Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pardubice, Svitavy i Litomyšl mají smůlu. Na jejich obchvaty chybí peníze

  15:21aktualizováno  15:21
Seznam měst, které čekají na obchvaty, je dlouhý. Pardubice, Svitavy, Litomyšl, Česká Třebová, Lázně Bohdaneč a další města si od dopravy v dohledné době neuleví. Ministerstvo dopravy totiž vzkázalo, že má peníze jen na rozestavěné stavby. Jistotu nemá ani Chrudim.
V dohledné době ucpaným Pardubicím obchvat neulehčí

V dohledné době ucpaným Pardubicím obchvat neulehčí | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Obchvaty měst

Svitavy
Plány na obchvat: 20 let
délka: 9,5 km 
Z plánů vyvést dopravu ze sedmnáctitisícového města sešlo v době začátků ekonomické krize. Svitavy mají ze 60% připraveno, jsou vykoupené pozemky.

Vysoké Mýto
Plány na obchvat: 15 let
délka: 25 kilometrů
Obchvat, který bude v případě Vysokého Mýta tvořit R 35 se v Zámrsku uhne doprava a na stávající silnici I/35 se napojí až za Litomyšlí.

Litomyšl
Plány na obchvat: 20 let
délka obchvatu: není stanovena
Přednost má nyní trasa rychlostní silnice R 35. I s tou má město a jeho přilehlé vesnice problémy.

Přelouč
plány na obchvat: 20 let
délka: 3 kilometry
Pokud se jednou město obchvatu dočká, počítá s takzvanou jižní variantou, která předpokládá, že řidiči jedoucí od Pardubic před Přeloučí odbočí vlevo na obchvat, který vyústí na úrovni Lhoty pod Přeloučí.

"Vzhledem k objemu peněz ve státním rozpočtu budeme platit jen ty stavby, které jsou rozpracované," řekl Marek Illiaš z tiskového odboru ministerstva dopravy.

Posledním městem v Pardubickém kraji, které se dočkalo vyvedení dopravy z města, byly loni Chvaletice. Na obchvat čekaly třicet let.

Stavba kompletní přeložky dvoukilometrové silnice trvala dva roky a náklady na stavbu se vyšplhaly na téměř 200 milionů korun. Pětaosmdesát procent poskytla Evropská unie.

Od té doby nic. Důvod k optimismu má snad jen Chrudim. Za tři týdny začne archeologický průzkum místa, kudy by měl vést obchvat Chrudimi. První krok k němu udělají archeologové za tři týdny.

"Patnáctého srpna přebíráme staveniště. Práce budou trvat rok," řekla ředitelka Regionálního muzea v Chrudimi Milena Burdychová.

 Archeologické práce jsou zatím hlavní jistotou obchvatu. Ministerstvo ale dál udržuje obyvatele Chrudimi a řidiče v napětí, zda peníze na samotnou stavbu skutečně sežene.

"V obchvatu Chrudimi máme s jistotou zatím peníze na archeologický průzkum," řekl Illiaš. Dodal, že ministerstvo dostalo na stavby místo 45 miliard korun jen 37 miliard.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lea Tomková
Aféra končí. Manažeři z Pardubic už „služební cestu“ do Afriky zaplatili

Tři manažeři pardubických městských firem zaplatili už téměř celou svou loňskou cestu do Jihoafrické republiky. Ta se původně tvářila jako služební, ale...  celý článek

Opuštěné prostranství před chrudimským hotelem Bohemia
Chrudim hotelu Bohemia neustoupila, trvá i na podzemním parkovišti

Společnosti Homa holding, vlastníkovi čtyři roky rozestavěného hotelu Bohemia v centru Chrudimi, se v pondělí nepodařilo přesvědčit tamní zastupitele, aby...  celý článek

Projekční firma JIKA - CZ zveřejnila vizualizace, které ukazují novou podobu...
Oprava stadionu s podmínkami pro první ligu bude stát půl miliardy korun

Pardubičtí radní připravují opravu fotbalového stadionu za arénou a jeho okolí. Pokud nenastanou komplikace, modernizace se uskuteční v letech 2019 a 2020....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.