Další problémy se pak dají čekat v následujících týdnech v okolí kruhového objezdu mezi prodejnami Albert a Lidl nedaleko vlakového nádraží. Začala tam totiž stavba nového připojovacího pruhu.
V předchozích dnech například na silnici směrem k Paramu frézovali asfalt a řidiči tudy museli projíždět jen velmi pomalu. Na místě je také hodně těžké techniky, takže ve špičce se dají očekávat další zácpy.
Na druhou stranu po dokončení stavby by měli plynulejší průjezd pocítit v blízké budoucnosti řidiči při cestě od vlakového nádraží směrem na Hradec Králové.
A jak nová silnice bude vypadat? Projíždějící motoristé i chodci si již v minulých dnech mohli všimnout, že stavbaři posunuli plot u celního úřadu, který je v těsné blízkosti stávajícího kruhového objezdu.
V místě totiž nově vznikne přímý pruh, který motoristy navede od nádraží z ulice Palackého rovnou na nájezd směr Hradec Králové, aniž by museli jet přes okružní křižovatku. „Ta je doplněna o spojovací větev, takže preferovaný směr provozu zbytečně nezatěžuje okružní prstenec,“ upřesňuje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ve své vizualizaci k dostavbě mimoúrovňové křižovatky Palackého.
Právě úprava kruhové křižovatky, u které se denně tvoří dlouhé kolony, je součástí této stavby, která slavnostně začne příští čtvrtek.
Do křižovatky budou po doplnění větve vjíždět z centra již jen auta směřující na Chrudim. Vedle nové samostatné větve zůstane zachován stávající chodník. Stavbaři zatím na místě provádějí nutné přeložky inženýrských sítí v podobě kabelů či odvodnění.
Současný sjezd z nadjezdu u Parama, od Chrudimi k nádraží, bude po dokončení celé stavby zachován pouze pro vozy MHD. Ostatní řidiči budou z mostu přes železniční koridor k okružní křižovatce u Lidlu sjíždět nově až o cca 200 metrů dále rovněž po nové větvi, která během stavby vznikne.
Prostor staveniště byl během října zbaven všech náletových dřevin. Takže dobudování křižovatky za bezmála 185 milionů korun již nic nebrání. Hotovo má být vše v roce 2021.