Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Firma rozšíří výrobu stožárů, i když obří kusy vozí přes kruhové objezdy

  11:41aktualizováno  11:41
Třikrát týdně projíždí po setmění ulicemi Chrudimi konvoj, který převáží obří tubusy pro větrné elektrárny ze společnosti Siag. Firma, jež má zázemí v průmyslové zóně v Chrudimi, chce svůj závod rozšířit, i když jejím nadměrným výrobkům stojí v cestě k zákazníkům kruhové objezdy.

Ilustrační foto | foto: Martin Stolař, MAFRA

Továrna hodlá do konce roku koupit v Chrudimi od města pozemky v tamní průmyslové zóně. Nabídne lidem dalších 40 až 50 pracovních míst.

Výrobce obřích tubusů tak investuje ve městě, které postupně připravilo pro přepravce nadměrných nákladů ve svých ulicích řadu překážek.

Série kruhových objezdů přináší některým řidičům konvojů velké problémy. Vedení firmy to ale nepovažuje za zásadní komplikaci, a navíc je na dohled řešení.

„Kruhové objezdy se dají upravit, v podstatě je to drobnost. Důležité je, že jsou tu kvalifikovaní lidé. Personál je dnes to nejdůležitější, co firma má,“ uvedl David Souček, technicko-výrobní ředitel společnosti Siag.

Výrobce tubusů a dílů pro větrné elektrárny požádal vedení města o odkoupení 4,3 hektaru pozemků v průmyslové zóně Západ. Za pozemky by měla firma Siag zaplatit 630 korun za metr čtvereční, což představuje za celou plochu asi 27 milionů korun bez DPH.

Pokud se plány společnosti naplní, mělo by v chrudimském závodě pracovat přes dvě stě lidí. Záměr bude ještě schvalovat zastupitelstvo města.

Společnost Siag vypravuje nyní konvoje s komponenty pro větrné elektrárny podle Součka třikrát týdně, na trasu mohou vyrazit až po devatenácté či dvacáté hodině, aby transport nekomplikoval dopravu v Chrudimi. Po rozšíření podniku se podle Součka počet konvojů nezvýší.

První kruháky vznikly bez konzultací

Třebaže firma v Chrudimi funguje už od roku 2000, kruhové objezdy se ve městě budovaly z počátku bez toho, aby jejich projektanti pamatovali na potíže, které by mohly nadměrným nákladům působit.

„Bohužel u těch prvních jednání o kruhových objezdech jsme nebyli, v případě křižovatky U Guláška či u Teska jsme už přizváni byli a tyto kruháky jsou bez problému průjezdné i pro nás,“ uvedl Souček.

Úprava některých kruhových objezdů se chystá už delší dobu, nicméně ani letos na ni nedojde. Tentokrát kvůli probíhající rekonstrukci kanalizace na Palackého třídě. „Dojde k tomu až v příštím roce, projekčně je to připraveno,“ řekl místostarosta Chrudimi Jaroslav Trávníček.

Nejsložitější pro řidiče jsou křižovatky u hotelu Bohemia, u nemocnice a u Kauflandu, které čeká úprava. Vedení města i společnost sama se ale shodují v tom, že někteří řidiči dokážou poměrně dobře projet i tyto křižovatky.

„Jsou tam různí speditéři, někteří jsou šikovní a projedou bez problémů a jiní problémy mají,“ uvedl Trávníček.

Souček řekl, že průjezd Chrudimí s nadměrným nákladem je extrémně náročný.

„Dnes je v podnicích hlad po odbornících a kvalifikovaných lidech a úplně stejný problém řeší i dopravní firmy. Pro tuto práci je třeba šikovného řidiče s dvaceti či třicetiletou praxí. Těžko si můžeme diktovat, aby do Chrudimi posílali ty nejlepší,“ řekl ředitel firmy.



Nejčtenější

Řidič a malý chlapec zahynuli při nárazu automobilu do stromu

Nehoda u pardubického Globusu skončila tragicky. (17.8.2018)

Tragická nehoda se stala po poledni na výpadovce na Hradec Králové na okraji Pardubic. Osobní auto, v němž cestoval...

Muž nařezal dřevo a odjel. Od žhavých pilin mu málem chytla chata

Oheň zachvátil palivové dřevo. Stačila chvíle a přeskočil by na chatu.

O štěstí může mluvit chatař z Jankovic na Chrudimsku, který v pondělí dopoledne řezal vyschlé smrkové dřevo. Kotouč...



VIDEO: Pardubické letiště okupantům odolávalo, i díky šrotu na ranveji

Letiště v Pardubicích.

Pardubické letiště dnes využívají především turisté. Civilním účelům ale začalo sloužit až v roce 1995. Do té doby...

Zemřel plochodrážní jezdec Jedrzejak. Opora Pardubic spáchala sebevraždu

Závody ploché dráhy ve Slaném

Ve věku 39 let zemřel v úterý polský plochodrážní jezdec Tomasz Jedrzejak, který v posledních letech patřil v české...

VIDEO: Hřebeč je děravý kopec. Vydal více než dva miliony tun surovin

Důlní závod v dobách, kdy fungoval, tedy před rokem 1991.

Málokdo si při cestách z Čech na Moravu přes Moravskou Třebovou po obávané „pětatřicítce“ uvědomuje, že při zdolávání...

Další z rubriky

Vodu v rybníku Rosnička čeká zlepšení. Svitavy provádějí studii

Rybáři na loďce odlovují uhynulé ryby.

Svitavy budou mít na konci prázdnin hotovou studii zlepšení kvality vody v rybníku Rosnička. Kvůli sinicím tam...

Kubíky dřeva tam, kubíky sem. Ekologické dřevo do kraje firmy dovážejí

V rámci republiky má certifikaci FSC kolem 290 majitelů lesů, celosvětově jich...

Jen jedenáct vlastníků lesů v Pardubickém kraji, které zabírají něco přes procento zalesněné plochy, má certifikát o...

Z Pardubic bude jezdit více pendolin, nabídnou nové interiéry i kino

Rekonstruovaná souprava Pendolino - 1. třída

Od prosince letošního roku bude v Pardubicích jezdit více pendolin. Podle nového jízdního řádu Českých drah se tyto...

Najdete na iDNES.cz