Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Parkování u arény chybí. Alej či lesík možná nahradí parkovací dům

  10:17aktualizováno  10:17
Koncerty kapel Kabát i amerických ZZ Top ukázaly, že pardubické aréně chybí parkování. Lidé parkovali i na místech, kde by se auta nikdy neměla objevit. Radnice chce reagovat postavením parkovacího domu. Existuje však i jednodušší recept.

U pardubické arény je relativně malé parkoviště, další je u řeky. Obě nedokážou pojmout nával fandů muziky. Při hokeji pomáhá zavření Hradecké ulice a Sukovy třídy. Foto: Michal Klíma, MAFRA

Auta fanoušků skupiny Kabát parkovala v poslední dubnovou středu na chodnících, cyklostezce, na trávě, v zámecké aleji i přímo v lesíku. Stejné to bylo na začátku července, když do haly pro více než deset tisíc lidí dorazila americká rocková legenda ZZ Top. Pro parkování při obou akcích se dá použít jediné slovo - kalamita.

"To, co se tam děje, není normální. Řidiči jezdí po cyklostezce, stojí u ní, otevírají dveře proti projíždějícím cyklistům, bruslařům i chodcům," uvedl po koncertě Kabátů Petr Vaníček z Pardubic, který si na situaci stěžoval i u šéfa dopravního odboru radnice Vladimíra Bakajsy.

Nic však nezmohl. Ani při dalším velkém koncertě nebyla situace lepší a auta vyznavačů tvrdé muziky stála téměř až na zámeckém nádvoří.

Ovšem pozor, těžko lze vinit řidiče - ti prostě neměli šanci najít u arény volné místo.

"Situace je neúnosná, takto to nemůže pokračovat. Musíme parkování u haly začít řešit. Aréna je sice krásná, ale nemá dostatek parkovacích míst pro přespolní," uvedl náměstek primátorky František Brendl.

Místo torza parkovací dům

Ten hned přichází i s plánem, který by okolí největší haly v regionu mohl při masových akcích pomoci. Podle politika se Sdružení Pardubáci se musí vedení radnice začít zajímat o stavbu parkovacího domu.

Stejně musíme celé okolí arény přestavět. Ostudou je podoba Letního stadionu, bývalých jatek i torzo sportovní haly. V rámci plánovaných změn by se mělo najít místo pro parkovací dům či větší parkoviště," uvedl Brendl.

Podle něj by bylo ideální sehnat investora, který opraví fotbalový stadion a za to od města dostane pozemky v okolí, na kterých bude moci provozovat byznys. Jedním z nich by mohl být právě i parkovací dům. Ovšem je hned nutné dodat, že shánění bohatého mecenáše se vládcům magistrátu nedaří už minimálně deset roků.

"Pravda je, že v této ekonomické situaci není podobné jednání vůbec jednoduché. Na druhou stranu je potřeba na parkovací dům myslet už nyní, aby se na něj později nezapomnělo," doplnil Brendl.

Místo pro jeho nápad by se už navíc mělo brzy objevit mezi Tyršovými sady a arénou. Radnice totiž intenzivně připravuje zbourání torza haly, jejíž stavba navždy skončila po listopadu 1989.

"Právě chystáme výběrové řízení na firmu, která halu zbourá. Dá se počítat s tím, že nejpozději na podzim bude hotovo. Myslím si, že nebude úplně složité konstrukci zbourat, přece jen už přes dvacet let chátrá," uvedl vloni v říjnu náměstek pardubické primátorky Jindřich Tauber.

Na druhou stranu se dá najít i rychlejší a levnější způsob, jak řešit parkování během velkých akcí v hale. Jeden osvědčený už funguje během hokejových duelů, kde policie umožní parkování v pruzích na Sukově třídě i Hradecké ulici.

Ať se platí i na Sukově třídě

Například podle nedávno odstoupivšího šéfa městské policie Petra Kvaše by se při podobných akcích mělo na obou místech normálně vybírat parkovné.

"Nic lepšího nikdo nevymyslel, než že se za parkování platí. Což bude bolet, návštěvníci budou hudrat, ale když jdou do pražské O2 Areny, také počítají, že v tamním parkhausu zaplatí parkovné dvě či tři stovky. My parkhaus nemáme, takže se bude muset parkování udělat na plochách veřejných," uvedl Kvaš.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jiří Skalický, poslanec a kandidát TOP 09 z Pardubic.
Lídr TOP 09 vládu s ANO odmítá. Kolaborace je ale silné slovo, říká

Stranu TOP 09 povede do podzimních voleb v Pardubickém kraji poslanec, zastupitel Pardubic a primář pardubické nemocnice Jiří Skalický. Dvakrát se dostal do...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Spory o trasu dálnice u Litomyšle gradují. Radní chtějí tajné hlasování

Hádka o to, kudy povede dálnice D35 kolem Litomyšle, vrcholí. Ve čtvrtek budou tamní zastupitelé rozhodovat o tom, zda souhlasí s jejím vedením po vysokých...  celý článek

Interiéry nedostavěného hotelu Bohemia v Chrudimi
Rozestavěný hotel v Chrudimi rozděluje politiky. Neustupujte, říká architekt

Uvnitř největšího chrudimského hotelu Bohemia to vypadá, jako kdyby stavbaři odešli včera a ne před čtyřmi roky. Sádrokartonový podhled v jednom z pokojů je...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.