"Budeme velmi aktivně hledat privátní investory, s nimiž bychom hráli hru typu: 'My máme pozemky, vy máte peníze, pojďme se dohodnout.' Věřím, že vhodného partnera najdeme," uvedl náměstek primátorky Martin Bílek.
Šéfové radnice se do debat nad využitím průmyslového areálu, který je roky z velké části nevyužívaný, pustili poté, co ho městu bezúplatně věnoval kraj. Ten však za svou vstřícnost chce odměnu.
"Součástí domluvy s krajem je i to, že my zajistíme vybudovat mimoúrovňový sjezd u krajské nemocnice a také parkoviště pro její návštěvníky. Ve hře je i napojení Kyjevské ulice na rychlodráhu, která vede pod ní," uvedl náměstek primátorky Jiří Rozinek.
Jasné ale je, že na všechno politici nebudou mít peníze. A tak doufají, že dopravní stavby zaplatí investor, který by za odměnu mohl přestavět Teslu třeba na nové sídliště. "Plány už existují. Jsou i vizualizace, byť zatím hodně syrové. Většina bývalé továrny se však bude muset zbourat. Ty objekty jsou v dost špatném stavu," uvedl Bílek s tím, že převzetí areálu musí schválit ještě zastupitelé.
To se však víceméně považuje za formalitu. Svědčí o tom i to, že pardubičtí radní už jednali s těmi z Hradce Králové, že by v Tesle mohl vyrůst i velký domov seniorů pro obě krajská města. "Mluvili jsme o tom. Ten nápad není vůbec špatný. Už jen proto, že je velmi praktické mít podobné zařízení nedaleko od nemocnice," uvedla primátorka Štěpánka Fraňková.
Začátek prací však je ještě hodně vzdálen. V době, kdy řada odborníků varuje před nástupem další fáze hospodářské recese, se silný investor nemusí hledat vůbec lehce. Navíc nikdo přesně neví, co všechno se v rozlehlém areálu o výměře 2,5 hektaru ještě najde. Byť už tam odborné firmy zlikvidovaly ekologické zátěže, mohou se objevit další.