„Nějaké investiční peníze jsme si našetřili. Řádově 50 milionů máme připraveno. Dotační podmínky Česká republika teprve připravuje, dopracovává připomínky Evropské komise,“ řekl ředitel podniku Tomáš Pelikán.
V provozu městské hromadné dopravy v Pardubicích se objeví tři trolejbusy, které mají baterii na nouzové dojetí, aby mohly jet zhruba deset kilometrů bez trakčního vedení.
„Chceme to vyzkoušet, je to relativní novinka. Tři trolejbusy jsou minimum, které potřebujeme pro jednu linku. Až se přihlásíme o dotace, mohli bychom pořídit sérii třeba patnácti vozů,“ řekl Pelikán.
Příští rok dopravní podnik koupí pět autobusů s dieselovými motory. Budou nízkopodlažní jen částečně, což podle Pelikána u linek, které obsluhují okolní obce, nevadí.
„Vozy jsou o nějakých 1,5 milionu korun levnější. Splňují emisní normu Euro 6. Koupili bychom autobusy na zemní plyn, ale ještě se neprodávají homologované vozy na tuto emisní normu,“ řekl Pelikán.
Dopravní podnik vlastní zhruba 130 trolejbusů a autobusů. V tomto roce sveze téměř 27 milionů cestujících. V posledních letech počet pasažérů kolísá, přes 30 milionů lidí přepravily vozy MHD v roce 2008.
Podnik je akciovou společností města, které ztrátový provoz podporuje. Na ujeté kilometry letos doplácí 146 milionů korun, v příštím roce by to mělo být o tři miliony korun víc.
„Město zohledňuje, že budeme víc jezdit po Sukově třídě, když bude třída Míru průjezdná jen částečně, což bude nějakých 90 tisíc kilometrů navíc,“ řekl Pelikán.