Šimek.

Nejsou nehody, není možné měřit rychlost, říká policie

Dopravní policie s měřením v těchto lokalitách nesouhlasí proto, že se v nich za posledních pět let nestaly nehody, které by souvisely například s nedodržením rychlosti jízdy nebo rozmístěním přechodů pro chodce, škol a zastávek.

Přelom nastal s výměnou vedoucího dopravního inspektorátu ve Svitavách. Vedoucí dopravního inspektorátu Pavel Horák, který ve funkci od Nového roku nahradil Martina Konečného, na veřejném zasedání zastupitelstva přiznal, že předešlý kolega byl v rozhodování shovívavější.

„Byl vstřícnější, situaci vyhodnotil podle vlastního uvážení a místního šetření na základě toho, co bylo předloženo a zažádáno městem,“ uvedl Horák. Dodal, že on takto postupovat nemůže.

„Musíme se řídit metodickým pokynem, který vydal policejní prezident s tím, že se lokality vyhodnocují na základě nehodovosti, škol, školek a výskytu osob, které by mohly být ohrožené silničním provozem. Tudíž ulice, které chce město Svitavy měřit, tomu neodpovídají. Proto se tahle část zamítla,“ řekl Horák.

Vedení města se ale nechce s rozhodnutím policie smířit. „Byl jsem si v této záležitosti stěžovat. Na jednu stranu město Svitavy poskytlo v minulých letech peníze na nákup radaru pro krajskou policii na měření na silnice I/35. Na druhou stranu, když město vytipuje tři klíčové lokality, kde se domnívá, že je měření potřebné, tak odpověď zní ne, my jsme policie, my jsme orgán a vy budete poslouchat, jiná cesta nebude,“ zlobil starosta se na veřejném jednání zastupitelstva.

Kvůli sporu s městem nechali svitavští policisté rozhodnout své kolegy v Pardubicích. Závěr radnice zatím nemá.

„Mně jde o princip. Argument, že pět let tam nebyl nikdo zabit, není pro mě argument. Do konce dubna jsme měli mít rozhodnutí na stole, zatím nic,“ dodal starosta Šimek.



Nejčtenější

Řidič a malý chlapec zahynuli při nárazu automobilu do stromu

Nehoda u pardubického Globusu skončila tragicky. (17.8.2018)

Tragická nehoda se stala po poledni na výpadovce na Hradec Králové na okraji Pardubic. Osobní auto, v němž cestoval...

Muž nařezal dřevo a odjel. Od žhavých pilin mu málem chytla chata

Oheň zachvátil palivové dřevo. Stačila chvíle a přeskočil by na chatu.

O štěstí může mluvit chatař z Jankovic na Chrudimsku, který v pondělí dopoledne řezal vyschlé smrkové dřevo. Kotouč...



VIDEO: Pardubické letiště okupantům odolávalo, i díky šrotu na ranveji

Letiště v Pardubicích.

Pardubické letiště dnes využívají především turisté. Civilním účelům ale začalo sloužit až v roce 1995. Do té doby...

Zemřel plochodrážní jezdec Jedrzejak. Opora Pardubic spáchala sebevraždu

Závody ploché dráhy ve Slaném

Ve věku 39 let zemřel v úterý polský plochodrážní jezdec Tomasz Jedrzejak, který v posledních letech patřil v české...

VIDEO: Hřebeč je děravý kopec. Vydal více než dva miliony tun surovin

Důlní závod v dobách, kdy fungoval, tedy před rokem 1991.

Málokdo si při cestách z Čech na Moravu přes Moravskou Třebovou po obávané „pětatřicítce“ uvědomuje, že při zdolávání...

Další z rubriky

Kubíky dřeva tam, kubíky sem. Ekologické dřevo do kraje firmy dovážejí

V rámci republiky má certifikaci FSC kolem 290 majitelů lesů, celosvětově jich...

Jen jedenáct vlastníků lesů v Pardubickém kraji, které zabírají něco přes procento zalesněné plochy, má certifikát o...

Kapybara utekla chovateli, v noci ji na silnici srazilo nákladní auto

Kapybara z chovu na Vysokomýtsku nepřežila střet s nákladním vozidlem.

Řidič nákladního vozidla srazil v noci u Vysokého Mýta na Orlickoústecku kapybaru. Tento velký hlodavec pocházející z...

Neexistující most přes říčku rozdělil obyvatele pardubického Svítkova

Ilustrační snímek

Malá říčka Bylanka v šestém pardubickém obvodu doslova i názorově rozdělila obyvatele Svítkova. Ti ze satelitu chtějí...

Najdete na iDNES.cz