Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podívejte se, jak by mohl vypadat bývalý areál Tesly u nemocnice

  9:22aktualizováno  9:22
Pardubická radnice má nyní k dispozici areál bývalé Tesly před nemocnicí. Pod jednou podmínkou - musí vybudovat parkoviště a sjezd ze silnice pro nemocnici. Na místě bývalé Tesly by mohlo vzniknou nové nemocniční centrum s náměstím, parkovacím domem a prostorem pro obyvatele. Radnice váhá.

Vizualizace areálu u nemocnice v Pardubicích | foto: MF DNES

"Pardubický kraj má jedinou podmínku, a tou je vybudování sjezdu jako základní přístupové komunikace k nemocnici, která ji nezbytně potřebuje," řekl hejtman Radko Martínek.

Nemocniční kampus

Z areálu bývalé Tesly naproti Pardubické krajské nemocnici by měl vzniknout podle studie Centrum Pardubičky po vzoru vyspělých zemí takzvaný Hospital Campus. Tedy území s podpůrnými provozy pro nemocnici, jako jsou pavilony pooperační péče, rehabilitace, kondiční centrum, penziony pro hostující lékaře i pro návštěvy pacientů, archiv nemocnice, lékárna, i obchodní galerie s nejrůznějšími obchody a službami.

A dodává, že tak hodlá obětovat i 18 milionů korun, které dal kraj na odstranění ekologických škod v Tesle. Město váhá. Nestačí jen kývnout. Nejenže musí vědět, kde vzít na komunikace peníze, ale také jak s dárkem naložit.

"Nechceme převzít areál Tesly bezhlavě, musíme vědět, co tam budeme dělat," říká primátorka Štěpánka Fraňková.

"Vítám sice vize pardubických architektů, co všechno by v areálu mohlo být, jsou nádherné. Ale upřímně říkám, že jsem v tomto případě velmi přízemní, velmi realistická a pro mě je zásadní řešení dopravní situace u nemocnice," dodává.

Před areálem Pardubické krajské nemocnice by mělo vzniknout malé uzavřené náměstí, pod nadjezdem dvoupodlažní parkovací dům, který by sloužil návštěvníkům a pacientům nemocnice. Spolu s dalšími domy pro parkování v areálu Tesly by se celkový počet navržených parkovacích míst mohl blížit tisícovce.

Vizualizace areálu u nemocnice v Pardubicích

Z areálu Tesly by pak měl vzniknout po vzoru vyspělých zemí takzvaný Hospital Campus. Tedy prostor s podpůrnými provozy pro nemocnici a její pacienty a jejich doprovod.

Podle autora studie architekta Jana Kováře by řešení dopravy stálo 100 milionů a oživení továrny 750 milionů korun, město má však výhodnější pozici v ucházení se o různé dotační tituly než soukromé subjekty.

"Jsem určitě pro převod Tesly, protože může městu pomoci minimálně v hledání potenciálního investora," řekl náměstek primátorky Martin Bílek.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Tradiční Hubertovu jízdu letos v kladrubském hřebčíně zakončili honem „na...
Hřebčín do UNESCO ano, říkají vesnice, ale volají po spolupráci

Kladruby a Řečany nad Labem. Dvě obce, jejichž starostky mají obavy zařazení kladrubského národního hřebčína na seznam UNESCO. Vedení hřebčína s obcemi jedná,...  celý článek

Most přes Labe i jeho slepé rameno má být nejvýraznějším objektem na budoucím...
Vlastníkům půdy na obchvatu osminásobek nestačí. Spekulanti, říká primátor

Ucpané Pardubice má zachránit stavba severovýchodního obchvatu, který auta vyvede od Globusu až na křižovatku u věznice na Dubině. Teď se však ukázalo, že...  celý článek

Hasiči likvidují po střetu kamionu s osobním autem v Ostřetíně únik 700 litrů...
Tah z východu Čech na Moravu zalilo 700 litrů nafty, tekla do kanálu

Střet osobního auta s kamionem uzavřel v Ostřetíně na Pardubicku hlavní silnici I/35 vedoucí z východu Čech na Moravu. Z nákladního auta vyteklo 700 litrů...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
SPECIALISTA LOGISTIKY S NJ

Advantage Consulting, s.r.o.
Pardubický kraj, Kraj Vysočina
nabízený plat: 30 000 - 45 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.