Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lokálky se vrátí na opuštěné tratě na hranici Pardubického kraje

  15:44aktualizováno  15:44
Cestujícím v Pardubickém kraji se s platností nového jízdního řádu vrací možnost využívat vlakové spojení přinejmenším na dvou z tratí, kde byl v nedávné minulosti zastaven provoz kvůli malé vytíženosti.

Cestující na trati ze Svitav do Žďárce u Skutče se mohou těšit na komfortnější jízdu vozy RegioSpider. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Od pondělí se budou moci zájemci opět svézt z Chornic do Dzbelu, který leží v sousedním Olomouckém kraji.

„Prodloužením linky až do Dzbelu plníme slib, který jsme loni dali. Obnovujeme tak přirozené dopravní spojení v této oblasti, které pomůže především lidem na cestě do škol a do zaměstnání,“ objasnil krajský radní pro dopravu Jaromír Dušek důvod, proč si Pardubický kraj objednal nasazení vlaků.

Na lokální trať vyjedou čtyři páry osobních vlaků v pracovních dnech a dva páry o víkendu.

Železniční provoz mezi oběma obcemi utichl v prosinci roku 2011, kdy tehdejší organizátor dopravy v kraji ze společnosti Oredo upřednostnil autobusové linky.

Rušení vlaků tehdy narazilo na odpor veřejnosti. Argumentem proti zachování spojení byly hlavně neefektivita a nízká vytíženost spojů. To se ale podle Duška změní.

„Jedním z důvodů obnovení tohoto spojení je očekávaný velký počet cestujících z této oblasti. Současné napojení vlaku na autobus v Moravské Třebové je nevyhovující a je příliš vzdálené,“ míní Dušek.

Kraj ještě vede jednání o obnově provozu mezi Mlýnickým Dvorem a Štíty, kde si nechává zpracovat studii dopravní obslužnosti.

Vlaky se však určitě vrátí na spojení se sousedním Královéhradeckým krajem, které bylo zrušeno v úseku z Holic do Borohrádku taktéž v roce 2011. Mezi oběma městy bude zaveden stejný rozsah provozu, takže i v tomto případě budou jezdit čtyři páry vlaků denně v týdnu a dva o víkendech.

Provozní náklady budou hrazeny výhradně z peněz objednavatele dopravy, tedy  Pardubického kraje. Královéhradecký kraj se na něm nebude finančně podílet, jelikož preferuje autobusové linky.

Cestující na trati ze Svitav do Žďárce u Skutče se pak mohou těšit na komfortnější jízdu vozy RegioSpider.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na chrudimský obchvat se mají stavební stroje  vrátit znovu v roce 2018.
Jihozápadní obchvat Pardubic asi vznikne, stavba je ekonomicky výhodná

Plány na stavbu jihozápadního obchvatu Pardubic, které byly několik let u ledu, se vracejí do hry. Silničáři oznámili, že podle nových propočtů se stavba...  celý článek

Rychle jedoucí motorkář ignoroval houkající záchranáře
VIDEO: Motorkář se bezhlavě řítil obcí a blokoval houkající sanitku

Na houkání a blikání majáků nebral ohled devětapadesátiletý motorkář, který na Orlickoústecku bránil sanitce, aby ho předjela. Záchranáři přitom spěchali k...  celý článek

Zklamaní hráči Pardubic (vepředu Petr Sýkora) po vysoké prohře v Plzni.
Hokejové Dynamo se sune vpřed. Ale jde to pomalu a dost to bolí

Na žádné velké jásání to není. Přesto příznivci Dynama Pardubice mají po delší době alespoň občas důvody ke spokojenosti. Jejich oblíbenci během první čtvrtiny...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.