Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pardubický Veteran klub slavil 55 let, je jeden z nejstarších v zemi

  8:16aktualizováno  8:16
Jako vzpomínkovou pojali přátelé z Veteran klubu Pardubice letošní veteránskou rallye. A není se čemu divit. Elegantní jízdou si na 90 posádek historických automobilů a motocyklů připomínalo půlkulaté 55. výročí založení klubu, což jej řadí k jedněm z nejstarších klubů historických vozidel v České republice.

„Když jsme Veteran klub zakládali, komunisté nám vytýkali, že moc připomíná kapitalistické zřízení. Měli jsme však dobrého předsedu a dokázali jsme prosadit, že se budeme jmenovat Veteran klub Pardubice. A dneska je to 55 let, co funguje,“ uvedl Jiří Šmída k historii klubu.

Fotogalerie

Před zraky stovek lidí zdobili veteráni nejen Pernštýnské náměstí v Pardubicích, elegance z nich sršela i po osmdesátikilometrové trase v Seči. Pro většinu posádek nebylo důležité projet mezinárodní veteránskou rallye za co nejrychlejší čas, hlavní bylo vychutnat si radost z jízdy krajinou klikatících se silniček. Po cestě nechyběly zastávky na chrudimském letišti, ve Skutči a Ležákách.

Z úsměvů ve tvářích a radosti v očích dobově oblečených účastníků se dalo vyčíst hodně. Nicméně tím hlavním úspěchem každoroční akce bylo počasí.

„Od něho se odvíjí úspěch celé akce. Letošní 33. ročník mezinárodní rallye jsme pojali trochu jinak. Rozhodli jsme se ji spojit s oslavami založení klubu. Jsou tady naši věrní přátelé. Někteří k nám jezdí už 18 let. Každý rok jezdí ale i noví zájemci,“ řekl před narovnanou řadou krásně barevných vozů Aero prezident pardubického Veteran klubu David Říha.

Mezi obletovanými aerovkami byly i další skvosty, které na silnicích dnes už neuvidíte. Byly jím třeba nejstarší vozidlo srazu, unikátní Ford T z roku 1911, méně známý anglický vůz automobilky Lagonda s obrovskými světly nebo ve stříbrné metalíze lesknoucí se Škoda Popular v edici Monte Carlo.

Odpoledne už na účastníky čekala nefalšovaná rallye, která byla hlavně o svezení a zážitku z jízdy. Trať vedla nejdříve na letiště do Chrudimi, kde úkolem posádky byl co nejpřesnější odhad délky dřevěné vrtule. Za odměnu byl každému vystaven pamětní list s fotografií svého plechového miláčka. Trať pak dále vedla přes Skuteč, Ležáky až do Seče, kde čekalo na účastníky vyhodnocení soutěže. Chválou nešetřili.

„Nemělo to chybu. Pardubický Veteran klub je špice v republice. Navíc se mi jelo  velice dobře, počasí vynikající. Trať s krásnými scenériemi nemohla být lepší,“ pochvaloval si ve své bílé felicii letošní ročník Zdeněk Franc z Rychnova nad Kněžnou.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Rychle jedoucí motorkář ignoroval houkající záchranáře
VIDEO: Motorkář se bezhlavě řítil obcí a blokoval houkající sanitku

Na houkání a blikání majáků nebral ohled devětapadesátiletý motorkář, který na Orlickoústecku bránil sanitce, aby ho předjela. Záchranáři přitom spěchali k...  celý článek

Na chrudimský obchvat se mají stavební stroje  vrátit znovu v roce 2018.
Jihozápadní obchvat Pardubic asi vznikne, stavba je ekonomicky výhodná

Plány na stavbu jihozápadního obchvatu Pardubic, které byly několik let u ledu, se vracejí do hry. Silničáři oznámili, že podle nových propočtů se stavba...  celý článek

Historik František Musil.
Objektivní hodnocení dnešní doby bude velmi složité, říká oceněný historik

Historik František Musil je jedním z největších odborníků na středověké dějiny nejen východních Čech. Nedávno ho město, kde prožil celý svůj život,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.