Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do přehlceného trhu rozhádaných taxikářů začal zasahovat i magistrát

  8:48aktualizováno  8:48
Vyhrožování, nadávky, napadání a také zapálená auta. V Pardubicích a okolí probíhá válka taxikářů. Zavedené firmy bojují proti novým, které jezdí za nízké ceny. Situace zašla tak daleko, že se do celé věci chce vložit magistrát. Minimálně tím, že bude více hlídat vydávání licencí.

Do boje mezi taxikáři v Pardubicích se musel vložit magistrát. | foto: Michal Klíma, MAFRA

Stále poměrně nové taxislužby v Pardubicích, které používají vozy nápadně podobné těm, které používala komunistická Veřejná bezpečnost, svezou zákazníky za necelých 90 korun. O proti tomu zavedené firmy, které měly dlouho v krajském městě monopol, si řeknou zhruba o dvojnásobek.

Není tak těžké odhadnout, které taxislužby lidé více volají. A tak logicky vypukla mezi oběma tábory poměrně silná nevraživost, která tu a tam přeroste i v ostrý konflikt. I proto primátor města uspořádal na radnici jednání s taxikáři.

„Nechceme, aby nám v Pardubicích situace ještě více eskalovala, jako v jiných městech,“ uvedl primátor s tím, že se zástupci taxislužeb dohodl na sérii opatření.

„Určitě se podíváme na udělovaní licencí. V celém městě máme 34 míst pro vozy taxislužby, ale reálně je těch tady mnohem více. Jen za poslední rok licencí výrazně přibylo. Nesmí ten trh úplně zahltit,“ uvedl primátor Charvát.

Zástupci zavedených firem také argumentovali tím, že nové firmy najímají taxikáře, kteří vůbec neznají Pardubice. „Jsou tady rádoby řidiči, brigádníci u některých firem, kdy jejich znalosti jsou opravdu minimální,“ uvedl pro ČT pardubický řidič taxi Martin Schejbal.

Politici na jednání taxikářům také slíbili, že na ně budou myslet při tvorbě nových míst pro ně nebo je budou dopředu upozorňovat na to, že o některá místa přijdou třeba vinou rekonstrukce ulice.

Taxíky bude více hlídat policie a také inspektoři z úřadů

„Dohodli jsme se, že mně cech taxikářů pošle soupis problémů, které je tíží a ještě jednou vše prověříme. Například jsme se domluvili, že bude ve spolupráci s policií, strážníky nebo Inspektorátem bezpečnosti práce více kontrolovat provoz taxíků ve městě,“ uvedl Charvát.

„Hlídky se zaměří na dodržování pravidel silničního provozu ale zároveň i na dodržování všech předpisů,“ doplnila k tomu Eva Maturová, tisková mluvčí pardubického oddělení Policie ČR.

Ovšem v té nejzákladnější věci nepomůže tradičním taxikářům ani primátor. Ti by totiž stáli hlavně o to, aby někdo zakázal novým firmám jezdit za nízké ceny. A to nepůjde. „Na něco takového nemá město páky. Nemá pro to oporu v zákonech. To je věc, která se řídí čistě trhem,“ řekl Charvát.

A tak se dá předpokládat, že situace v ulicích se hned tak neuklidní. Vozy VB budou dále brázdit ulice a dále budou konkurenci brát většinu zakázek. Přitom například podle Radima Truhláře, kterému patří dlouho fungující společnost Taxi Prima, není cena po centru města za necelých 90 korun férová.

„Je to pod skutečnými náklady. Za takové peníze se nevyplatí jezdit. Otázka je, proč to ty firmy dělají, ale evidentní je, že tím útočí na konkurenci, kterou chtějí zlikvidovat, a pak ceny dát výš,“ uvedl před časem Truhlář pro MF DNES.

Druhá strana logicky argumentuje zcela opačně. „Jezdíme za stejné ceny, jako se jezdí třeba už pár let v Olomouci a dalších krajských městech, takže si myslím, že za ty peníze to jde utáhnout,“ uvedl Miroslav Hebký, provozovatel nízkonákladové taxislužby.

Zatím tedy z celé záležitosti rozhodně těží zákazník. Cenová válka přinesla do Pardubic takový propad cen za svezení, že často hlavně v nočních hodinách je už téměř pro každého lepší jet taxíkem než třeba čekat na noční spoj městské hromadné dopravy.

„Nedávno jsem se potřeboval dostat do města a také jsem jejich služby využil. Ta cena mně přišla hodně přátelská, je dobře, že lidé mají tuto alternativu,“ uvedl ostatně těsně po vstupu nových taxislužeb na trh v Pardubicích sám primátor Martin Charvát.




Nejčtenější

Foxconn chce Mongoly proto, že se neumějí ozvat, říká šéfka neziskovky

Helena Grundmanová, ředitelka obecně prospěšné společnosti Most pro kritizuje...

Pardubický výrobce elektroniky Foxconn chtěl přivézt do města další stovky dělníků z Mongolska, ale město nesouhlasí....

Na Svitavsku zemřel řidič auta. Nezvládl řízení a narazil do stromu

Řidička na Orlickoústecku nezvládla řízení a narazila do stromu (17. února...

V sobotu odpoledne mladý řidič nezvládl řízení na Svitavsku a s autem narazil do stromu. Muž na místě zemřel. Obdobná...



Spor o výsadbu u silnice z Chrudimi vyhrály stromy. Ale až u soudu

Spor o stromořadí. Policie mluví o ohožení bezpečnosti

Pro spor mezi zastánci a odpůrci výsadby stromořadí v těsné blízkosti silnic může středeční rozhodnutí pardubické...

O pacienty se staralo dvacet cizinek bez povolení, zjistila policie

Policisté při zásahu proti nelegálně zaměstnávaným cizinkám.

Policisté odhalili v Pardubickém kraji 22 cizinců, kteří bez příslušného pracovního povolení pečovali o nemocné....

U překladiště se ztratil kamion. Policie žádá o záběry z kamer řidičů

Takových kamionů v České republice moc není.

Výrazná kabina, vkusný návěs, zkrátka kamion, který nelze přehlédnout. Přesto si takový nápadný vůz vybral zloděj na...

Další z rubriky

O pacienty se staralo dvacet cizinek bez povolení, zjistila policie

Policisté při zásahu proti nelegálně zaměstnávaným cizinkám.

Policisté odhalili v Pardubickém kraji 22 cizinců, kteří bez příslušného pracovního povolení pečovali o nemocné....

Svitavy zavedou přímé přenosy zastupitelstva. I s pomocí peněz od státu

Vojtěch Fadrný začal pořizovat on-line přenosy ze zastupitelstva po protestech...

Jednání zastupitelů Svitav bude možné už brzy sledovat on-line. Po několikaletém přešlapování se radnice rozhodla, že...

Na stezku k rozhledně Bára se čeká roky, Chrudim se pře s podnikatelem

Cyklostezka má přivézt výletníky k rozhledně Bára, která patří mezi vyhledávané...

Asi žádnou cyklostezku nepotřebuje Chrudim tolik, jako tu, která povede z města do nedalekých rekreačních lesů. Radní...

Advantage Consulting, s.r.o.
STROJAŘ – ABSOLVENT

Advantage Consulting, s.r.o.
Pardubický kraj
nabízený plat: 25 000 - 27 000 Kč

Najdete na iDNES.cz