Předvolební kampaň Jiřího Stříteského

Předvolební kampaň Jiřího Stříteského | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Podzimní volební kampaň nabízí ještě více frází a klišé než obvykle

  • 0
Do ulic se opět vrátily plakáty politiků. Blíží se totiž komunální i senátní volby. Partaje se však na začátku kampaně nevytáhly. V Pardubickém kraji jsou billboardy plné klišé, nesmyslů a hlavně nudy.

K slušnému úspěchu TOP 09 v jarních parlamentních volbách pomohly i plakáty předsedy Karla Schwarzenberga, který na nich měl místo běžné fotky rentgenový snímek s nápisem Karel je transparentní.

Podobné vtipy a nápady se však v kampani před senátními a komunálními volbami v Pardubicích nekonají. Hned po prvních vyvěšených billboardech spíše není jasné, jestli si politici dělají z lidí legraci, nebo si myslí, že jsou hloupí.

VYBERTE NEJNEMOŽNĚJŠÍ SLOGAN

Nejméně povedené předvolební heslo vybírejte ZDE

Většinou totiž partaje do ulic nasadily plakáty s naprosto prázdnými slogany typu: Jindřich Tauber: Naděje na změnu. Ty navíc střídají ještě úsměvnější, jako je ten senátora za ODS Jiřího Stříteského, na kterém stojí: Politik nemá vládnout, musí sloužit.

Oprášená hesla zaprášených politiků

"Obecně se dá říct, že plakáty jsou zatím velmi nudné. Například ČSSD vlastně oprášila jen heslo z posledních krajských voleb. Nápady ODS zase budí dojem, že strana neví co dál," říká pardubický odborník na prezentaci politických stran, jež si nepřeje být s ohledem na své zakázky jmenován.

Předvolební kampaň TOP 09

Na voliče útočí také nová strana Starostové s podporou TOP 09. Originality kampaně do Sněmovny ale zatím nedosahuje.

Předvolební kampaň Jiřího Komárka

Kandidát ČSSD do Senátu Jiří Komárek slibuje věci, které může v horní parlamentní komoře jen těžko ovlivnit.

Zatím jediný zajímavý nápad představilo Sdružení Pardubáci. To na svých billboardech má děti na písku, které doprovází slogan: Teď už si nahrabou jen vaše děti.

"Nemáme moc peněz na kampaň, tak budeme mít jen asi pět plakátů. Proto jsme na sebe chtěli hlavně vtipně upozornit. Navíc tím sdělujeme, že chceme, aby Pardubice byly vhodné místo pro život," řekl lídr Pardubáků František Brendl.

Předvolební kampaň Sdružení pro Pardubice

Předvolební kampaň Sdružení pro Pardubice zatím sází jen na postavu Štěpánky Fraňkové. Konkrétní plány chybí.

Předvolební kampaň ODS

Další ze sloganů ODS, "Moderní evropské město", se při pohledu na zničenou třídu Míru či zanedbané Tyršovy sady v Pardubicích zdá minimálně jako nevhodný.

Naopak peníze nechybí ČSSD. Podle jejího kandidáta na primátora Jindřicha Taubera strana jen pro komunální volby utratí přes milion korun. Za ně se prý voliči dočkají i zajímavějších plakátů, než které jsou zatím k vidění.

"Tohle je zatím jen zahřívací kolo. Hlavní část kampaně přijde v říjnu. To se potom objeví zajímavější věci," slibuje Tauber.

Zatím je nejvíce vidět ODS. Ta první plakáty vyvěsila už v polovině srpna a nyní je už ve druhé fázi kampaně. "Za kampaň dáme necelý milion korun," uvedl lídr strany Alexandr Krejčíř.

PODZIMNÍ VOLBY

Komunální volby a první kolo senátních voleb se koná v pátek a v sobotu 15. a 16. října. Jen v Pardubicích si to o radnici rozdá 13 politických subjektů. To je o pět více než v posledních obecních volbách v roce 2006.

Senátní volby se budou v kraji konat ve dvou obvodech - v Pardubicích a Ústí nad Orlicí. Celkem v nich kandiduje 15 politiků. Posty obhajují Jiří Stříteský z ODS a Ludmila Müllerová z TOP 09.