Více než polovina téměř kilometr dlouhé trasy už má nový asfaltový koberec. Ten stavbaři položili na připravený podklad ve třech vrstvách. Nyní je komunikace vyasfaltovaná k mostu, který vede přes hlavní železniční koridor. Na něm stavbaři pokládají izolaci.
Za mostem se budou pokládat vrstvy dalšího materiálu, který vyplní prostor směrem k mostu nad tratí spojující Pardubice a Hradec Králové.
Pokládka asfaltu si vyžádala uzavření pruhu, po němž řidiči jezdí ve směru od Hradce Králové dále na Chrudim. Při cestě tak museli využívat okružní křižovatku, což způsobovalo kolony.
„Bylo domluvené, že bypass bude uzavřený jen na dobu pokládky, která skončila v pondělí. Bude to opět otevřené,“ uvedl Stanislav Král z úseku výstavby pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Ještě ve čtvrtek byl ale nájezd na přímý pruh uzavřený. V pátek odpoledne byly sice zábrany posunuté, nicméně na dopravním značení byla šipka stále přeškrtnutá reflexní páskou.
O víkendu se koná na ovále v nedalekém Svítkově známý plochodrážní závod, jehož vrcholem bude nedělní Zlatá přilba. Ta každoročně láká tisíce návštěvníků, z nichž značná část míří k areálu právě kolem Parama. Proto bylo zprůjezdnění více než žádoucí.
Pokud nenastane výrazné zhoršení počasí, bude se slavnostně stříhat páska ve čtvrtek 2. listopadu. Vzhledem k tomu, že mezi nedalekým mostem přes Labe a úsekem u Parama zůstane nerozšířená část silnice, nemusí být úleva pro řidiče definitivní (více najdete zde).
S dostavbou mimoúrovňové křižovatky Palackého se však začne až v roce 2019. ŘSD totiž stále nemá veškeré pozemky, které patří několika zahraničním majitelům.
Vedle chybějící zastávky pro MHD či schodiště z nadjezdu ke kolejím stále zbývá zprovoznit ještě sjezd z cyklostezky a chodníku do podchodu pod silnicí. Kromě části zábradlí chybí na betonovém povrchu ještě speciální nátěr.
„K otevření podchodu dojde nejspíše později, nikoliv se listopadovým zprovozněním komunikace. Uvnitř zbývá provést nějaké sanace,“ podotkl Král.
Připravené jsou naopak betonové základy, na nichž bude osazeno velké svislé dopravní značení, které bude nad všemi jízdními pruhy. „Omezení při instalaci bude v řádu minut. Jeřáb to bude mít nachystané a bude potřebovat pouze krátkodobý prostor při otáčení,“ dodal Král.