„V tuto chvíli je lávka pouze v návrhu, vůbec se ještě nekreslí a neprojektuje. Určitě může měnit podobu. Sám se nechci podepsat pod něco, co bude ošklivé,“ řekl poslanec a zastupitel za ANO Martin Kolovratník.
Lávku bude stavět SŽDC, současně bude modernizovat pardubický železniční uzel. Projekt nadchodu za 45 milionů korun zařadí do evropských projektů, město doplatí zhruba deset milionů „SŽDC letos získá uzemní povolení, příští rok nakreslí projekt. V tuto chvíli je reálné, že stavba začne v roce 2019, hotová bude 2021, nebo 2022,“ řekl Kolovratník.
Náklady se mohou ještě měnit, například město nejspíš ještě bude jednat se SŽDC, aby místo schodů byly eskalátory. Podle Kolovratníka by se tak projekt prodražil maximálně o několik milionů korun.
Podobu lávky zpochybnil například architekt Milan Košař (Pardubáci) a přirovnal ji k průmyslové lávce stavěné někdy před 70 lety. „Jestli to má být tvář současné doby, jsem docela zděšen,“ uvedl.
„Jsem připraven na zastupitelstvo přinést několik variant návrhu a projednat s kolegy, která bude nejhezčí,“ řekl Kolovratník.
Lávka má stát u vlakového nádraží naproti supermarketu Albert a vyústit v ulici K Vápence, která je kousek od sídliště Dukla. Přímé spojení mezi oběma lokalitami zatím není a lidé si někdy zkracují cestu na vlak přes kolejiště.